2025-10-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Nej du! C kommer inte att medverka till en vänsterregering vilken partiledare de än väljer. Allt handlar om att de kan komma att blockera en regering med SD. De vill inte ens ha med SD i ett regeringsunderlag.

Både DÖ ocj JÖKen innebar dock att (C) medverkade till att en vänsterextremistisk regering kunde komma på plats. De har alltså defacto gjort precis det du utesluter efter två av de senaste tre valen.

Ser inte alls varför det skulle vara uteslutet efter nästa val? För de flesta kom DÖ som en chock. Kan mycket väl bli något liknande nu. Håller det inte för uteslutet.

Särskilt inte om (C) gör ett dåligt val och inte riktigt har självförtroende att möte väljarna igen i ett extra val. Detta till skillnad mot (SD) som jag tror kommer att ha självförtroende att driva frågan om ministerposter ända till ett extra val.
Citera
2025-10-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag tror du missade min poäng.

När saklig kritik spårar ur till osakliga karaktärstillmälen kan dessa lätt bli hat. Det är inte OK, av flera skäl, där artighet och respekt bara är ett. Viktigare är att få individer vill arbeta på det sättet och hat-klimatet stöter bort normalt vettiga människor.

Uppfattas som hat av mottagaren av kritiken menar du?
Hat finns fö överallt i samhället och alla förutom Anna-Karin Hatt får acceptera att möta det då och då i vardagen.

Artighet och respekt försvann ur svensk politik för länge sedan, framförallt V har gjort en stor sak av att agera respektlöst i riksdagen, mot talman tom. Det är det goda hatet som politiker inom C fullt ut accepterat.

Det finns nog inte en enda förskolepedagog som inte mött någon form av hat i sitt värv, som tur är så har inte samtliga lämnat sin tjänst.

Hatt däremot verkar vara en sällsynt tunnhudad snöflinga trots sitt långa engagemang inom politiken. Hennes dotter är politiker, dotterns fader är politiker, det ligger såklart något helt annat bakom avgången och eftersom det inte finns några polisanmälda hot så kan vi nog avskriva spekulationen kring sådana.

Hat? Politisk adel?
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-10-17 kl. 21:04.
Citera
2025-10-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är ganska anmärkningsvärt att en partiledare för ett parti som delvis har ett ansvar för den situation med Hamassympatisörer som drar runt på gator och torg inte vågar polisanmäla.

Om inte partiernas främsta företrädare vågar stå upp mot hot och våld så kan de inte förvänta sig att den vanliga medborgaren skall göra det.

För politiker hanteras mycket av det där av SÄPO utan att man behöver anmäla allt.
Citera
2025-10-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
För politiker hanteras mycket av det där av SÄPO utan att man behöver anmäla allt.

I det här fallet har Säpo bekräftat att det inte finns några hot dom känner till. Anna-Karin Hatt ljuger helt enkelt om hoten.

Hon verkar däremot inte må särskilt bra och har en historia av påstådd utbrändhet samt är i klimakteriålder. Hon hade ett särskilt avtal där hon stängde av telefonen kl.17 och har bara jobbat runt hälften av de fem månaderna hon haft posten.

Det skulle nog svida att erkänna att hon inte har det som krävs och det är väldigt lätt att skylla på något så diffust som ”hot och hat”.
Citera
2025-10-17, 21:11
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Mycket tråkig utveckling i samhället. Om än jag inte är centerpartist, så måste jag säga att hon i debatter, etc har verkat som en grym och vältalig politiker, som en av få vuxna i det politiska rummet. Centern lär få det svårt att hitta en likvärdig efterträdare. Dags att svenska folket rycker upp sig, beter sig, mot våra folkvalda.
Skylla på folket. Typiskt, fegt och ynkligt. Nä, hot är definitivt inte ok på något sätt och jag undrar vad det är för konstiga människor som håller på med sånt. Kritik får de dock tåla tycker jag, våra politiker och skitmedia som har förstört Sverige.

Hur naiv är hon sen då? Kom hon på detta nu? Oförlåtligt närapå, att det har blivit så här borde hon knappast ha kunnat undgå. Har hon det så är det som ett skämt.
Citera
2025-10-17, 21:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
I det här fallet har Säpo bekräftat att det inte finns några hot dom känner till. Anna-Karin Hatt ljuger helt enkelt om hoten.

Hon verkar däremot inte må särskilt bra och har en historia av påstådd utbrändhet samt är i klimakteriålder. Hon hade ett särskilt avtal där hon stängde av telefonen kl.17 och har bara jobbat runt hälften av de fem månaderna hon haft posten.

Det skulle nog svida att erkänna att hon inte har det som krävs och det är väldigt lätt att skylla på något så diffust som ”hot och hat”.

Om hon har stängt av telefonen kl 17 så har hon bara gått på halvfart jämfört med en normal toppchef, till en månadslön på 225tkr.

Det borde ha varit en viss frustration inom partiet om hon gjorde sig osynlig kl 17.

Om SÄPO inte kände till något hot så är det något annat som ligger bakom hennes avhopp.
Citera
2025-10-17, 21:16
Medlem
Citat:
Om hon har stängt av telefonen kl 17 så har hon bara gått på halvfart jämfört med en normal toppchef, till en månadslön på 225tkr.

Det borde ha varit en viss frustration inom partiet om hon gjorde sig osynlig kl 17.

Om SÄPO inte kände till något hot så är det något annat som ligger bakom hennes avhopp.

Ja, det var nog inga större svårigheter för henne att klämma fram några tårar på presskonferensen om man säger så.
Citera
2025-10-17, 21:23
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja, det var nog inga större svårigheter för henne att klämma fram några tårar på presskonferensen om man säger så.

Att hon sa upp sig pga att hon inte var rätt person att klara av arbetsbelastningen hade varken gynnat henne eller partiet.
Nu fick hon sympati och säkert även partiet som säkert ökade lite av samma orsak.
En win-win situation för bägge.
Citera
2025-10-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Mycket tråkig utveckling i samhället. Om än jag inte är centerpartist, så måste jag säga att hon i debatter, etc har verkat som en grym och vältalig politiker, som en av få vuxna i det politiska rummet. Centern lär få det svårt att hitta en likvärdig efterträdare. Dags att svenska folket rycker upp sig, beter sig, mot våra folkvalda.

Då hon motivera det med att ta på sig offerkoftan och vill ha särbehandling, så ser jag inte hur hon kan vara den vuxna i rummet.
Citera
2025-10-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
AKH har skilt sig tre gånger - av tre äktenskap. Din teori haltar redan från början, eftersom hon inte har tagit efternamnet av sin första man - utan den andra.

Som ogift hette AKH Andersson. Sen följde äktenskapen med Alterå 1996-2002, Hatt 2009-211 och Sandberg 2019-2020.

Själv tror jag på en annan teori och den är att hon har blivit mer och mer hattig under årens lopp. Ungefär som äktenskapen som varar kortare och kortare tid.

Blir det inte precis som hon har tänkt sig - då gör hon slut eller säger upp sig.

Att hon dessutom kan casha in rejält genom att vara så ”hotad” gör inte frestelsen mindre.

Jättetrist - särskilt för kvinnor.

Annie Lööf stod ut i åratals. Jimmie i årtionden. Och Hatt en kvart..

Vi kan inte ha politiker eller företagsledare gjorda av porslin.

Tack för förtydliganden och en bra analys som jag kan tycka är klok och väl underbyggd
Citera
2025-10-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vore ingen anledning att sluta som partiledare, om hotet vore privat.

Jo om det vore utpressning att läcka komprometterande mtrl
Citera
2025-10-17, 22:14
Medlem
Citat:
Att hon sa upp sig pga att hon inte var rätt person att klara av arbetsbelastningen hade varken gynnat henne eller partiet.
Nu fick hon sympati och säkert även partiet som säkert ökade lite av samma orsak.
En win-win situation för bägge.

Ja, Centern är ju det parti som tidigare försökt profilera sig som ”den vuxna i rummet”.. den vuxna som pillar på barn skulle nog vissa säga, men ändå.

Dagen före avgången kallade C in partisekreterarna i samtliga riksdagspartier för ett samtal om hur man beter sig.
C är verkligen ett vidrigt parti och lipsillen Hatt verkar blivit överväldigad av vad som förväntades av henne.

Nu blir det säkert en hel del vila och kanske någon lyxig semester i ett land där bara västerländska kvinnor kan visa sig i bikini på särskilda avskiljda platser.
C betalar uppenbarligen bra för att skapa pseudodebatter, men är det en valvinnande strategi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in