• 1
  • 2
2025-10-18, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
...
"Kvinnor som bär burka är så få att de skulle rymmas i ett rum."
...
Burka eller muslimsk sjal,
symbolen är densamma.

Att bära muslimsk sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.

Att påstå sig inte förstå det är att förolämpa min, sin egen, allas vår intelligens.

Jag kanske bara har sett en i burka,
bor på Södermalm, Sthlm.
Minns den eftersom den uppenbart stod och sexuellt tillfredställde sig själv med ena handen fingrandes på ett par pojk-shorts i Sjöstan.

Det slår mig först nu att det kan ha varit en man,
men det lät som en kvinna.

Snart i damernas omklädningsrum;
runkande lik-ugglor i flock.
Senast redigerad av eva89 2025-10-18 kl. 08:33.
Citera
2025-10-18, 10:50
Medlem
Citat:
Johanna Frändén: Regeringen drar i gång valrörelsen med 90-talets gamla invandrarskräck
Uppdaterad 10:22 Publicerad 06:44

Bidragsberoendet har minskat i nästan ett årtionde. Kvinnor som bär burka är så få att de skulle rymmas i ett rum.

Men fakta står inte i vägen för Tidöpartiernas ambition att fästa snart sagt alla samhällsproblem på Sveriges invandrare, skriver Johanna Frändén.

https://www.dn.se/kultur/johanna-fra...vandrarskrack/

Har hon rätt? Jag tycker inte det.
Hon har helt rätt.
Det tråkiga med det hela är att så många väljer att lyssna på politikernas retorik som skapar rädsla. Det skapar problem som inte är problem medan väljarna inte ser de stora problemen vi har.
Det räcker med att kolla här på FB. En period så exploderade forumet över transpersoner. Det exploderar även när en politiker härmar Ebba och avbryter. Men det är väldigt tyst om arbetslösheten samt missförhållanden i vården.
Citera
2025-10-18, 11:17
Medlem
psaks avatar
Kan säga så här att burka eller inte burka är kanske inte det fokus jag allra helst ser om man ska fokusera på mångkulturens följder för vårt land. Viktigare att trumma in de olika former av våld som utförts mot svenskar under flera decennier och varför det är väldigt dumt för ett folk att bli minoritet, vilket vi är på väg att bli.

Det den där mänskan verkar antyda: att mångkulturen, som uppenbarligen ställer till med hiskeligt mycket, är något som ska vara fredat från diskussion, eller varningar, finns det inget klokt i överhuvudtaget.
Citera
2025-10-18, 11:29
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Först Linderborg (https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ig-och-bararen) och några timmar senare Frändén.

Har det utlysts nån sorts tävling i mediavänstern att se så få muslimer som möjligt?

Sällan man ser burka på de hippa inneställena som de går på.
De skulle kanske ge sig ut på gator och torg i Sverige utsatta områden.
Citera
2025-10-18, 12:02
Medlem
Hon har helt rätt, ingen ser burka någonstans.
Ebba har lyckats göra om KD till ett slags nationalistiskt parti
Citera
2025-10-18, 12:15
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Johanna Frändén: Regeringen drar i gång valrörelsen med 90-talets gamla invandrarskräck

Bidragsberoendet har minskat i nästan ett årtionde. Kvinnor som bär burka är så få att de skulle rymmas i ett rum.

Men fakta står inte i vägen för Tidöpartiernas ambition att fästa snart sagt alla samhällsproblem på Sveriges invandrare, skriver Johanna Frändén.

Ironiskt nog är det Frändén som tycks längta tillbaka till 90-talet när det räckte att klistra epitetet "främlingsfientlig" på någon för att stigmatisera denne. Det började med Hatts babbel om hat och hot och nu försöker de rulla tillbaka tiden.

Det kommer inte att lyckas utan resultatet blir mer polarisering och att "verklighetens folk" bara blir mer förbannade = ett växande SD. Samma som USA men ett decennium senare, som alltid.
Citera
2025-10-18, 12:52
Medlem
Klosss avatar
Citat:

Det Johanna Frändén kallar invandrarskräcken från 90-talet infriades med råge. Man sa att Sverige kommer drabbas av segregation och att svenskar kommer att bli i minoritet i vissa områden. Man sa att kriminaliteten kommer att skjuta i höjden, våldtäkter och våld, rån och mord kommer öka kraftigt och att många kommer hit bara för att leva på bidrag och brott. De sammantagna kostnaderna och för invandringen kommer öka till astronomiska summor mot 100 miljarder årligen och vi får ett splittrat samhälle med religiös extremism och motsättningar.

De som envisades med att vi skulle ha en generös invandringspolitik skrattade bort farhågorna och kallade det skrämselpropaganda. Det blev värre än vad någon hade föreställt sig. Så vad med "invandrarskräcken" menar lallaren Johanna Frändén var fel då och är fel nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in