Testade några fåtal gånger när jag var ung, nyfiken och tog mindre smarta beslut. Sket i det för rätt många år sedan då jag upplevde mer biverkningar och nackdelar än rus eller bra effekter. Inte värt det. Såg också andra råka illa ut p.g.a. giftet så därav insåg man att stimulanter var skit/inte värt det.
Naturliga nyttiga stimulanter, t.ex. en växtbaserad maoihämmare funkar väl(rhodiola t.ex.), mot t.ex. depression men är inget man använder i missbrukssyfte.