2025-10-17, 12:01
Medlem
picapicans avatar
Igår hade journalisten Jack Werner premiär med sitt program "Kalla kårar" om övernaturliga fenomen och ev. förklaringar. Först ut var ett nedlagt äldreboende i Gamleby där det hänt förskräckliga saker, enligt de som jobbat där.

Vad tycker ni om programmet?

Är väldigt besviken faktiskt. Hade trott och hoppats att produktionen skulle gått in på äldreboendet och själva undersökt saken. Nu blev det enbart massa historier från andra.

Fysikern som pratade om bland annat jordskalv som förklaring, kändes som ett skämt. Hade förväntat mig lite mer psykologiska förklaringar.

Jag kommer tro på liknande när jag själv upplever det, inte förr.
Citera
2025-10-17, 12:08
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag tänkte kolla på detta, men sen läste jag innehållet, att Poltergeist typ att stolar och möbler skulle flyga, så då fick det vara.
Citera
2025-10-17, 12:34
Medlem
Jack Werner? Stollen som "faktakollar" saker, men som har har haft fel om praktiskt taget allt.

Nej tack. Usch!
Citera
2025-10-17, 13:07
Medlem
Jack Werner, bakom creepypodden?
Citera
2025-10-17, 16:25
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handkommando
Jack Werner, bakom creepypodden?

Ja, han har nån podd eller liknande om övernaturliga fenomen, som jag förstått det.
Citera
2025-10-17, 16:29
Medlem
Chrinolinas avatar
Otroligt besviken. Stängde av när vittnet började fejkgråta vid bordet. Så uppenbart fejk. Nä, den skiten får de behålla.
Citera
2025-10-17, 18:00
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Igår hade journalisten Jack Werner premiär med sitt program "Kalla kårar" om övernaturliga fenomen och ev. förklaringar. Först ut var ett nedlagt äldreboende i Gamleby där det hänt förskräckliga saker, enligt de som jobbat där.

Vad tycker ni om programmet?

Är väldigt besviken faktiskt. Hade trott och hoppats att produktionen skulle gått in på äldreboendet och själva undersökt saken. Nu blev det enbart massa historier från andra.

Fysikern som pratade om bland annat jordskalv som förklaring, kändes som ett skämt. Hade förväntat mig lite mer psykologiska förklaringar.

Jag kommer tro på liknande när jag själv upplever det, inte förr.
Jack Werner är ett skämt, så det är nog ingen större chans att det blir en säsong 2
Citera
2025-10-17, 19:24
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jack Werner är ett skämt, så det är nog ingen större chans att det blir en säsong 2

På vilket sätt? Hade aldrig hört talas om snubben tidigare.

Man blir bara frustrerad när man hör alla berättelser, men man själv inte vet om det är sant eller ej. Hade gärna sett fler förklaringar ur ett psykologiskt eller medicinskt perspektiv. Kan det vara inbillning, vad händer i hjärnan o.s.v.
Citera
2025-10-17, 23:45
Medlem
Är fejk allting...
Senast redigerad av Soppatorsk90 2025-10-17 kl. 23:48.
Citera
2025-10-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrinolina
Otroligt besviken. Stängde av när vittnet började fejkgråta vid bordet. Så uppenbart fejk. Nä, den skiten får de behålla.

Exakt, kollar folk verkligen på det här tramset?

Tragiskt att denna tomte drar in pengar på det här.
Citera
2025-10-18, 02:20
Medlem
Var ingen höjdare. Ja uppenbart fejkgråt. Inte heller särskilt spännande i överlag.

Finns något liknande tror jag på Netflix som heter True haunting. Kanske är roligare kolla på. Inte sett så vet inte hur mycket gemensamt, mer än att det handlar om spökerier baserat på verkliga händelser.
Citera
2025-10-18, 02:36
Medlem
Har inte sett programmet, men tycker att hans pod creepypodden är rätt underhållande även om alla historierna är påhittade.
Senast redigerad av christerithailand 2025-10-18 kl. 02:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in