2025-10-16, 14:45
Medlem
Ja varför tycker feminister att det är förnedrande att laga mat åt sin man och familj och städa och ta hand om hushållet?

Om du älskar din man så borde det inte vara så besvärligt att fixa dessa saker. Min filippinska fru gör detta utan problem. Det är kvinnans uppgifter i hemmet. Svenska kvinnor idag är totalt förstörda av feminism och idag hittar du inte många som beter sig som en normal kvinna.

En normal kvinna vill ha en man som.älskar henne, ett par barn och ett fint hem att ta hand om. Vad hände med detta ideal? När försvann det och varför?
Citera
2025-10-16, 14:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
En normal kvinna vill ha en man som.älskar henne, ett par barn och ett fint hem att ta hand om. Vad hände med detta ideal? När försvann det och varför?
För att det ständigt tas upp i massmedia och korkade serier på tv förmodligen.
Citera
2025-10-16, 14:56
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Könsnormer är satans påfund, enligt dessa.
Citera
2025-10-16, 15:01
Medlem
Gjuteriets avatar
Skulle tro att en del av förklaringen ligger i att både mannen och kvinnan i det moderna samhället förväntas arbeta och dra in pengar till hushållet. Då är väl inte kvinnan så sugen på att dessutom vara ensamt ansvarig för hemmet. Om mannen däremot tjänar så bra att hushållet kan leva på bara en inkomst är det väl en annan sak. Är nog många som skulle tycka att det vore trevligt att slippa jobba om de kunde.
Citera
2025-10-16, 15:04
Avslutad
Citat:
Ja varför tycker feminister att det är förnedrande att laga mat åt sin man och familj och städa och ta hand om hushållet?

Om du älskar din man så borde det inte vara så besvärligt att fixa dessa saker. Min filippinska fru gör detta utan problem. Det är kvinnans uppgifter i hemmet. Svenska kvinnor idag är totalt förstörda av feminism och idag hittar du inte många som beter sig som en normal kvinna.

Jag tror att du själv ger svaret på det.
Citera
2025-10-16, 15:06
Medlem
HerrTragisks avatar
Citat:

Invandrarkvinnor brukar få mycket skäll av högern för att de är hemma och sköter barn och hushåll.

Så det är väl mest högern som hatar på den gamla klassiska kvinnorollen.
Citera
2025-10-16, 15:10
Medlem
Citat:

Varför tycker män att de inte ska laga mat åt sin familj och sköta lika mycket av hushållet? Det är inte som om kvinnor idag inte jobbar heltid och vi försörjer dem, eller hur? Män som inte ser sitt förhållande som ett partnerskap är bara lata och ofta inte ens kapabla att få en kvinna. jag har nästan enbart haft förhållanden med karriärkvinnor som några tjänat mer än mig då de varit VD eller VP för banker eller företag, varför ska de laga mat till mig? Vi lagar tillsammans och båda gillar att skämma bort den andre. Så låg klass människa att resonera som du. Eller så har du noll att komma med och är så rädd för livet att du måste sätta dig över andra, därför är du typ antingen rasist eller inse eller vad du kan desperat klamra dig fast vid för att skapa ett konstgjort värde förknippat med ditt kön eller hudfärg, för din karaktär och dina handlingar är sopor.
Citera
2025-10-16, 15:10
Medlem
Är det mansförtryck att tvingas att bära tunga saker åt sin tjej och skydda henne från faror då?
Citera
2025-10-16, 15:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Jag tror det beror på att alla kvinnor har olika personligheter och intressen. Och tur är det, hade varit konstigt om exakt alla kvinnor hade haft exakt samma intressen och personligheter.
Citera
2025-10-16, 16:02
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Är det mansförtryck att tvingas att bära tunga saker åt sin tjej och skydda henne från faror då?
Det är ju inte allmänt sett som kvinnoförtryck i sig om din brud lagar mat eller städar. Problemet uppstår väl om man förväntar sig eller t om kräver att hon ska göra detta på daglig basis. Förutsatt att hon nu också jobbar som den slående majoriteten av kvinnor ändå gör.

Om du sätter det i relation till hur ofta du tvingas lyfta in en ny diskmaskin ni köpt på Elgiganten och de aldrig förekommande fall du behövt skydda henne från faror så blir det en skev jämförelse. Det är knappast något du förväntas göra varje dag.

För något år sedan fanns en tråd på forumet om en man som var förvirrad över att hans brud klagade på att han aldrig hjälpte till hemma medan hon ständigt städade och diskade. Han menade nämligen att han minsann ju bytte glödlampor när det behövdes. Inte ens byggnaden Pentagon behöver byta glödlampor så ofta att det skulle krävas ett par timmar per dag att gå runt och byta glödlampor där det behövs.
Citera
2025-10-16, 16:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är ju inte allmänt sett som kvinnoförtryck i sig om din brud lagar mat eller städar. Problemet uppstår väl om man förväntar sig eller t om kräver att hon ska göra detta på daglig basis. Förutsatt att hon nu också jobbar som den slående majoriteten av kvinnor ändå gör.

Om du sätter det i relation till hur ofta du tvingas lyfta in en ny diskmaskin ni köpt på Elgiganten och de aldrig förekommande fall du behövt skydda henne från faror så blir det en skev jämförelse. Det är knappast något du förväntas göra varje dag.

För något år sedan fanns en tråd på forumet om en man som var förvirrad över att hans brud klagade på att han aldrig hjälpte till hemma medan hon ständigt städade och diskade. Han menade nämligen att han minsann ju bytte glödlampor när det behövdes. Inte ens byggnaden Pentagon behöver byta glödlampor så ofta att det skulle krävas ett par timmar per dag att gå runt och byta glödlampor där det behövs.

Har du tron att kvinnor tvingas till att utföra dessa hemuppgifter i större utsträckning än vad männen gör eller skulle det kunna vara så att de gör detta av eget val av olika skäl?

Kanske bäst att tillägga i svenska förhållanden för hur det är i muslimska förhållanden och sådant vet jag inte så mycket om. Men man har ju sina förutfattande meningar om det.
Citera
2025-10-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tror det beror på att alla kvinnor har olika personligheter och intressen. Och tur är det, hade varit konstigt om exakt alla kvinnor hade haft exakt samma intressen och personligheter.
Om du älskar din make vill du inte göra detta lilla för honom? Min fru sköter om hemmet och jag tar hand om henne. Hon saknar ingenting och har tid över till sina hobbies.

Kvinnor som är traditionella är oftast lyckliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in