2006-09-04, 19:57
Medlem
Truxas avatar
Nu det sista så har jag märkt att det har börjat försvinna inlägg. Inte bara (som i mitt eget fall häromdagen) sådant som har blivit redigerat i efterhand av den som har skrivit det, utan även fullt "gångbara" svar och reflektioner skrivna av andra helt normala användare.

Jag har aldrig märkt detta tidigare. Har jag bara missat det, eller är det någonting nytt?
Citera
2006-09-04, 20:02
Medlem
Konrad Haifas avatar
Det är även min uppfattning, det finns moderatorer som raderar friskt och frekvent utan att på något sätt motivera det.

När berörda användare ifrågasätter detta i ett nytt inlägg kommer de dragande med sin regel om att frågorna skall tas i PM. Onödig konflikt som skapas genom detta spöksaxande.
Citera
2006-09-05, 00:21
Medlem
Bara från i förrgår sakar jag 3 poster =/
Citera
2006-09-05, 00:48
Medlem
woofers avatar
Ställde samma fråga i en tråd lite längre ner. Fick till svar att det bara är trådar som skapas av troll samt rent trams som bara försvinner utan att passera papperskorgen.
Citera
2006-09-05, 01:05
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag begagnar mig inte av metoden då jag sällan behöver radera inlägg i mina forum, men de moderatorer som har forum med väldigt mycket OT/Trams orkar/hinner inte motivera alla raderade inlägg via PM då det för vissa blir väldigt mycket på en dag.

Om ett inlägg raderas utan kommentar från moderator rör det sig om uppenbart trams/OT, men naturligtvis ska man höra av sig, på ett trevligt sätt, om han har en annan uppfattning om det raderade.

ALLA diskussioner om åtgärder från moderatorerna sida skall i första hand tas via PM och aldrig i den aktuella tråden. Detta för att inte förstöra trådarna med OT.

Frågan har diskuterats många gånger och dyker upp titt som tätt. Grundreglen är att om man inte skriver skit så slipper man få inlägg raderade.
Citera
2006-09-05, 01:06
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Ställde samma fråga i en tråd lite längre ner. Fick till svar att det bara är trådar som skapas av troll samt rent trams som bara försvinner utan att passera papperskorgen.

Nu var det ju inlägg det var frågan om och inte trådar.

Kan bara tala för mig själv och jag brukar för det mesta skriva ut i tråden om jag raderat OT.
Ibland glömmer man, det är mänskligt.
Trådar som är rena regelbrott raderas också, eftersom tråden då inte har något existensberättigande.

Självklart kan det kännas som en jobbig grej att trycka på användarnamnet, sedan trycka på skicka PM istället för att sitta och harva sönder en hel tråd med moderatorfrågor angående ett inläggs raderande.
Eller så är det en smidig och enkel lösning på ett av dagen I-Landsproblem, eller vad vet jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Det är även min uppfattning, det finns moderatorer som raderar friskt och frekvent utan att på något sätt motivera det.

Ibland kan jag måste radera 50+ inlägg på en dag, ska jag verkligen sitta och brodera ihop en liten novell för varje gång någon går OT?
Sedan finns det ju värre avdelningar som raderar hur mycket som helst.
Isåfall blir det inte mycket tid kvar för modererande.
Sedan är väl om man skriver ut i tråden "Raderat OT *eller vad det nu kan vara*" en så väl god motivering som någon?

Citera
2006-09-05, 01:27
Medlem
LadyTieras avatar
Vill ni veta vad som skett om era inlägg förvunnit i en viss tråd kontakta valfri moderator i det delforumet och fråga, de kan se alla raderade medlenaden i sitt forum ochvem som har raderat+ev varför
Citera
2006-09-05, 01:38
Medlem
woofers avatar
Citat:
Nu var det ju inlägg det var frågan om och inte trådar.

Ahh läste lite väl snabbt där ja.

Att trams bara försvinner är väl ingen som klagar på iaf inte jag. Men om ni tar bort vettiga inlägg pga att dom är OT så tycker jag nog att det är trevligt om ni även skriver att inlägg är borttagna just pga av att dom är OT. Behöver absolut inte vara en mindre novell, räcker ju absolut att det står "bortaget pga av OT"

Det kan ju vara intresant att veta varför ens inlägg försvann om man nu inte fattade själv att det var OT

Tycker nog att detta är ett rätt litet problem då det oftast funkar bra.
Citera
2006-09-05, 02:17
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
ALLA diskussioner om åtgärder från moderatorerna sida skall i första hand tas via PM och aldrig i den aktuella tråden. Detta för att inte förstöra trådarna med OT.

är det ok att starta en ny tråd om just en sådan diskussion ?
då förstör man ju inte en existerande tråd och ibland är det ju fler parter än 2 som diskuterar och undrar.
Citera
2006-09-05, 02:27
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
är det ok att starta en ny tråd om just en sådan diskussion ?
då förstör man ju inte en existerande tråd och ibland är det ju fler parter än 2 som diskuterar och undrar.

Från FBs regler

Citat:
0.6. Frågor om låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar etc. tas med moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".
Inlägg som postas på forumet ska vara av intresse även för andra användare.

Tanken är alla diskussioner om trådlåsningar skall ske via PM. Först om man inte anser att moderatorn lyssnar skall man ta upp det i det öppna forumet, och då i avdelningen Flashback.

Sådana diskussioner sker då och då.
Citera
2006-09-05, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Nu det sista så har jag märkt att det har börjat försvinna inlägg. Inte bara (som i mitt eget fall häromdagen) sådant som har blivit redigerat i efterhand av den som har skrivit det, utan även fullt "gångbara" svar och reflektioner skrivna av andra helt normala användare.

Jag har aldrig märkt detta tidigare. Har jag bara missat det, eller är det någonting nytt?
Detta har drabbat mig med och är ingenting paranormalt som jag först trodde. Jag gjorde (instinktivt och av mig själv ) som LT rekommenderar och fick då reda på att det bara raderas utan kommentar.

Fast jag fick tillbaka mitt inlägg i ett pm, så nu sitter jag och undrar om man kan använda det till något annat.
Citera
2006-09-05, 08:46
Medlem
Mesharrys avatar
För mig försvinner det hela trådar Bl.a startade jag några igår där jag kungjorde den glada nyheten att jag startat ett djurforum. Märkligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in