2025-10-17, 19:14
Medlem
Det var ett otroligt sorgligt besked.

Minns honom från många bra produktioner, han var ju "Hoffas" storebror i "Tusenbröder" men också från "Våra vänners liv" som kanske inte näms så mycket i media.

Jobbig dag detta, först att Ace Frehley dog och sedan Jacob Ericksson, två människor man gillade och vars gärningar som man berördes av.

Vila i frid Jacob, vi glömmer dig aldrig!
Citera
2025-10-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Enastående skådis. Minns hon främst i Våra Vänners Liv, Innan Vi Dör, Millenium-trilogin och i Leif GWs trilogi.

Dock har han sett obehagligt mager och utmärglad ut de sista tio åren, sliten. Som om han var ätstörd eller just sjuk.

Hoppas SVT Play lägger ut några serier med honom nu.

Våra vänner liv finns på svtplay. Han är kanon bra i den. Så sorgligt att han inte finns mer.
Citera
2025-10-17, 19:19
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Våra vänner liv finns på svtplay. Han är kanon bra i den. Så sorgligt att han inte finns mer.
Åh fan, är den tillbaka på SVT Play? Då måste jag se om den. En av de bättre dramaserier SVT lyckats alstra fram, ofta förbisedd tråkigt nog.
Citera
2025-10-17, 19:29
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Enastående skådis. Minns hon främst i Våra Vänners Liv, Innan Vi Dör, Millenium-trilogin och i Leif GWs trilogi.

Dock har han sett obehagligt mager och utmärglad ut de sista tio åren, sliten. Som om han var ätstörd eller just sjuk.

Hoppas SVT Play lägger ut några serier med honom nu.
Såg canceravmagrad ut sen En pilgrims död. Mycket kompetent skådis som såg väldigt snäll och sympatisk ut .

Enda rollen jag minns där han spelat osympatisk var som den rullstolsburne polisen Fredrik (som blev förlamad från midjan och nedåt i samband med en skottlossning) i Kanal 5s Brottsvåg. Han blev med all rätta bitter över sitt öde och blev därmed ganska otrevlig, arrogant och stöddig då han sattes på inre tjänst. Rolf Skoglund spelade en kollega som påtalade att han betedde sig så jävla illa mot kollegor, vittnen mfl.

Jag har aldrig hört något om han hade familj, partner etc. Väldigt tråkigt hur som helst. Han borde åtminstone fått 2 decennier till ovan jord.
Senast redigerad av Cineasten 2025-10-17 kl. 19:34.
Citera
2025-10-17, 19:30
Medlem
Fullkomligt lysande som statsbyråkrat i En pilgrims död. Vila i frid.
Citera
2025-10-17, 19:34
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Åh fan, är den tillbaka på SVT Play? Då måste jag se om den. En av de bättre dramaserier SVT lyckats alstra fram, ofta förbisedd tråkigt nog.
Handlingen kretsar ju kring fyra män. Riktigt tabu!
Citera
2025-10-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish

Blev att se om den ikväll.
Så bra serie.
Rip Jacob.
Citera
2025-10-17, 19:39
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Såg canceravmagrad ut sen En pilgrims död. Mycket kompetent skådis som såg väldigt snäll och sympatisk ut

Enda rollen jag minns där han spelat osympatisk var som den rullstolsburne polisen Fredrik (som blev förlamad från midjan och nedåt i samband med en skottlossning) i Kanal 5s Brottsvåg. Han blev med all rätta bitter över sitt öde och blev därmed ganska otrevlig, arrogant och stöddig då han sattes på inre tjänst. Rolf Skoglund spelade en kollega som påtalade att han betedde sig så jävla illa mot kollegor, vittnen mfl.

Jag har aldrig hört något om han hade familj, partner etc. Väldigt tråkigt hur som helst. Han borde åtminstone fått 2 decennier till ovan jord.

Verkligen, har funderat varje gång jag sett honom om han är sjuk eller ätstörd. Inget fel i att vara smal, men han har allt sedan Pilgrim sett utmärglad ut, även lite grå blek i hyn, såg härjad och trött ut. Inte samma kraft i rösten heller. Tråkigt. Med tanke på att han var en sådan bra skådis hade han som du säger kunnat vara verksam ett par decennier till. Sorgligt för hans nära och kära, det är väl även rätt troligt att hans föräldrar ännu är i livet.

Brottsvåg har jag missat, verkar bra, får försöka leta upp. Skoglund var ju en favorit även han.
Citera
2025-10-17, 19:40
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani

Si där. Det blir att ägna kvällen åt. Fin serie. Lysande musik. Kul att den finns tillgänglig.
Citera
2025-10-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
En av de stora skådespelarna i vår tid! Dock lite i skymundan ofta. Undrar vad han dog av? Aftonbladet har en bild där han ser dj-ligt sliten ut, avmagrad.
R.I.P
Jag såg Gåsmamman för ett gäng år sen när han i ett avsnitt blir knivhuggen i låret. Där är han jävligt smal, kände inte ens igen honom. Och det var ändå några år sen… RIP
Citera
2025-10-17, 19:54
Medlem
Tervulls avatar
En tids sjukdom är väl till 99% alltid cancer med någon i hans ålder. Minns honom inte så väl faktiskt, kan inte säga något på rak arm som han varit med i men vet ju ändå mycket väl vem han är.
Citera
2025-10-17, 19:55
Medlem
En på miljonen...som svärson till Torsten. 0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här