Citat:
Ursprungligen postat av
Sven5678
Man måste ändå hedra alla Kosovo supportrar på läktaren, som står upp för sitt landslag, trots att de nu bor i Sverige, det är det landslagsfotboll handlar om, att stå upp för "sin" nation, hjärta och stolthet
Inte ens våra spelare på plan kan visa upp samma glöd, då blir det svårt
Som VNL sa efteråt, det är alldeles för individuellt tänk där ute, då går det inte. Man tänker mer på att göra sin gubbe snyggt (generera youtubeklipp/få kredd av klubbkompisar) än att tänka var bollen ska hamna 2 pass framåt som kan skapa en målchans
Vägen framåt är mörk, ska det ljusna får de fan rasera det här korthuset, börja bygga en stabil grund med ett gäng "nationalister" till spelare, o ta in individualister endast i nödfall om de är något extra, typ Zlatan
Man måste få ihop en grupp som trivs tillsammans med liknande värderingar, inte på nåt rasistiskt vis, utan av ren fosterlandskärlek och stolthet, att kämpa livet ur sig för laget o landet helt naturligt, inte nån påtvingad Reinfeldtsoppa
Som sagt. Den här debatten har förts på en nivå hundra ggr mer intensiv i både Nederländerna och Frankrike. Kolla på Nederländernas lag idag. Typ 7 svarta och 4 vita i första elvan. Och då är de vita de anonyma.
Och Frankrike behöver vi inte ens gå in på... De vore ingenting om de skulle spela enbart vita fransmän.
Jag tror inte man behöver kämpa och dö för "flaggan". Vad är det för jävla skitsnack? Däremot behöver man ju en förbundskapten som bryr sig och som kan kommunicera det till spelarna. Att motivera. JDT är helt känslobefriad. Han skiter helt i det här. Han vill bara få ett bättre jobb. Han kunde ju inte utesluta att han skulle hoppa på nåt bättre betalt i Premier League på en rak fråga innan kvalet började. Han var aldrig emotionellt investerad.
Vi behöver en förbundskapten som brinner. Jag vill ha Rydström. Nu säkert extra motiverad efter avskedet från Malmö.
En sån som Fidde i GAIS tror jag behöver lite mer tid.