• 2
  • 3
2025-10-17, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Så då tycker du väl också att Nick Alinia gjort sig skyldig till förtal, när han hängde ut några ungdomar med bild, namn och adress?

Det är knappast en fråga om mitt tyckande, utan om svensk lag. Det får väl prövas rättsligt i så fall.

Rent allmänt är extremvänstern så mycket värre kålsupare vad gäller förtal och uthängningar, och kommer undan med det oftare, eftersom systemet är på deras sida.
Citera
2025-10-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hübinette är forskare och har ett flertal akademiska examina.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

Finansmannens son är högerextremist och planerade terrordåd men avslöjades av Luxenburgs säkerhetspolis. Dömdes till långt fängelsestraff.

Hübinettes tes är att högerextremismen kommer från de översta skikten i samhället och han namngav pappan och sonen för att exemplifiera.

Vilket är fullständigt bullshit. Två lösryckta fall skapar inte ett mönster, men är man en så undermålig forskare som Hübinette behöver man väl inte förhålla sig till någon som helst evidens, det räcker att ha de rätta åsikterna inom den akademiska parasitvärlden.
Citera
2025-10-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det är knappast en fråga om mitt tyckande, utan om svensk lag. Det får väl prövas rättsligt i så fall.

Rent allmänt är extremvänstern så mycket värre kålsupare vad gäller förtal och uthängningar, och kommer undan med det oftare, eftersom systemet är på deras sida.
Ditt tyckande. Har knappast hållbar statistikk på det. Själv tycker jag att det inte är värre det han gjort, än de uthänganden som Alinia (höger/extremhöger) gjort. Skillnaden mot Flashback är ju också marginell…det är bara att skribenten här är anonym.
Citera
2025-11-17, 23:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Här är tråden om brottet som skall ha planerats av mannen och som fadern Mikael Holmberg försöker tysta ned och hindra att rapporteras med rena maktmedel och med hjälp av en skumrask- advokatfirma, Bratt Feinsilber Harling som tydligen inte är främmande för att gå terroristers ärende och mörka åt människor som sannolikt planerar giftattacker mot stora tillställningar och har bombtillverkning hemma.

(FB) Svensk planerade giftattack under Eurovision
Citera
2025-11-18, 12:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...misk-katastrof

Jan Guillou beskriver bra och koncist hur Mikael Holmberg och advokatbyrån som en gång startades av den påstådde företrädaren för enskildas rättigheter Peder Bratt använder sig av sk SLAPP för att stoppa den fria samhällsdebatten och skrämma Tobias Hübinette till tystnad och självcensur och därmed stödja terrorism.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Strate...fentlig_debatt

Att advokatbyrån Bratt Feinsilber Harling på det här sättet aktivt understödjer terrorism och skyddar en terrorist kanske inte formellt klassas som det terroristsamröre och skyddande av terrorism det är mycket likt, men det är ändå uppseendeväckande hur Kinnevikskoncernen, Stenbäckssfären, Mikael Holmberg, advokatfirman BFH, Peder Bratt personligen - som en gång ville framställa sig som rättighetskämpe i Civil Rights Defenders och organisationen Civil Rights Defenders går med på att kopplas ihop med allvarlig terrorism och att vara på terroristers sida mot den som rapporterar om den.

Och att de går så långt för att skydda en man misstänkt för mycket allvarliga terrorbrott därför att han är släkt med Mikael Holmberg.
Citera
2025-11-18, 13:15
Medlem
Haze23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...misk-katastrof

Jan Guillou beskriver bra och koncist hur Mikael Holmberg och advokatbyrån som en gång startades av den påstådde företrädaren för enskildas rättigheter Peder Bratt använder sig av sk SLAPP för att stoppa den fria samhällsdebatten och skrämma Tobias Hübinette till tystnad och självcensur och därmed stödja terrorism.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Strate...fentlig_debatt

Att advokatbyrån Bratt Feinsilber Harling på det här sättet aktivt understödjer terrorism och skyddar en terrorist kanske inte formellt klassas som det terroristsamröre och skyddande av terrorism det är mycket likt, men det är ändå uppseendeväckande hur Kinnevikskoncernen, Stenbäckssfären, Mikael Holmberg, advokatfirman BFH, Peder Bratt personligen - som en gång ville framställa sig som rättighetskämpe i Civil Rights Defenders och organisationen Civil Rights Defenders går med på att kopplas ihop med allvarlig terrorism och att vara på terroristers sida mot den som rapporterar om den.

Och att de går så långt för att skydda en man misstänkt för mycket allvarliga terrorbrott därför att han är släkt med Mikael Holmberg.

Min uppfattning om Bratt Feinsilber Harling är att de gör vad som helst för att kunna debitera, står valet mellan att vara en rättighetskämpe eller att kunna langa in en rejält saltad kostnadsräkning så vinner det senare intresset alltid.
Citera
2025-11-18, 14:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze23
Min uppfattning om Bratt Feinsilber Harling är att de gör vad som helst för att kunna debitera, står valet mellan att vara en rättighetskämpe eller att kunna langa in en rejält saltad kostnadsräkning så vinner det senare intresset alltid.

Här går Bratt Feinsilber Harling steget längre än att bara acceptera ett välbetalt uppdrag vilket som helst. De agerar på uppdrag av en ansluten till den av EU terrorklassade organisationen The Base som av allt att döma har förberett ett stort terrordåd mot Eurovision i Rotterdam för att hota granskare av detta så att de avstår från att granska The Base, den anslutne mannen och den eventuella roll finansmannen Mikael Holmberg haft. Den sistnämnde har vad jag förstår haft en terroristverkstad i källaren på sitt hus, vilket han ju iofs skulle kunna varit helt ovetande om men som väcker frågor om varför han inte hade bättre koll på detta.

Percy Bratt har enligt honom själv och vissa devota beundrare något slags förkämpe för rättvisa och rättigheter, vilket nu visar sig vara en falsk gloria. Visserligen bestämmer väl inte han helt över firman, men hans namn står på dörren och då är han så klart ansvarig för terroristsamröret och terroristhjälpen.

Percy Bratt: https://www.advokaten.se/tidigare-nu...rkampe-prisas/

* Tyvärr lyckades jag klanta mig och kalla Percy Bratt för Peder Bratt tidigare
Citera
2025-11-18, 15:10
Medlem
Orm Ondes avatar
Den svenska förtalslagstiftningen är löjlig och det är hög tid att den reformeras. Jag har noll sympatier för eko-nazistiska terrorister och deras överklassföräldrar, så det är rätt åt dem att de hängs ut.

Samtidigt kan jag inte låta bli att känna skadeglädje över att just denne Tobias Hübinette är den som drabbas av stämningshotet. Han är ju inte direkt känd för sin moderation och sitt förnuftiga debatterande. Litet roligt är det allt att extremvänstern drabbas av obehaget, det brukar ju annars vara vänstern som är duktigast på ”lawfare”.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in