Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-10-28, 11:45
Medlem
gotets avatar
Krambjörnens kraft idag är totalt okänd för den breda massan. Har tillvägagångssättet som gäddan väljer att ta sitt liv på någon inverkan på hemsökelsens styrka? Ju mer våldsam död desto större makt? Dog Pappastor under mer dramatiska förhållanden än krambjörnen? Har dumpens ”vita magi” någon inverkan?
Citera
2025-10-28, 12:07
Medlem
gotets avatar
För dumpens nu fritt härjande gengångare, betyder ens tid något för dem? Har gäddor som Pappastor överskridit de koncept som vi andra är bundna av? Rumsliga kvaliteter, tidens pil och de organ vi upplever världen genom, vad finns bortom detta. Vad har dumpens medarbetare för insyn och insikt i frågor som dessa? Vad vet dom om Pappastors egentliga existens i dagsläget? Är det till och med önskvärt från dumpens sida? Arbetar Sara och Patrik med att skapa nya gastar och vålnader i skrivande stund? Vad är deras slutmål?

Det som en gång var krambjörnen härjar nu bundet till platsen där han dog. Avskyn och aggressionen gentemot Patrik, Sara och dumpen i helhet är total. Krambjörnen hemsöker vildmarken som en osalig ande där ingen går säker (särskilt nattetid) för hämndbegären som där brinner. Detsamma gäller bron där Pappastor än idag regerar. Går energierna från dessa män att bota? Att hela och läka? Hur i så fall? Kan en person med mediala förmågor medla fred med så fasansfulla krafter som dessa gäddor blivit idag?
Citera
2025-11-07, 19:17
Medlem
Trappistens avatar
Du ska ha en eloge för en rolig och välformulerad tråd.

Kan inte besvara alla dina frågor men tror att du är något på spåren. Tror dock inte Dumpen har något med ockultism att göra, även om utfallet av deras verksamhet på sätt och vis är ockult.

Vill man gå till botten med den misär som Dumpen belyser måste man studera postliberalismens anomi.
Citera
2025-11-08, 09:19
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trappisten
Du ska ha en eloge för en rolig och välformulerad tråd.

Kan inte besvara alla dina frågor men tror att du är något på spåren. Tror dock inte Dumpen har något med ockultism att göra, även om utfallet av deras verksamhet på sätt och vis är ockult.

Vill man gå till botten med den misär som Dumpen belyser måste man studera postliberalismens anomi.

Jag har spenderat de senaste två veckorna med att göra vidare efterforskningar i dumpens mer ljusskygga aktiviteter. Magi, spiritualitet och mystik är märkligt nog tunga element i deras verksamhet. Ju mer man gräver i dumpen desto mer frågor dyker upp. Det är väldigt få svar som kommer till ytan. Nästa vecka tänkte jag posta ny information som jag kommit över.
Citera
2025-11-08, 09:59
Medlem
Trappistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Jag har spenderat de senaste två veckorna med att göra vidare efterforskningar i dumpens mer ljusskygga aktiviteter. Magi, spiritualitet och mystik är märkligt nog tunga element i deras verksamhet. Ju mer man gräver i dumpen desto mer frågor dyker upp. Det är väldigt få svar som kommer till ytan. Nästa vecka tänkte jag posta ny information som jag kommit över.

Okej. Är du seriös i detta (och inte delvis skämtar) så tror jag att du har för snävt fokus.

Det kan mycket väl vara så att personer inom Dumpen intresserar sig för andlighet. Men även om det rör sig om ockult verksamhet, som du säger, så är det ju inte Dumpen som förvridit gäddans lustar så till den milda grad att personen kan fantisera om, och i en del fall till och med utföra, det värsta tänkbara. Gäddan hade alltså hängett sig åt det ockulta redan innan Dumpen. Men i ärlighetens namn är det inte bara gäddor som gör det, detta då all porr är en form av ockultism.

Så om Dumpen ägnar sig åt det ockulta är det bara för att dom förstått lite mer av hur världen funkar än den vetenskapliga världsbilden låter människor förstå.

En annan fråga: spelar det någon roll hur och med vilken inställning någon dör för samhällets fortlevnad? Åtminstone ansåg man att det spelade roll under hela den kristna epoken (detta samtidigt som man ägnade sig åt offentliga avrättningar). Först under 1800-talet mildrades synen på självmord. I Orwells 1984 avrättas dissidenten Winston först när han skalat bort sina tidigare antipatier och kommit underfund med att han älskar Big Brother, först då var han möjlig att döda. (Det är för övrigt därför det är möjligt att ta livet av människor med giftinjektioner utan att de någonsin misstänker något, allt som krävs är att kalla det för vaccin och baka in det i en vetenskaplig diskurs).
Senast redigerad av Trappisten 2025-11-08 kl. 10:17.
Citera
2025-11-08, 13:25
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trappisten
Okej. Är du seriös i detta (och inte delvis skämtar) så tror jag att du har för snävt fokus.

Det kan mycket väl vara så att personer inom Dumpen intresserar sig för andlighet. Men även om det rör sig om ockult verksamhet, som du säger, så är det ju inte Dumpen som förvridit gäddans lustar så till den milda grad att personen kan fantisera om, och i en del fall till och med utföra, det värsta tänkbara. Gäddan hade alltså hängett sig åt det ockulta redan innan Dumpen. Men i ärlighetens namn är det inte bara gäddor som gör det, detta då all porr är en form av ockultism.

Så om Dumpen ägnar sig åt det ockulta är det bara för att dom förstått lite mer av hur världen funkar än den vetenskapliga världsbilden låter människor förstå.

En annan fråga: spelar det någon roll hur och med vilken inställning någon dör för samhällets fortlevnad? Åtminstone ansåg man att det spelade roll under hela den kristna epoken (detta samtidigt som man ägnade sig åt offentliga avrättningar). Först under 1800-talet mildrades synen på självmord. I Orwells 1984 avrättas dissidenten Winston först när han skalat bort sina tidigare antipatier och kommit underfund med att han älskar Big Brother, först då var han möjlig att döda. (Det är för övrigt därför det är möjligt att ta livet av människor med giftinjektioner utan att de någonsin misstänker något, allt som krävs är att kalla det för vaccin och baka in det i en vetenskaplig diskurs).

Detta är något som jag ser på med största allvar. Angående din fråga så får man se till folktron som säger att människor som dör under traumatiska former inte hittar frid och hemsöker området där de dog. Jag har nya uppgifter som jag tänkte posta till veckan då jag får studera i fred. Jag har äntligen löst gåtan om Patrik Sjöbergs ockulta rötter och hans inblandning med mörkrets makter. Det är hårresande uppgifter minst sagt, om de stämmer. Ju mer man synar dumpen desto grumligare blir vattnet och man får alltid förvänta sig fler frågor än svar.
Citera
2025-11-17, 02:12
Medlem
gotets avatar
Det finns och har funnits många fiskare på dumpen som sysslar med det som tidigare skulle klassas som ockultism. De kallar det ”vit magi” men i själva verket är det rent av luciferianska läror de utövar. De jagar ständigt nya offer i dumpens tjänst. Gäddor som de gör galna av lust och förför till mörkret. Det är gäddor som dessa som sedan lever vidare som vansinniga gastar och hemsöker platsen där de tog sig av daga. Dumpens fiskare, i min mening, driver de här gäddorna till total perversitet genom svart magi. De fyller gäddan med starka sexuella begär och lust. Gäddan blir förblindad av njutning och åtrå och tappar sitt förstånd. I ett nästan berusat tillstånd tappar han sin makt och hänger sig till lusten. Med de ockulta lärorna dumpen praktiserar manipulerar de gäddan till ett sexuellt vansinne.
Citera
2025-11-20, 17:51
Medlem
Trappistens avatar
Citat:
Det finns och har funnits många fiskare på dumpen som sysslar med det som tidigare skulle klassas som ockultism. De kallar det ”vit magi” men i själva verket är det rent av luciferianska läror de utövar. De jagar ständigt nya offer i dumpens tjänst. Gäddor som de gör galna av lust och förför till mörkret. Det är gäddor som dessa som sedan lever vidare som vansinniga gastar och hemsöker platsen där de tog sig av daga. Dumpens fiskare, i min mening, driver de här gäddorna till total perversitet genom svart magi. De fyller gäddan med starka sexuella begär och lust. Gäddan blir förblindad av njutning och åtrå och tappar sitt förstånd. I ett nästan berusat tillstånd tappar han sin makt och hänger sig till lusten. Med de ockulta lärorna dumpen praktiserar manipulerar de gäddan till ett sexuellt vansinne.

Om verkligheten egentligen är "ockult", eller "magisk", så är det omöjligt att inte ägna sig åt "ockultism". Varje människa som drömmer medan den sover är egentligen en utövare av det "ockulta" (nej, jag tror inte på neurovetenskapens förklaring av människans drömverksamhet).

Du har fel i att det är Dumpens fiskare som förför till mörkret. Tyckte du verkade intressant när jag trodde att du skämtade, men är du seriös kan jag bara återupprepa min tidigare poäng att du bör bredda ditt perspektiv.

Dumpens makt är ungefär ekvivalent med bladet på Dödens lie. De är alltså inte i besittning av den makt som du tillskriver dem. Är du intresserad av att gå till botten med orsakerna till det sjukligt perversa i gäddornas loggar så räcker det inte att fokusera på Dumpen, då måste du ställa mycket större frågor kring vårt nuvarande samhälle.
Senast redigerad av Trappisten 2025-11-20 kl. 18:25.
Citera
2025-11-21, 15:22
Medlem
SegerHelg88s avatar
Vad krävs tror du för att kontakta dessa andar?
Citera
2025-11-25, 00:17
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Vad krävs tror du för att kontakta dessa andar?

Möjligen ett äkta medium. Om sådana överhuvudtaget existerar. Tyvärr är den branschen så genomsyrad av bedragare att det är svårt att få reda på.
Citera
2025-11-25, 07:26
Medlem
Citat:

Du skulle kunna regissera en skräckfilm om detta
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in