2025-10-14, 18:48
Medlem
Har 4 st blandraser, pitbull/amstaff/bully. Just nu försäkrade via If, hundförsäkring Stor (liv- och vet.vård). Men tycker det blir dyrare och dyrare för varje månad, nu uppe i ca 3200 kr, ca 800/hund från att initialt betalt 1600, ca 395/hund. Hittills har jag aldrig utnyttjat försäkringarna. Vad har ni för försäkringar och vad betalar ni?
Citera
2025-10-14, 18:49
Medlem
zombie-nations avatar
Sjitt, betalar 4000 per år för blandras. Då ingår mediciner. Men har rätt hög självrisk och inte ett extremt högt maxbelopp. På Sveland.

Däremot rekommenderar jag inte Sveland för att de är väldigt röriga och deras kundservice vet inte själva hur försäkringen funkar.
Citera
2025-10-14, 19:38
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag hade först Agria men dom höjde kraftigt så bytade till Svedea. Dom höjde också men inte lika mycket.
Sa upp försäkringarna och betalar själv istället om det behövs.
Ångrar att jag inte gjorde det från början.
Citera
2025-10-15, 13:52
Medlem
Black.Panthers avatar
Hört att Agria brukar krångla när det är dags att försöka få del av försäkringen utan de jag pratat med har rekommenderat Folksam.
Citera
2025-10-16, 08:18
Medlem
Nejellervas avatar
Hade agria till en början men det var alltid strul plus att dom höjde till galna summor. Har Folksam nu och hittills är det bra.
Citera
2025-10-16, 15:20
Medlem
Folksam.
Men nu tittar du på priset på försäkringen medan jag har Folksam för att de alltid funkat prickfritt när pengarna ska åt andra hållet.
Citera
2025-10-17, 14:01
Medlem
har själv inte hund men min kompis har och har haft Stövare i hela sitt liv.
Han har aldrig haft dom försäkrade men satt av några hundralappar varje månad på ett
sparkonto för framtida kostnader om han skulle råka ut för något dyrt.
Han har säkert 50-60.000 på det där kontot nu.
Citera
2025-10-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag hade först Agria men dom höjde kraftigt så bytade till Svedea. Dom höjde också men inte lika mycket.

Ja, tänkte på att göra så men med 4 st så kändes det inte värt om det händer något..
Citera
2025-10-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Folksam.
Men nu tittar du på priset på försäkringen medan jag har Folksam för att de alltid funkat prickfritt när pengarna ska åt andra hållet.

Ja precis, men jag har som sagt inte nyttjat någon av jyckarnas försäkring än så vet inte hur bra eller dålig just If är. Ska kolla Folksam 🙏🏼
Citera
2025-10-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
har själv inte hund men min kompis har och har haft Stövare i hela sitt liv.
Han har aldrig haft dom försäkrade men satt av några hundralappar varje månad på ett
sparkonto för framtida kostnader om han skulle råka ut för något dyrt.
Han har säkert 50-60.000 på det där kontot nu.

Ja det är ju smart! Dock kan en op kosta mer än så...... och med fyra hundar....
Citera
2025-10-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss

Haft Agria förr, men de har alltid tagit bra betalt..
Citera
2025-10-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Sjitt, betalar 4000 per år för blandras. Då ingår mediciner. Men har rätt hög självrisk och inte ett extremt högt maxbelopp. På Sveland.

Däremot rekommenderar jag inte Sveland för att de är väldigt röriga och deras kundservice vet inte själva hur försäkringen funkar.

Ja det blir dyrare i rask takt för varje år. Då har jag ändå rabatt för att jag har hus och bil försäkrade i samma bolag..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in