2025-10-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Burka, -spöket laban, en helt lakan över huvudet

Nikab, hijab - sjaler över huvudet som täcker håret och delar av ansikte

Tänker inte googla och utbilda mig om du tror det, alla tre är muslimska atribut som inte hör hemma i ett sekulärt samhälle
Men vi har låtit dem hållas.... men att förneka att de finns är ju rena gaslighting
Det fetande är så talande för din trådstart. Varför ta reda på vad ord betyder när man istället kan utnyttja sin okunskap till att falskt anklaga andra för att vara lögnare?

Hijab täcker inte ansiktet. Det är Niqab och Burka som gör det, och de två senare är rätt sällsynta. Hijab ser jag dagligen, men jag kan inte minnas när jag såg de två andra senast.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-10-17 kl. 10:27.
2025-10-17, 10:20
Medlem
StigHelmutts avatar
Hon var ju iaf ärlig med en sak: att hon hatade det

Citat:
Och varför ryggar jag tillbaka så kraftigt?
För det gör jag. Ordet hata är starkt, men ja, jag hatar de där svarta tygsjoken som döljer hela ansiktet eller allt utom ögonen. Jag finner dräkten aggressiv mot både mig och bäraren.

Så hon kanske drabbades av nån Kognitiv dissonans eller vad det heter vid det mötet med spökplumpen, när man gör om sin verklighet för att mer passa dagdrömmarna. en slags psykos.
Hon blev så chopckad av spökplumpen att henens hjärna klippte bort alla tygtjok därefter?

Lol

Men ska en sådan få mata opinion? Och har dom inte en chefsredaktör som godkänner reprotagen innan de trycks.
Det finns många gamlingar som kommer fortsätta rösta rött för dom sitter där i sina stugor och tror att ÅSa har rätt, att det knappt finns några tyg-tjok i Sverige
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-10-17 kl. 10:33. Anledning: Kognitiv dissonans var ordet jag sökte
2025-10-17, 10:25
Medlem
StigHelmutts avatar
Men Åsa Lindeborg ser faktiskt rätt ostabil ut också, ifall hon nu drabbats av nån nån förneknings -psykos

Faktiskt alltid stört mig lite lätt på hennes ångestfulla blick, hon tittar ut under den rynkade pannan som en skyldig hund som skitit på mattan
2025-10-17, 10:44
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det fetande är så talande för din trådstart. Varför ta reda på vad ord betyder när man istället kan utnyttja sin okunskap till att falskt anklaga andra för att vara lögnare?

Hijab täcker inte ansiktet. Det är Niqab och Burka som gör det, och de två senare är rätt sällsynta. Hijab ser jag dagligen, men jag kan inte minnas när jag såg de två andra senast.

Okunskap?

Okunskap är väl att påstå att ni inte ens finns.
Tänker INTE utbilda mig i nåt som äcklar mig.
Jag skrev att burka var spökplumpen, och de två andra olika varianter av illaluktande tyg över huvud eller tryne. Jag bryr mig inte vilket som är vilket. De har samma syfte - att visa muslim mannen att man inte är ett villebråd. Så dom ska veta vem dom inte ska attackera, samma syfte har skägg, s dom kan hålla ihop. Knappast nåt nytt för dig?

Att täcka håret för att inte fresta är ju bara påhitt.
Alla vet ju redan hur det där håret ser ut, svart förmodligen, och då hade dom inte haft lösögonfransar för att locka männen.
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-10-17 kl. 10:48.
2025-10-17, 10:53
Medlem
Citat:
Okunskap?

Jag skrev att burka var spökplumpen, och de två andra olika varianter av illaluktande tyg över huvud eller tryne. Jag bryr mig inte vilket som är vilket. De har samma syfte - att visa muslim mannen att man inte ett villebråd.
Hela din trådstart fallerar ju eftersom du inte förstår vad du pratar om.

Visst går det att tycka att hijab bör förbjudas det med, men Åsa har överhuvudtaget inte uttalat sig om det vilket du påstår.
2025-10-17, 10:56
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Okunskap?

Jag skrev att burka var spökplumpen, och de två andra olika varianter av illaluktande tyg över huvud eller tryne. Jag bryr mig inte vilket som är vilket. De har samma syfte - att visa muslim mannen att man inte är ett villebråd. Så dom ska veta vem dom inte ska attackera, samma syfte har skägg, s dom kan hålla ihop. Knappast nåt nytt för dig?

Att täcka håret för att inte fresta är ju bara påhitt.
Alla vet ju redan hur det där håret ser ut, svart förmodligen, och då hade dom inte haft lösögonfransar för att locka männen.

Spökplumparna är niqab i allmänhet. Burqa (vilket alltid varit rätt ovanligt i Sverige eftersom det kommit hit rätt få kvinnor varifrån den används och de som kommer därifrån inte alltid gillar den) täcker ögonen. Niqab har en springa för ögonen.

Förr i tiden var niqab oerhört vanligt i utanförskapsområden (där journalister naturligtvis inte rör sig). Efter att ha fått en överdos i min ungdom undviker jag själv numera sådana områden så jag vet inte hur det ser ut idag.
2025-10-17, 11:02
Medlem
Crabbofixs avatar
ts vet inte skillnaden mellan burka,nicab och hijab.
och har inte läst, eller förstått artikeln.
2025-10-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
ts vet inte skillnaden mellan burka,nicab och hijab.
och har inte läst, eller förstått artikeln.
Extra intressant är det att TS öppet erkänner att hen inte är intresserad av huruvida hens anklagelser av Åsa är sanna eller inte

Och så anklagar man vänstern för att vara ologiska känslomänniskor...
2025-10-17, 11:08
Moderator
HelgeBuks avatar
Kan heller inte minnas att jag sett någon riktig burka, kanske sett 1-5 st utan att lägga det på minnet.
Kan tänka mig att det förekommer i Europa men i extremt liten grad. För att helt säkert se burka måste man antagligen bege sig till Afghanistan eller nåt.
2025-10-17, 11:11
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Hur fan kan en svensk journalist bara ha sett 1 burka på 20 år och knappt nån hijab alls, när vi andra ser en minst var 20:e minut i centrum? (och i förorten säkert var 20:e sekund)

Det står Burka och Niqab inte som du menar Burka och Hijab

Bor i rikets andra stad, och tror mig minnas ha heltäckande spökplumpar sett max 2 gånger på 15 år

Hon har nog rätt. Fast hon relativiserar förstås , oklart anledningen
2025-10-17, 11:16
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det står Burka och Niqab inte som du menar Burka och Hijab

Bor i rikets andra stad, och tror mig minnas ha heltäckande spökplumpar sett max 2 gånger på 15 år

Hon har nog rätt. Fast hon relativiserar förstås , oklart anledningen

Du menar det blå sat-tyget, som afhaner bär?

För mig kvittar färg, tycker nog att ett svart tygsjok är lika läskigt som ett blått

Sen kvittar det om det är galler för ögonen (blå), eller bara en springa (svart)

Jag tror nog inte Ebba Bush föreslog att man bara ska förbjuda de bå tälten, men inte de svarta?
Som tom dagisfröknar bär ibland, har varit debatt om det ocskå - att ungen är rasist när den blir skrämd av att mötas av en theläckt tant? som lika gärna kan vara en farbror under förklädnaden
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-10-17 kl. 11:19.
2025-10-17, 11:20
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Kan heller inte minnas att jag sett någon riktig burka, kanske sett 1-5 st utan att lägga det på minnet.
Kan tänka mig att det förekommer i Europa men i extremt liten grad. För att helt säkert se burka måste man antagligen bege sig till Afghanistan eller nåt.

Ok, så du är också colorist

Ok, svart lakan går bra, men inte blå?

Hur är det med röd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in