• 1
  • 2
2006-09-05, 19:55
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Hur är det med kosten när du stressar? dåligt intag av vitaminer gör att du får blåsor i munnen och på läpparna.

ja jag trodde också att blåsorna hade att göra med att jag äter dåligt under en dag. På jobbet kan det ibland bli mycket och jag hinner inte äta. bara något snabbt lite då och då. Men är ju möjligt att mina blåsor beror på både min dåliga kost och blåsor.
Citera
2006-09-05, 19:57
Medlem
This_is_me_s avatar
Har förresten varit och köpt en salva nu, den hjälpe lite men inte mycket, men det kanske blir bättre efter några dagars behandling med den..
Citera
2006-09-06, 17:54
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trooplooper
jag blir så trött. Afte vet man inte orsaken till, men det har garanterat inte med vilken tandkräm man använder att göra.

Till frågeställaren, orsaken till afte är oklar. Att genetisk disposition spelar roll är man övernes om. Är något virus inblandat? vet man inte.
Det utlöses av stress, gör j*vligt ont (jag har det själv efter sterssiga perioder) Du kan däremot garanterat använda vilken tandkräm du vill och skita i omega3-oljor oavsett vad folk säger här på forumet.

Jag är legitimerad inom yrket.
Kenacort rekommenderas såklart som förstahandspreparat
Nej man vet ej orsaken till afte MEN man vet också att laurylsulfat förvärrar symtomen och OM man undviker detta inte får blåsor lika lätt.
Klorhexidin kan också hjälpa till att sänka den inflammatoriska delen av afteblåsorna. CHX och Laurylsulfat motverkar varandra varav det kan vara fördelaktigt att strunta i tandkräm med laurylsulfat för denna sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in