• 1
  • 2
2025-10-17, 05:22
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caja
Jag gjorde en botoxbehandling i pannan för ca 2,5 vecka sedan. För en vecka sedan reagerade jag på att jag hade påsar under ögonen och var lite svullen runt ögonen. Detta har nu hållit i sig i en vecka.
Jag har vart i kontakt med behandlaren, och hon tror att det blev en lite för hög dos, och att det gjort att dräneringenn av vätska runt ögonen inte fungerar helt optimalt på grund av det. Hon säger att jag ska ha tålamod och att det nu gradvis ska bli bättre. Jag tycker dock snarare att det bara blir värre för varje dag! Ser ut som jag inte sovit på en vecka, och ser otroligt sliten ut med de påsarna under ögonen.

Är det någon som vart med om samma och kan lugna mig lite grann? Just nu känns det typ som att jag kommer se ut såhär för alltid!

Massera runt ögonen morgon och kväll och prova sova med huvudet högt för att minska ansamling av vätska. Utförde du behandlingen på ett professionellt ställe, eller en s.k. "skönhetssalong"? Utfördes behandlingen av en injektionssköterska så kan du nog prata med henne eller läkare på stället du utförde behandlingen. Om det var en skönhetssalong så kan du vända dig till en privat klinik som utför medicinska behandlingar professionellt.
Citera
2025-10-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Undrar också.

Hur går det för dig? Har svullnaden börjat lägga sig?

Nej tyvärr inte. Tycker det är lite bättre vissa dagar, men sedan är det typ ännu värre dagen efter. Så ser ännu inget ljus i tunneln.
Citera
2025-10-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Massera runt ögonen morgon och kväll och prova sova med huvudet högt för att minska ansamling av vätska. Utförde du behandlingen på ett professionellt ställe, eller en s.k. "skönhetssalong"? Utfördes behandlingen av en injektionssköterska så kan du nog prata med henne eller läkare på stället du utförde behandlingen. Om det var en skönhetssalong så kan du vända dig till en privat klinik som utför medicinska behandlingar professionellt.

Gör både massage och sover med huvudet högt. Verkar inte hjälpa på mycket tyvärr.
Ja behandlingen utfördes absolut på ett professionellt ställe. Endast utbildad personal. Inte en skönhetssalong. Har gjort botox och andra hudvårdsbehabdlingar där i flera år och alltid vart nöjd. Denna gång var det en annan tjej som behandlade mig, inte hon som jag vanligtvis går till. Och det verkar som at hon injicerade lite för mycket botox. Eventuelt om det beror på placeringen av injektionerna.
Citera
2025-10-20, 22:02
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caja
Nej tyvärr inte. Tycker det är lite bättre vissa dagar, men sedan är det typ ännu värre dagen efter. Så ser ännu inget ljus i tunneln.
Tråkigt att höra. Har ingen erfarenhet men har du provat att lägga blöta och kalla kompresser på ögonen för att dämpa svullnaden.

Ska du inte gå dit och visa och prata med den nya som du träffade så hon får förklara varför det blev som det blev och samtidigt prata med henne du brukar träffa om hon kan göra något.

Jag skulle nog träffa en läkare annars för att se om du inte kan få hjälp. Privat eller på VC om du har en bra.

Tänker på dig.
Citera
2025-10-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Tråkigt att höra. Har ingen erfarenhet men har du provat att lägga blöta och kalla kompresser på ögonen för att dämpa svullnaden.

Ska du inte gå dit och visa och prata med den nya som du träffade så hon får förklara varför det blev som det blev och samtidigt prata med henne du brukar träffa om hon kan göra något.

Jag skulle nog träffa en läkare annars för att se om du inte kan få hjälp. Privat eller på VC om du har en bra.

Tänker på dig.

Tänker ju såklart ta upp detta nästa gång jag är där (om det blir en nästa gång), och då be dem att se till att detta inte händer igen. Men jag tror att det räcker med att jag skickat bilder, hon lät ganska säker på vad orsaken var. Och utifrån det jag kommit fram till när jag googlat så är det helt enkelt vätska som kroppen inte klarar att dränera. Dvs inget temporärt utan det kommer gå över av sig själv. Verkar bara som det tar jävligt lång tid för mig..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in