2025-10-21, 18:07
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jasså, blev lille Putler rädd och fegade ur?
Eller Trump.
Citera
2025-10-21, 18:23
Medlem
Trump och Putin trollade Orban. Han blev för upphetsad inför mötet med hans X-inlägg. Han kan inte göra en bra planering..
Citera
2025-10-21, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Se där- så då hade jag alltså rätt i mitt påstående om att de flesta av klotets länder är bundna till ICC och de förpliktelser som följer med dess ratificering- eller vad menar du med din postning och länkningen till min tidigare utsaga?
Jag menade bara att eftersom Netanayus plan fick flyga in över Europa till Budapest utan problem så då borde väl inte Putin heller få problem?
Citera
2025-10-21, 19:17
Medlem
Som sagt, Ungern är ett omöjligt resmål för Putin.

Det är mycket få länder som Putin kan besöka numera, i princip bara en handfull grannländer till Ryssland.
Citera
2025-10-21, 19:20
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Jag menade bara att eftersom Netanayus plan fick flyga in över Europa till Budapest utan problem så då borde väl inte Putin heller få problem?
Men du- jag har ingen aning om sådana saker, jag vet inget om vem som ges access till vad. Det enda jag tidigare konstaterade är att de länder som skrivit på det internationella avtalet har att därefter hedra sina löften- om någon eller några sviker och förnedrar sig själva vet väl jag just nu inget om. Jag berättar gärna senare hur detta till sin ände löpte. Jag återkommer...
Citera
2025-10-21, 19:24
Avstängd
Citat:
Men du- jag har ingen aning om sådana saker, jag vet inget om vem som ges access till vad. Det enda jag tidigare konstaterade är att de länder som skrivit på det internationella avtalet har att därefter hedra sina löften- om någon eller några sviker och förnedrar sig själva vet väl jag just nu inget om. Jag berättar gärna senare hur detta till sin ände löpte. Jag återkommer...
Netanyu är åtalad av ICC och besökte Budapest utan att det väckte ont blod eller uppmärksamhet nånstans i Europa.
Det var min poäng. Putin borde alltså inte heller få problem om länder som skrivit på ICC släppte igenom hans flyg - vilket de gjorde.
Jag tror att det är en avsiktlig trollning från Trumps och Orbans sida att föreslå Budapest eftersom det avslöjar dubbelmoralen inom EU.
Citera
2025-10-21, 20:21
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Netanyu är åtalad av ICC och besökte Budapest utan att det väckte ont blod eller uppmärksamhet nånstans i Europa. Det var min poäng. Putin borde alltså inte heller få problem om länder som skrivit på ICC släppte igenom hans flyg - vilket de gjorde.Jag tror att det är en avsiktlig trollning från Trumps och Orbans sida att föreslå Budapest eftersom det avslöjar dubbelmoralen inom EU.
Din poäng är alls inte dålig och jag kan absolut se en inkonsekvens. Nu vet jag alls inte vad för vägar den israeliske statsmannen tog men ändå befann sig denne i Budapest och skulle rimligen på goda grunder gripits för att- med absolut bästa tänkbara juridiska försvar, ställas till svars i den internationella domstolen. Det samma gäller ju naturligtvis den ryske presidenten, han skall ju självfallet skäligen gripas och trädas inför skrank. Om hälften blir rätt så kan ju det också vara bättre än bara fel...
Citera
2025-10-21, 21:14
Medlem
Citat:
Se där- så då hade jag alltså rätt i mitt påstående om att de flesta av klotets länder är bundna till ICC och de förpliktelser som följer med dess ratificering- eller vad menar du med din postning och länkningen till min tidigare utsaga?
https://www.tv4.se/artikel/tt-250520...ern-lamnar-icc
Citera
2025-10-22, 02:13
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
https://www.tv4.se/artikel/tt-250520...ern-lamnar-icc
Det skrivs att Ungern begärde utträde ur ICC i April detta år och att en sådan process kommer dröja ytterligare ett år- så man kanske borde räkna med att Ungern ej kommer efterkomma sina nuvarande åtaganden där någon gång under mitten av kommande vår. Jaha- ja, det är ju snart bara ett halvår kvar...
Citera
2025-10-22, 17:18
Medlem
Citat:
Det skrivs att Ungern begärde utträde ur ICC i April detta år och att en sådan process kommer dröja ytterligare ett år- så man kanske borde räkna med att Ungern ej kommer efterkomma sina nuvarande åtaganden där någon gång under mitten av kommande vår. Jaha- ja, det är ju snart bara ett halvår kvar...
Rimligen kan man även tolka det som att man inte ska förvänta sig att de fullföljer sina åtaganden.
Citera
2025-10-22, 18:04
Medlem
TELAVIV91s avatar
Även Polen. Tyskland, Frankrike, Tjeckien och Rumänien tvekar ner eller mindre att följa Icc 's arresteringorder av netanyahu.
Citera
2025-10-22, 20:56
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Vilka länder flög Netanyahu över på väg till Ungern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in