2025-10-19, 12:12
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Okej, jag är medveten om tre saker:

1. När jag skriver det här inlägget trampar jag ofrivilligt barnlösa på tårna, det är absolut inte min mening. Vill inte få någon att må dåligt.

2. Om mina föräldrar valt att inte skaffa barn, så hade inte jag suttit här bakom skärmen och skrivit det här inlägget. Så bespara mig gärna kommentarer om detta.

3. Jag förstår att det handlar om människans överlevnad och att vi ska fortplanta oss för att inte dö ut. Så, då är den saken också utredd.

MEN, jag förstår ändå inte varför det är så "tabu" att inte vilja ha kids i dagens samhälle!? Säger jag typ till någon närstående "nä, jag vill absolut inte ha barn", då är det som att hela världen rämnar och de säger typ "men du kommer säkert ångra dig sen" eller "barn är meningen med livet".

Jag är 38 år (man/gubbe) som aldrig haft någon längtan efter barn. Är dels gay, men hade jag varit straight så hade jag känt likadant; barn ger mig ingenting! Och den här gamla slitna klyschan "ja men tänk så ensamt det blir på ålderns höst när ingen hälsar på dig" funkar inte heller på mig. Jag har arbetat i äldreomsorgen och sett hur det ser ut; inte kommer barnen alltid och hälsar på sina föräldrar, en del har inte alls bra kontakt med sina barn på grund av olika omständigheter.

Vad tycker ni? Är barn meningen med livet? Och åter igen; förlåt alla som jättegärna vill ha barn men kanske inte kan få av olika anledningar, menar verkligen inte att såra er på något sätt.
Tidigare resonerade jag så, men inte längre.
Tjusningen med barn kan man väl bara uppleva om allt går bra på alla sätt under livets gång.
Precis som du säger också så är inte barn någon garanti för att man blir väl omhändertagen på ålderns höst.
Citera
2025-10-19, 12:42
Medlem
Citat:

1. När jag skriver det här inlägget trampar jag ofrivilligt barnlösa på tårna, det är absolut inte min mening. Vill inte få någon att må dåligt.

2. Om mina föräldrar valt att inte skaffa barn, så hade inte jag suttit här bakom skärmen och skrivit det här inlägget. Så bespara mig gärna kommentarer om detta.

3. Jag förstår att det handlar om människans överlevnad och att vi ska fortplanta oss för att inte dö ut. Så, då är den saken också utredd.

MEN, jag förstår ändå inte varför det är så "tabu" att inte vilja ha kids i dagens samhälle!? Säger jag typ till någon närstående "nä, jag vill absolut inte ha barn", då är det som att hela världen rämnar och de säger typ "men du kommer säkert ångra dig sen" eller "barn är meningen med livet".

Jag är 38 år (man/gubbe) som aldrig haft någon längtan efter barn. Är dels gay, men hade jag varit straight så hade jag känt likadant; barn ger mig ingenting! Och den här gamla slitna klyschan "ja men tänk så ensamt det blir på ålderns höst när ingen hälsar på dig" funkar inte heller på mig. Jag har arbetat i äldreomsorgen och sett hur det ser ut; inte kommer barnen alltid och hälsar på sina föräldrar, en del har inte alls bra kontakt med sina barn på grund av olika omständigheter.

Vad tycker ni? Är barn meningen med livet? Och åter igen; förlåt alla som jättegärna vill ha barn men kanske inte kan få av olika anledningar, menar verkligen inte att såra er på något sätt.
Okej, du är hårdhomo, då var väl det avklarat? Nog för att det finns stjärtryttare som också vill ha barn men det spelar nog in en hel del att du inte attraheras av en ganska betydande del i fortplantningsprocessen, eller vad tror du? Jag har ju en liten klon som jag kan forma som jag vill, en starkare art, det är fint tycker jag.
Citera
2025-10-19, 12:59
Medlem
Det är en något naturen har bakat in i alla normalt byggda djur, att man skall fortplanta sig.
Är man felbyggd så saknas kanske just denna del.

Det är bra att TS inser att dennes felaktiga gener inte skall spridas vidare utan avslutas med honom.
Naturen gör alltid mängder med sidostick och din gren är tyvärr rutten och behöver skäras av.
Citera
2025-10-19, 13:15
Medlem
Kalaskula544s avatar
Barn är meningen med livet, ja.

Annars dör rasen ut.
Citera
2025-10-19, 13:17
Medlem
Givetvis biologiskt. Vad är "poängen" med livet om att bara sitta leta nya highs? Speciellt 35+ blir livet mer spännande för de flesta utan familj skulle jag påstå.
Också väldigt själviskt att bara leta roliga saker att göra, de flesta mår bättre i slutändan att ta på sig mer ansvar även om man kan tänka va skönt det hade varit med lugn och ro men det är lite som omogna som tror livet hade varit helt underbart om man fick bara ligga på stranden och dricka sprit.
Citera
2025-10-19, 13:22
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Sexet.
Att få komma inuti.
🤤💕

🤔. Det är det enda jag kommer på.

Fast det kan du ju göra ändå om tanten ser till att knapra piller eller skydda sig på annat sätt. Hennes problem om hon blir gravid, inte ditt.
Citera
2025-10-19, 13:25
Medlem
Disneylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Okej, du är hårdhomo, då var väl det avklarat? Nog för att det finns stjärtryttare som också vill ha barn men det spelar nog in en hel del att du inte attraheras av en ganska betydande del i fortplantningsprocessen, eller vad tror du? Jag har ju en liten klon som jag kan forma som jag vill, en starkare art, det är fint tycker jag.

Nej jag är inte hårdhomo. Du har rätt i din fråga, eftersom jag inte attraheras av den största biten (samlaget) för att skapa barn så blir det nog svårt och kanske därför min inställning är som den är.
Citera
2025-10-19, 13:30
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Fast det kan du ju göra ändå om tanten ser till att knapra piller eller skydda sig på annat sätt. Hennes problem om hon blir gravid, inte ditt.
Tanten?
Tanterna menar du?

Det är alltid några av dom som ljuger och blir med barn.
😡🤮
Citera
2025-10-19, 13:33
Medlem
iflys avatar
Ärligt talat vem fan bryr sig? Om någon vill bada i skit så låt dem göra det. Vissa badar i skit i Inden, andra inte.

Låt de som vill ha barn skaffa barn, acceptera att vissa människor inte vill ta hand om andra apor. Det är redan jobbigt att ta hand om sig själv. Barn är jobbiga och behöver ett egentligen livslångt lärande. Dessutom är Sverige helt fucked idag, så att skaffa barn i detta landet kommer inte vara kul kan jag säga såvida du inte är miljonär..
Senast redigerad av ifly 2025-10-19 kl. 13:35.
Citera
2025-10-19, 13:38
Citat:

Man kan vara rätt "klar" med sig själv, och livet med barn är kanske inte "meningen med livet", men det är inte totalt meningslöst. Barn är ganska skojiga (och jobbiga) när de är små, och livet utan blir lätt lite ensamt.
Citera
2025-10-19, 13:49
Medlem
Citat:

Att ha barn är som en förälskelse som inte ebbar ut. Man längtar efter dom, man får fjärilar i magen när man ser dom, en oändlig loop av kärlek. Man får mycket mer kärlek i sitt liv och man utvecklas väldigt mycket som person. Man får perspektiv och utvecklas på ett ojämförbart sätt.
Citera
2025-10-19, 13:49
Medlem
Paris24s avatar
Barn och kärlek är meningen med livet, men om man aldrig känner det så behöver man inte ha ångest för att man är barnlös. Man kan få mening med arbete, konst, hjälpa andra.

Frågan löser sig automatiskt om man hittar rätt partner. Men är man gay så blir det ju en extra runda med beslut och det kan inte vara särskilt kul för då kommer de frågor upp som TS beskriver. För vi bor i Sverige och vi vill ha kloka beslut. Om saker som egentligen ska lösas av kärlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in