2025-10-14, 18:41
Medlem
Voodooprastens avatar
Kapitalistfritt Sverige...

Har ingen kännedom om själva anläggningen men hur kommer det sig att diverse klotter inte sanerats bort om det inte är en allmän plats? Såg även ut som ni passerade någons arbetsyta eller dylikt med Aerosmith-affischen och fotografierna på motorcyklarna. Eller är det någon som bor där..?
Citera
2025-10-14, 19:03
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygandekatten
Vi var där inne i ungefär en och en halv timme och rörde oss rätt fritt. Överallt satt stora 360-kameror i taket, och vi antog att vi blivit upptäckta direkt. När vi hittade vägen till vad som såg ut att vara en sorts larmcentral, kunde vi se på skärmarna att typ alla larm hade lösts ut. Systemet visade att obehöriga rörde sig i anläggningen. Vi förväntade oss att det skulle komma vakter eller snut när som helst.
Kamerorna och larmen är till för att hålla tjuvar och obehöriga borta från bilarna som stått där. Inte för att skydda själva lokalen.

Lokalen är inte direkt hemlig. Alla som haft sin bil i garaget har haft fritt tillträde.

Nu när inga bilar är kvar, så finns det ingen anledning att rycka ut på utlösta larm, när det bara är ett tomt rum i berget.

Kul att se bilder på hur stället ser ut utan alla bilar. Inte varit där på mer än 15 år.
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Du kommer antagligen få ett brev där du kallas till förhör förr eller senare.
Inte en chans att det kommer att hända.

Ingen bryr sig om att någon har knallat runt där inne, och även om de gjorde det så har polisen inte resurserna att utifrån övervakningsvideo, identifiera en person, och starta en utredning.

Med största sannolikhet så kommer det inte ens till polisens kännedom via polisanmälan, och om en polisanmälan gjordes så skulle ärendet bli nedlagt direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Är det inte mer eller mindre tillgängligt nu p.g.a. Slussenbygget? Bussgarage eller liknande ska det väl bli.
Har alltid varit någorlunda tillgängligt. Även för obehöriga så har det varit relativt enkelt att ta sig in.
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Kapitalistfritt Sverige...

Har ingen kännedom om själva anläggningen men hur kommer det sig att diverse klotter inte sanerats bort om det inte är en allmän plats? Såg även ut som ni passerade någons arbetsyta eller dylikt med Aerosmith-affischen och fotografierna på motorcyklarna. Eller är det någon som bor där..?
Har varit parkeringsgarage väldigt länge, och nu är det en byggarbetsplats tydligen. Så det är verkligen inte "off limits".
Citera
2025-10-14, 19:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Alla stockholmare med bil för 25 år sen har parkerat där och rört sig där. Det användes länge som ett helt vanligt p-hus. Inte det minsta spännande...

Och nej, flera i tråden, bussterminalen som snart öppnar i Katarinaberget är inte samma ställe. Det har byggts en bra bit söderut jämfört med gamla "Slussens P-hus".
Citera
2025-10-14, 19:16
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Men på något sjukt sätt kom vi in. Mitt på dagen, runt kl 13. Inga masker, inga avancerade planer – det bara hände. Väl där inne blev det snabbt tydligt hur massivt stället är. Det kändes som att vi kommit ner i ett underjordiskt parkeringshus i flera våningar, fast ännu större. Rörsystem, gångar, hisschakt, tunga dörrar – hela grejen kändes overklig.
Vi var där inne i ungefär en och en halv timme och rörde oss rätt fritt. Överallt satt stora 360-kameror i taket, och vi antog att vi blivit upptäckta direkt. När vi hittade vägen till vad som såg ut att vara en sorts larmcentral, kunde vi se på skärmarna att typ alla larm hade lösts ut. Systemet visade att obehöriga rörde sig i anläggningen. Vi förväntade oss att det skulle komma vakter eller snut när som helst.
Men... ingen dök upp. Inga steg, inga ljud, ingen reaktion överhuvudtaget. Det var nästan det obehagligaste av allt – att vi vet att vi blivit upptäckta, men ändå hände ingenting.

Till slut drog vi därifrån utan problem.
Har någon här varit inne i Katarinabergets bunker eller vet mer om vad den används till idag?
Det tomma kontrollrummet med alarmen skulle ha gett mig känslan av att vara en av få som hade överlevt en stor katastrof eller så.
Citera
2025-10-14, 19:33
Medlem
Mailmanss avatar
I call bullshit.
Finns inga ”larmcentraler” där ni kan se att alla larm löst ut.

Det kan jag med 100% säkerhet säga.
Så den delen är garanterat en lögn.

Edit: filmen ser visserligen ut att kunna vara där.. så nu blir jag tveksam.
Senast redigerad av Mailmans 2025-10-14 kl. 19:38.
Citera
2025-10-14, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Alla stockholmare med bil för 25 år sen har parkerat där och rört sig där. Det användes länge som ett helt vanligt p-hus. Inte det minsta spännande...

Och nej, flera i tråden, bussterminalen som snart öppnar i Katarinaberget är inte samma ställe. Det har byggts en bra bit söderut jämfört med gamla "Slussens P-hus".
Söderut? Hur som helst blir jag nu osäker på i vilken del av berget TS varit inne i.
Citera
2025-10-14, 19:44
Medlem
Varför är inlägget skrivet med ChatGPT eller annan motsvarande tjänst? Det gör att trovärdigheten sjunker direkt.

Citat:
För ett par månader sen var jag och några polare ute och drev runt i Stockholm, när vi helt spontant bestämde oss för att försöka ta oss in i Katarinabergets bunker. Vi trodde helt ärligt inte att det skulle gå – det är ju en fullt aktiv anläggning mitt i stan, med massor av kameror och larm.
Men på något sjukt sätt kom vi in. Mitt på dagen, runt kl 13. Inga masker, inga avancerade planer – det bara hände. Väl där inne blev det snabbt tydligt hur massivt stället är. Det kändes som att vi kommit ner i ett underjordiskt parkeringshus i flera våningar, fast ännu större. Rörsystem, gångar, hisschakt, tunga dörrar – hela grejen kändes overklig.
Men... ingen dök upp. Inga steg, inga ljud, ingen reaktion överhuvudtaget. Det var nästan det obehagligaste av allt – att vi vet att vi blivit upptäckta, men ändå hände ingenting.
Till slut drog vi därifrån utan problem.
Har någon här varit inne i Katarinabergets bunker eller vet mer om vad den används till idag?
Citera
2025-10-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
I call bullshit.
Finns inga ”larmcentraler” där ni kan se att alla larm löst ut.

Det kan jag med 100% säkerhet säga.
Så den delen är garanterat en lögn.

Edit: filmen ser visserligen ut att kunna vara där.. så nu blir jag tveksam.

Det är det gamla parkeringshuset vid slussen som stått igenbommat iom bygget.
Citera
2025-10-14, 20:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Söderut? Hur som helst blir jag nu osäker på i vilken del av berget TS varit inne i.

Ursäkta jag menade ÖSTERUT men skrev söderut av nån underlig anledning!
Citera
2025-10-14, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ursäkta jag menade ÖSTERUT men skrev söderut av nån underlig anledning!
P-huset är inte mycket till UE. Det är väl i berget närmast vattnet som hemligheterna finns/fanns.
Citera
2025-10-14, 20:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superlatens
Det är det gamla parkeringshuset vid slussen som stått igenbommat iom bygget.

Just det delarna jag kände igen.

Men historian om larmbiten är 100% en lögn så TS ljuger oavsett
Citera
2025-10-14, 21:04
Medlem
Citat:
https://imgur.com/a/jvcx7La

Så ett utrymt parkeringsgarage alltså? Inte särskilt spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in