2025-10-12, 19:56
Medlem
Fan vad jag hatar att leva bland muslimer - nej det är inga fördomar

Citat:

nej det är inga fördomar

Har bott i samma område hela livet,, bara de senaste åren förändrades hela området I TAkt Med ATT Muslimer flyttade in

-gapigare
-skräpigare
-tvättstugan en mess
-soprummet ett mess
-högljudda äckliga ungar
-vandalisering
-piss i trapphus
-badplats förstörd
-köpcentrum full av uppkäftiga lillfingerspinkiga små somalierhoror man hade kunnat haft ihjäl med en örfil
-kaxiga spinkiga arabungar i addidasbrallor, man hade kunnat haft ihjäl bara genom att ta tag i adamsäpplet och trycka upp mot väggen

FAn vad jag hatar det land som sverige har blivit
jag ville aldrig bo i mellanöstern, därför flyttade jag inte dit
då tog våra poitiker hit dem

Nånsom känner lika

Fantiserar om att smyga fram ur mörkret och avliva en kaxig 45 kilos svarsot
hade varit så enkelt. Med ena handen bakbunden hade man kunnat haft ihjäl dom, och så är dom gapiga och kaxia skrattretande

Jag har anmält denna tråd. För de finns massa som är likadana där TS bara vräcker ur sig sina egna saker den upplevt och ser.

Finns ingenting som ska diskuteras och hela tråden är bara en stor salig snack om hur muslimer totalt struntar i allt.

Tycker de är tråkigt att flera ämnen eller saker blir anmälda och stängda för dålig TS medan här så finns inget diskussion innehåll och ingenting med påståenden eller saker som kan styrkas förutom självupplevda saker.

Samtidigt så skrivs ju detta som att exakt alla muslimer stör och förstör i samhället.
Citera
2025-10-12, 19:59
Medlem
Crabbofixs avatar
det är väl bra att det ges möjlighet att bemöta det man anser är felaktigt, snarare än att tråden stängs
Citera
2025-10-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
det är väl bra att det ges möjlighet att bemöta det man anser är felaktigt, snarare än att tråden stängs

Dock finns de just massor av likadana trådar med samma ämne där man anser invandrare eller muslimer beter sig illa så varför inte hänvisa till dessa??

Samtidigt ser jag inget som går argumentera eller svara eftersom detta är mer påståenden och där även TS i detta ämne skulle vilja få döda personerna för att han stör sig på dessa.
Citera
2025-10-12, 20:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1

Jag har anmält denna tråd. För de finns massa som är likadana där TS bara vräcker ur sig sina egna saker den upplevt och ser.

Finns ingenting som ska diskuteras och hela tråden är bara en stor salig snack om hur muslimer totalt struntar i allt.

Tycker de är tråkigt att flera ämnen eller saker blir anmälda och stängda för dålig TS medan här så finns inget diskussion innehåll och ingenting med påståenden eller saker som kan styrkas förutom självupplevda saker.

Samtidigt så skrivs ju detta som att exakt alla muslimer stör och förstör i samhället.

Det finns en frågeställning att diskutera.

Citat:
Nånsom känner lika
Citera
2025-10-12, 20:36
Moderator
Lobengulas avatar
Anmälaren saknar en del i bedömning och tolkar TS mer autistiskt enligt regelverket. Det finns många saker i TS som kan diskuteras även om det inte finns tydliga specificerade frågeställningar. Frågeställningar kan vara implicita och det bör ju vara okej.
Citera
2025-10-12, 21:04
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Är du snäll och länkar den aktuella tråden?
Citera
2025-10-12, 21:12
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Är inte "tycker vi lika?" en väldigt klen frågeställning i sammanhanget?

Ett antal trådstarter är i det närmaste blogginlägg där någon Ts ger uttryck för en rad åsikter och påståenden, och sedan avslutas det med "Tycker ni lika?" eller "Håller ni med?"

Visst, det är en bedömning från fall till fall, och det skiljer sig kanske mellan olika forumdelar, men ofta(st?) hamnar de i papperskorgen just för att de är blogginlägg med en krystad fråga på slutet.
Senast redigerad av Stenballe 2025-10-12 kl. 21:37.
Citera
2025-10-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Är väl ändå ytterligare en anekdotisk "mitt möte med mångkulturen" blogg och dessa brukar normalt förpassas till korgen.

Den sk.frågeställningen känns knappast "stringent" och bärande i Politik.
Citera
2025-10-12, 21:38
Moderator
Ancistruss avatar
Nä, trådstarten är väl inte så bra det håller jag med om, men det har blivit en rätt bra diskussion ändå. Över 200 inlägg har postats på ett dygn så uppenbarligen finns det ett stort intresse för frågan och dessutom har diskussionen blivit bra. Det känns med det i beaktande dumt att låsa den bara för någon princip att trådstartens frågeställning inte är så tydlig.

Men om det stör någon är det väl bara att hoppa över att läsa och skriva i tråden och läsa och skriva i någon annan tråd istället? Jag har svårt att förstå att en del ibland blir så upprörda över att andra förefaller vilja diskutera något man själv inte vill och kräver ett stopp för det. Det känns inte riktigt som det ligger i Flashbacks anda...
Citera
2025-10-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Är du snäll och länkar den aktuella tråden?

https://www.flashback.org/t3699022

Här är tråden.
Citera
2025-10-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Nä, trådstarten är väl inte så bra det håller jag med om, men det har blivit en rätt bra diskussion ändå. Över 200 inlägg har postats på ett dygn så uppenbarligen finns det ett stort intresse för frågan och dessutom har diskussionen blivit bra. Det känns med det i beaktande dumt att låsa den bara för någon princip att trådstartens frågeställning inte är så tydlig.

Men om det stör någon är det väl bara att hoppa över att läsa och skriva i tråden och läsa och skriva i någon annan tråd istället? Jag har svårt att förstå att en del ibland blir så upprörda över att andra förefaller vilja diskutera något man själv inte vill och kräver ett stopp för det. Det känns inte riktigt som det ligger i Flashbacks anda...

De finns trådar som varit lika dåliga i trådstarter i andra forum som blivit papperskorgade med argumentet att de inte finns någon tydlig frågeställning och då haft ännu mera svar på samma tid.

Samtidigt finns de ju massor med just denna typ av trådar i Integration och invandring så måste man skapa nya trådar med samma sak.

Där de skrivs

Hatar höra invandrare
De syns överallt
De pratar högt
De förstör i samhället.

Samtidigt räcker de att gå in på alla ämnen där oavsett vad de handlar om så är de alltid folk som skriver exakt dessa saker så hur många trådar om detta behövs de?

Citat:
Men om det stör någon är det väl bara att hoppa över att läsa och skriva i tråden och läsa och skriva i någon annan tråd istället?

Men då borde de väl vara samma under alla ämnen när och hur man lägger ämnen i papperskorgen?
För samtidigt blir de konstigt enligt mig när man lägger saker i papperskorgen under vissa ämnen pga för otydlig frågeställning, medans de i nästa fall får ligga kvar med just detta argumentet att man de ändå är många som diskuterat.
Citera
2025-10-13, 01:36
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Det är helt okej om du tycker det. Jag tycker mängder av trådar varenda dag i alla möjliga forum känns helt meningslösa för mig. Då hoppar jag bara över dem och läser och skriver i någon annan tråd istället. Mitt tips är att du gör detsamma, kolla runt så ser du tusentals och åter tusentals trådar om alla möjliga ämnen och förhoppningsvis ser du någon annan du finner intressant. Och det kanske t.o.m. är någon av de trådar jag eller andra tycker är ointressant. Men det tycker jag är helt okej, jag värnar även din rätt att diskutera det du finner intressant och att den kan skilja sig från min åsikt. Hoppas du kan visa samma hänsyn till andra.

Citat:
De finns trådar som varit lika dåliga i trådstarter i andra forum som blivit papperskorgade med argumentet att de inte finns någon tydlig frågeställning och då haft ännu mera svar på samma tid.

Samtidigt finns de ju massor med just denna typ av trådar i Integration och invandring så måste man skapa nya trådar med samma sak.

Där de skrivs

Hatar höra invandrare
De syns överallt
De pratar högt
De förstör i samhället.

Samtidigt räcker de att gå in på alla ämnen där oavsett vad de handlar om så är de alltid folk som skriver exakt dessa saker så hur många trådar om detta behövs de?

Men då borde de väl vara samma under alla ämnen när och hur man lägger ämnen i papperskorgen?
För samtidigt blir de konstigt enligt mig när man lägger saker i papperskorgen under vissa ämnen pga för otydlig frågeställning, medans de i nästa fall får ligga kvar med just detta argumentet att man de ändå är många som diskuterat.

Visst finns det en rundgång i diskussionerna i forumet Integration och invandring det håller jag helt med dig om, fast det gör det i alla forum. Samma saker ältas om och om igen.

Fast jag förstår fortfarande inte, varför hoppar du inte bara över trådar du inte gillar, varför stör det dig så att andra vill diskutera något du finner ointressant?

Jag tycker tvärtom det är positivt att det finns ett forum avsett just för de som vill diskutera detta om och om igen. Alternativet vore ju att de annars gjorde det i trådar där det öht inte hör hemma och de som inte vill läsa om det tvingas till det. (Mer än nu alltså för jag vet naturligtvis att det förekommer.) Eller är din förhoppning att förbjuda dem att diskutera det helt och hållet av någon orsak?

Angående alla möjliga andra trådar i alla möjliga andra forum kan jag naturligtvis inte uttala mig om, men tycker du att någon blivit felaktigt låst eller skickad till papperskorgen är det bara att du kontaktar någon av dem som modererar där och säger det. Har du ett bra argument är det fullt möjligt att de ändrar beslutet.

Just för tråden i fråga, som du av någon orsak retar dig på att andra finner intressant att diskutera i, så håller jag som sagt var med dig om att trådstartens frågeställning inte är glasklar. Men däremot anser jag att inläggen följer en tydlig röd tråd som är lätt för både mig som mod och användarna att följa. Och det tycker jag är det viktiga. Vad i all världen vore fördelen med att döda en diskussion många människor uppenbarligen uppskattar att medverka i och finner intressant?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in