2025-10-17, 07:17
Medlem
pn222jws avatar
Vad ska ett eventuellt pris för bästa film heta - Baggen, Rosen...Björnen - eller ... "Årets Katt" kanske.
Citera
2025-10-17, 07:26
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Ingen riktig festival om inte Den gamle och älgen visas. Otrolig estnisk naturfilm som SVT sände en gång under sämre sändningstid. Kvalitet från Baltikum

Var tvungen att kolla upp och visst finns den. Den skulle jag kunna tänka mig att se om jag kommit in i en djup depression eller får en hjärnblödning.

Som tidigare nämnts så hade Fight Club varit en otroligt bra film att visa på på festivalen. Symboliserar verkligen Flashback. Själv läser jag alla märkliga trådar på samma sätt som huvudkaraktären besöker alla stödgrupper fastän han är "frisk". Får mig att behålla min mentala hälsa så att jag förhoppningsvis slipper att se Den gamle och älgen.
Citera
2025-10-17, 07:49
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Vad ska ett eventuellt pris för bästa film heta - Baggen, Rosen...Björnen - eller ... "Årets Katt" kanske.
Vad det bra priset skall heta i får jag fundera på men "Razzie" varianten bör givetvis vara Getknullaren

P g a upphivsrätt bör den inte vara för lik Gullspira priset.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gullsp...29?wprov=sfla1
Citera
2025-10-17, 07:56
Medlem
Fettsugnings avatar
"The greatest story never told" ska givetvis vara med: https://m.imdb.com/title/tt3526810/

Den fångar flashbackmyten bra. Åsikter som är obekväma för PK-massan, hur skrev vinnarna egentligen historien o s v.

Sen kan det bli dvärgporr och lite knarkromantik.
Citera
2025-10-17, 08:02
Medlem
Duvlorts avatar
Ett gäng ryska matinéfilmer från 70-talet skulle nog glädja många här på Flashback.
Citera
2025-10-17, 08:48
Medlem
SysterMorbids avatar
Stora kukar 1

Stora kukar 2

Enorma kukar

Flashback dasen
Citera
2025-10-17, 10:43
Medlem
Den skulle se ut ungefär såhär tror jag:

https://www.youtube.com/watch?v=16hh...&start_radio=1
https://www.youtube.com/watch?v=fRz2WkW4kTo
Citera
2025-10-17, 13:13
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Onsdag

15:00 - Batman - the Dark Knight Rises

18:00 - Avatar

21:00 - Prometheus

Torsdag 08:00 till Fredag 20:00

Johan Falk-maraton. Samtliga tjugo filmer. Total speltid: 32 timmar och 20 minuter. Paus efter var femte film.

Fredag 20:15 till Lördag 15:00

The Hobbit-LotR-maraton. Samtliga sex filmer. Total speltid: 17 timmar och 20 minuter. Paus efter varje film.

Lördag 15:15 till Söndag 15:00

Star Wars-maraton. Endast de nio filmerna i Skywalker-sagan. Total speltid: 20 timmar och 40 minuter. Paus efter varje film.

Skulle kunna tänka mig köpa biljett till LotR och Star Wars i så fall.
Har faktiskt inte sett alla Star Wars utan bara de fyra första, 5,6,7 och 1.
Citera
2025-10-17, 14:03
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Var tvungen att kolla upp och visst finns den. Den skulle jag kunna tänka mig att se om jag kommit in i en djup depression eller får en hjärnblödning.

Som tidigare nämnts så hade Fight Club varit en otroligt bra film att visa på på festivalen. Symboliserar verkligen Flashback. Själv läser jag alla märkliga trådar på samma sätt som huvudkaraktären besöker alla stödgrupper fastän han är "frisk". Får mig att behålla min mentala hälsa så att jag förhoppningsvis slipper att se Den gamle och älgen.

Du vill inte missa denna estniska klassiker
Citera
2025-10-17, 15:51
Medlem
Likbrännaren är ju en klassiker, men jag hade satsat på något riktigt obehagligt som 'Threads' istället. Den där BBC,filmen om kärnvapenkrig är ju så realistisk att man knappt vågar titta, och den skulle garanterat skapa debatt efteråt. Sen hade jag velat se en visning av 'Das Experiment' för att verkligen få folk att fundera på hur lätt det är att manipuleras.
Citera
2025-10-17, 16:46
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Givetvis! Det förslaget är ju som gjutet för en flashback-filmfestival
Citera
2025-10-17, 16:48
Medlem
SageNButters avatar
Usch, det skulle vara sädesvätska överallt. Och någon film skulle aldrig visas eftersom alla börjar bråka om vilken film de vill se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in