Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Jag har spenderat de senaste två veckorna med att göra vidare efterforskningar i dumpens mer ljusskygga aktiviteter. Magi, spiritualitet och mystik är märkligt nog tunga element i deras verksamhet. Ju mer man gräver i dumpen desto mer frågor dyker upp. Det är väldigt få svar som kommer till ytan. Nästa vecka tänkte jag posta ny information som jag kommit över.
Okej. Är du seriös i detta (och inte delvis skämtar) så tror jag att du har för snävt fokus.
Det kan mycket väl vara så att personer inom Dumpen intresserar sig för andlighet. Men även om det rör sig om ockult verksamhet, som du säger, så är det ju inte Dumpen som förvridit gäddans lustar så till den milda grad att personen kan fantisera om, och i en del fall till och med utföra, det värsta tänkbara. Gäddan hade alltså hängett sig åt det ockulta redan innan Dumpen. Men i ärlighetens namn är det inte bara gäddor som gör det, detta då all porr är en form av ockultism.
Så om Dumpen ägnar sig åt det ockulta är det bara för att dom förstått lite mer av hur världen funkar än den vetenskapliga världsbilden låter människor förstå.
En annan fråga: spelar det någon roll hur och med vilken inställning någon dör för samhällets fortlevnad? Åtminstone ansåg man att det spelade roll under hela den kristna epoken (detta samtidigt som man ägnade sig åt offentliga avrättningar). Först under 1800-talet mildrades synen på självmord. I Orwells 1984 avrättas dissidenten Winston först när han skalat bort sina tidigare antipatier och kommit underfund med att han älskar Big Brother, först då var han möjlig att döda. (Det är för övrigt därför det är möjligt att ta livet av människor med giftinjektioner utan att de någonsin misstänker något, allt som krävs är att kalla det för vaccin och baka in det i en vetenskaplig diskurs).