2025-10-14, 06:25
Medlem
tyckte bilden på Källström i svt.se var perfekt. såg ut som en kopia av Hitler
2025-10-14, 06:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Jag gillar också Elmander.

Men jag trodde honom om mer än att stå och låtsas vara förvånad över resultaten.
Eller, som sagt, så hajar han inte varför. På riktigt.

Och då, som sagt, är han riktigt slut.
Du är kryptisk hör anar jag? Men Jo han vet nog varför. Därför han är så ledsen också tror jag. Han har ändå burit flaggan på bröstet, han vet vad det innebär.
2025-10-14, 06:34
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Reinfeldt förstörde landet som helhet när vi skulle ”öppna våra hjärtan” och välkomna allsköns kriminella. Inte nöjde han sig med det. Han ville vara med och förstöra fotbollslandslaget också. Vad kommer härnäst ?
Så är det. Bara att vänta innan britterna startat kriget, det är nära nu på riktigt. Folk på YT, X och TikTok ropar på vapen för inbördeskrig mot regeringen. Sen lär det spridas snabbt över Europa. Någonstans slutar man bry sig och kämpar för det som är rätt.
2025-10-14, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kan någon sammanfatta spelsystemet som man infört?

Är tanken att det är mer glad och offensiv fotboll, på bekostnad av att man har tunnare försvar?

Varför är det så svårt att få systemet att fungera i praktiken?

Precis så är det - som allt annat i det forna landet lagom ska de det vara lite mer roligt och underhållande.

Problemet är bara att Sverige (och egentligen hela norra Europa) av hävd producerat en viss sorts spelare och det är inte primärt de tekniskt lagda spelare som krävs för att behärska den sortens spel där man bland annat spelar sig ur situationer i försvaret istället för att tjonga iväg bollen även om det är en trend också i Allsvenskan.

Måhända en något haltande liknelse men vad vi bevittnar är lite som att PG Gyllenhammar på 80-talet skulle konstaterat att ”nämen se Volvo, vilken utmärkt bil det är - varför skulle man inte kunna köra Formel 1 med den?” och därefter satt ut en 240 på Monza.
2025-10-14, 06:44
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Du är kryptisk hör anar jag? Men Jo han vet nog varför. Därför han är så ledsen också tror jag. Han har ändå burit flaggan på bröstet, han vet vad det innebär.

Håller med.

Men OM han ville göra nytta så skulle han ta bladet från munnen.
Det blir bara sämre om han är upprörd när han vet att detta är där vi är nu.

Som jag. Ledsen men klarsynt.
2025-10-14, 06:45
Medlem
karlsoons avatar
Fyfan. Hata Sverige.
2025-10-14, 06:53
Medlem
Tonyos avatar
Bara det faktum att dansken fortfarande inte har fått sparken måste naturligtvis leda till att även Källström får gå. Rensa upp ordentligt nu och ge nya förbundskaptenen nästa samling på sig att få ihop gruppen inför playoff i mars.

Resultaten är helt oacceptabla och spelare som Sema som kommer med kommentarer som "varför ska han få sparken?" har även de förverkat rätten att sätta på sig landslagströjan igen.
2025-10-14, 06:57
Medlem
omkretss avatar
Reinfeldt, Kim Källström och en danskjävel. Ja vad kunde gå fel? Vi såg det inte komma…
Strategisk och taktisk disposition verkar vara icke existerande saker kring det svenska landslaget i fotboll. Vi ska bli anfallsgladare och spela mer attraktiv fotboll var ordern från Reinfeldt och Kim. Vi tar in en glad dansk han gillar anfallsfotboll ropade de! Dansken kom och införde en fotboll där det var full fart framåt.
Landskamp Herr. Luxemburg 1. Sverige 0
Landskamp Herr. Sverige 5. Nordirland 1
Landskamp Herr. Ungern 0. Sverige 2
Landskamp Herr. Sverige 4. Algeriet 3
Herrar VM-kval. Slovenien 2. Sverige 2
Herrar VM-kval. Kosovo 2. Sverige 0
Herrar VM-kval. Sverige 0. Schweiz 2
Herrar VM-kval. Sverige 0. Kosovo 1

Sen levde de lyckliga i alla sina dagar.
2025-10-14, 06:58
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Håller med.

Men OM han ville göra nytta så skulle han ta bladet från munnen.
Det blir bara sämre om han är upprörd när han vet att detta är där vi är nu.

Som jag. Ledsen men klarsynt.
Haha ja men vafan ska han göra? Du kan inte säga det i radio. Alla fattar ju ändå
2025-10-14, 07:03
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Bara det faktum att dansken fortfarande inte har fått sparken måste naturligtvis leda till att även Källström får gå. Rensa upp ordentligt nu och ge nya förbundskaptenen nästa samling på sig att få ihop gruppen inför playoff i mars.

Resultaten är helt oacceptabla och spelare som Sema som kommer med kommentarer som "varför ska han få sparken?" har även de förverkat rätten att sätta på sig landslagströjan igen.
Sema skulle slutat spela för flera år sedan, vill aldrig se honom igen. Oacceptabla är förnamnet, efternamnet vill ingen höra. Är inte JDT borta innan dagen är slut förslår jag att någon brandbombar stället. Det här är det absolut värsta jävla haveriet jag sett i svensk fotboll så länge jag levt. Han ska bort idag, Kim också. Och gärna halva truppen minst. Ta in spelare som vill ge 120% för tröjan och landet. Skiter i vilka de är men det ska vara kravet. Resten kan få lalla runt i sina klubblag som de fjollor de är. Fuck alla!
2025-10-14, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Vem bryr sig. Även om Sverige lyckas på något sätt ta sig till vm kommer dom skämma ut sig. Och sen ska de överbetalda horungarna be om ursäkt till svenska folket via Aftonbladet. Patetiskt. Vi är inte bättre än så här.
Tack, rak, bra anal ys. Horungar i nya horlandet Sverige skyller valda dansken pa nytt fiasko.

Dansken fick tid och pengarna o svensken viftade bort skammen till AB gamla nyheter, nyheter.

Heja Danmark och alla som gillar fotboll!
2025-10-14, 07:08
Medlem
Sven5678s avatar
Man måste ändå hedra alla Kosovo supportrar på läktaren, som står upp för sitt landslag, trots att de nu bor i Sverige, det är det landslagsfotboll handlar om, att stå upp för "sin" nation, hjärta och stolthet

Inte ens våra spelare på plan kan visa upp samma glöd, då blir det svårt

Som VNL sa efteråt, det är alldeles för individuellt tänk där ute, då går det inte. Man tänker mer på att göra sin gubbe snyggt (generera youtubeklipp/få kredd av klubbkompisar) än att tänka var bollen ska hamna 2 pass framåt som kan skapa en målchans

Vägen framåt är mörk, ska det ljusna får de fan rasera det här korthuset, börja bygga en stabil grund med ett gäng "nationalister" till spelare, o ta in individualister endast i nödfall om de är något extra, typ Zlatan

Man måste få ihop en grupp som trivs tillsammans med liknande värderingar, inte på nåt rasistiskt vis, utan av ren fosterlandskärlek och stolthet, att kämpa livet ur sig för laget o landet helt naturligt, inte nån påtvingad Reinfeldtsoppa
Senast redigerad av Sven5678 2025-10-14 kl. 07:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in