2025-10-14, 02:30
Medlem
Min mobil fungerar på 4G men inte min dator. Hur kan det vara så? Båda använder Tilia mobil nätet.
Citera
2025-10-14, 02:50
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Min mobil fungerar på 4G men inte min dator. Hur kan det vara så? Båda använder Tilia mobil nätet.
Därför att Telia f.n. har driftstörningar.
Citera
2025-10-14, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Därför att Telia f.n. har driftstörningar.
Enligt Telia fungerar det utmärkt. Men inte här. Frågan återstår dock hur mobil kan fungera när inte datorn gör det? Båda använder 4G nätet.
Citera
2025-10-14, 04:18
Medlem
kalkryggars avatar
Är det just nu eller alltid? Eftersom Telia under natten sägs ha haft problem.

Annars så beror det sannolikt på hårdvara i dina olika enheter. De har olika nätverkskort etc
Citera
2025-10-14, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Är det just nu eller alltid? Eftersom Telia under natten sägs ha haft problem.

Annars så beror det sannolikt på hårdvara i dina olika enheter. De har olika nätverkskort etc
Det kom igång igen för en timme sen eller något sådant. Men det var dött i många timmar. Tror runt 5 timmar. Men vad gör hårdvaran för skillnad om det är samma flöde som skickas ut? Kan den inte läsa av det? Men visst även mobilen hade lite problem men kunde växla till 5G ibland vilket den aldrig brukar göra när jag är hemma. Routern till datorn sa ibland att den hade 3G men det räcker nog inte för att upprätthålla trafik.

Det verkar vara mycket fel med både datortrafik och tv (Comhem) de senaste dagarna. Även tv har varit död lite, dock kortare stunder. Är det ryssen som bråkar även där? GPS har ju även varit stört under lång tid. Mobilen har 5G, datorn 4G och tv går i kopparnätet Comhem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in