2006-09-04, 21:32
Medlem
Som nybliven göteborgare har jag förgäves letat efter något ställe inom spårvagnsavstånd som säljer Kronan för under 160 kronor/stock. I bondhålan jag kommer i från kunde man hitta samma utmärkta tobaksvara för 100 kr/stock. Så jag skickar frågan vidare till snusande götar; vart köper man billigast Kronan? Knox och i värsta fall granit funkar också, om det ligger kring hundringen/stock.

(Har för övrigt sökt här på forumet och hittat något om "parti-hallarna" och "Bellevue marknad". Vart ligger respektive ställe, och säljer de (parti-hallarna då) till privatpersoner?)

Tacksam för svar, då snuskylen börjar eka farligt tom..
Citera
2006-09-05, 02:19
Medlem
butterbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintersorgh
Som nybliven göteborgare har jag förgäves letat efter något ställe inom spårvagnsavstånd som säljer Kronan för under 160 kronor/stock. I bondhålan jag kommer i från kunde man hitta samma utmärkta tobaksvara för 100 kr/stock. Så jag skickar frågan vidare till snusande götar; vart köper man billigast Kronan? Knox och i värsta fall granit funkar också, om det ligger kring hundringen/stock.

(Har för övrigt sökt här på forumet och hittat något om "parti-hallarna" och "Bellevue marknad". Vart ligger respektive ställe, och säljer de (parti-hallarna då) till privatpersoner?)

Vart i gbg bor du? TT-Livs på andralånggatan har ligger bredvid kvartetskrogen sejdeln som f.ö har härliga öl-paket, du får dock vara beredd på att få prata med de lokala alkisarna ett tag. De har även "vanligt" snus till vettiga priser.
Citera
2006-09-05, 13:21
Medlem
Jag bor några hundra meter från Axel Dahlströms torg på Hisingen, men det blir ju att man rör sig lite överallt i stan. Men jag tackar för tipset, ska kolla upp TT när man ändå är och springer på Andra Långgatans Skivbutik. Någon som har några andra tips?
Citera
2006-09-12, 13:54
Medlem
Skeggabas avatar
Dom säljer kronan-stockar på gulan(?) - den kiosken precis vid kungsportsplatsen, på motsatt sida av kopparmärra.
Annars så har jag hört att dom kränger dom för 100kr/stock i partihallarna, har aldrig undersökt saken själv dock.
Citera
2006-09-12, 19:44
Medlem
tjaboooos avatar
finns en tobaksaffär mitt emellan wieselgrensplatsen och vågmästarplatsen på hjalmarbrantingsgatan som iallafall är populär att handla tobaksvaror från.
en föredetta arbetskollega köper uteslutande sitt snus därifrån.
Citera
2006-10-12, 15:52
Medlem
"Vasa-Viktoria-mannen" på Vasa-gatan har det mesta sägs det.
Man går från Valand-hållplatsen (spårvagn), förbi universitetet och en bit till tills man kommer till en Aftonbladet-kiosk. Det sägs att om han inte har ett snus så finns inte snuset :P
Citera
2006-10-12, 16:12
Medlem
Citat:

Överskottsbolaget (ÖB) i sisjön västerut i GBG finns kronan för 12.50 dösan, köpte en stock på 125 kr.
Citera
2006-10-13, 13:49
Medlem
enannangångs avatar
Citat:
Jag bor några hundra meter från Axel Dahlströms torg på Hisingen.

När flyttade Axel Dahlströms torg till Hisingen ?
Citera
2006-10-13, 16:37
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannangång
När flyttade Axel Dahlströms torg till Hisingen ?

På Wieselgrensplatsen i huset längst västerut ligger en kiosk som säljer allt snus sket-billigt, det är nog samma ägare som har den på Hjalmar Brantings g mellan Vågmästare och Wieselgren om jag inte har helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in