Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2025-10-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Ja hon kanske överkompenserar. Jag lyssnade på några klipp också och det är verkligen det där inlärda akademiska sättet att tala på som börjat irritera mig eftersom samma slags människor hittar på fel hos oss andra som tycker om att ha lite känsla och tempo när vi pratar.

Det är verkligen tillgjort men inte omöjligt att hon fått träna på det av en rad experter som menar att det är det riktiga sättet att tala på.

Tänk vad roligt om hon pratar likadant med sin man när dom ligger och småpratar i sängen 😂
Citera
2025-10-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Sitter och tittar på dagens partiledardebatt i TV4 och märker hur kroppsbehåringen reser sig varenda gång Magdalena pratar. Jag har aldrig känt så när jag lyssnar på en politiker, inte ens miljöpartister. Det är något speciellt med Magdalena som är riktigt "cringe" och jag undrar vad.

Fler som upplever detta och vad tror ni att det beror på?

Hon ser mer och mer väck ut, har säkert en hörsnäcka varav hon instrueras om vad hon ska säga. Och hånleendet. Och himlandet med ögonen.
Citera
2025-10-12, 19:46
Medlem
Citat:
Sitter och tittar på dagens partiledardebatt i TV4 och märker hur kroppsbehåringen reser sig varenda gång Magdalena pratar. Jag har aldrig känt så när jag lyssnar på en politiker, inte ens miljöpartister. Det är något speciellt med Magdalena som är riktigt "cringe" och jag undrar vad.

Upplever samma, men med Ulf. Tror det beror på att partiledarna idag pratar som om de pratar med bäbisar.
Citera
2025-10-12, 19:51
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Intressanta svar. Det börjar klarna lite
Citera
2025-10-12, 20:10
Medlem
Musikopps avatar
Hon låter otroligt dryg nu i debatten. Lite släpig och raspig röst. Ordvalen dryper av bitterhet över senaste valförlusten.
Citera
2025-10-12, 20:46
Medlem
JamalEl-Hamass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag får väl samma upplevelse. Allra värst var det kanske när hon låtsades ha gråten i halsen när hon försvarade Jamal ”Hamas” El-Haj i riksdagen. Jag vet faktiskt inte varför jag känner så. Möjligtvis är det något med att hon ger intrycket av att ständigt förställa sig, men samtidigt känns inte det allra minsta trovärdigt när hon gör det.

Ja, så jävla falsk. Hon drar sig inte för att ljuga folk rakt upp i ansiktet. Hon ljuger rakt upp och ner att El-Hajs sonhustru familj utplånades, fastän El-Haj inte hade någon sonhustru. För Haggdalena Andersson är att ljuga lika naturligt som att gå och skita.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag reagerade lite likadant på Mona Sahlin. Hon talade också på ett lite liknande släpigt sätt med en nedlåtande ton. Skillnaden är väl att Andersson ger mig intrycket av att ofta med nöd och näppe lyckas hejda sig själv från att explodera öppet i ett raseriutbrott.

Av samma skrot och korn. Översittande narcissister båda två.
Citera
2025-10-12, 21:05
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Det är för hon är så uppenbart falsk.
När hon talar är det för att det ska låta på ett sätt istället för att det låter som det är det hon känner.

Typ uncanny valley känsla.
Citera
2025-10-12, 21:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hennes släpiga rätt dumma Stockholms-dialekt? Det är inte kul att lyssna på någon som låter ointelligent.

Hennes otroliga o-karisma och o-intresse i det hon säger? Jag tror inte hon vill någonting, hon har bara lärt sig säga vissa saker som en papegoja. Hon låter likadan om hon är emot NATO eller för NATO.

Den underliggande ilskan och irritationen? Man lyssnar aldrig på arga människor. Reinfeldt var t.ex den absoluta motsatsen, hur hemska saker han än sa så sa han det sympatiskt.

Detta är inget konstigt. Hon är inte vald för sin kompetens utan hon är inkvoterad. Då får man inte de bästa. Löfven var dock inte intelligent snille heller, Maggan är inte sämre än han var.

Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jag kan lova dig att hon inte är inkvoterad, Sveriges mäktigaste organisation sysslar inte med sånt när det kommer till partiledarposten. Det är enkom för oss övriga dödliga. Däremot så skulle jag våga sätta mitt bolån på att hon har en jävla massa dirt på nyckelpersoner i partiet.
Inkvoterad blev hon väl på sätt och vis. Åtminstone till posten som statsminister. Sossarna mutade Amineh Kakabaveh att rösta på Andersson genom att betala 3,7 miljarder kronor till PKK. Jo, 3,7 miljarder.

Naturligtvis lägger dessa fakta ett raster över hennes person. Man uppfattar henne som mer osympatisk på grund av sådant.
Citera
2025-10-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Kvinnan förefaller sakna principiella värden, något genuint och djupt förankrat som hon innerligt brinner för. Hon saknar passion, kärlek, glöd och den inre gnista som ger mening åt ord och handling. Hennes sätt att resonera är mekaniskt, instrumentellt, uttrycket är inte grundat och föds ur hjärtat utan ur en slags intellektuell automatism.

Det är varför.

Kan hon ha en NPF diagnos eller borde hon kanske ha det. Innanför spektrat?

Såg någon bild fõr ett tag sen där hon var nybliven student på Handels typ 19 eller 20 år. Såg fruktansvärt barnslig ut och off.

Jag tror hon varit ute och seglat lite sen barnsben. Men hon är väl en av de mer begåvad partiledarna, även om hon inte är klipp och skuren för posten.
Citera
2025-10-12, 23:35
Medlem
Q-Trons avatar
Andersson har nog drillats hårt i diverse retorikkurser, men tyvärr, för hennes skull, så verkar hon inte förstå hur otroligt tillgjord hon låter. Alla fattar att hon givetvis inte alls talar sådär släpigt och präktigt bakom lyckta dörrar. Då pratar hon snabbt och nästan stressat. Ljudklippet där hon uppjagat och insinuant frågar sig vem som finansiellt sponsrar Henrik Jönsson dyker upp i minnet. När hon vill låta extra övertygande så inleder hon ofta sina meningar med: "Vi socialdemokrater..." Det är som hämtat ur någon partihandbok för hur man ska tala som en "god och redbar sosse", och för att signalera att man är partitrogen och att partiet står enat i en viss fråga. Redar och Carvahlo gör det där också, men de verkar inte vara fullt lika övertygade om att de på något sätt låter trovärdiga när de gör det. Sen ljuger Andersson så förbannat också; så lätt och ledigt ljuger hon. Hon kliver kanske in i den där märkliga retorikrollen för att orka ljuga så mycket som hon gör hela tiden, som någon slags retorisk cape hon tar på sig. Om hon plötsligt råkade stå naken i partiledardebatten så skulle hon försöka ljuga sig ur det också: "Vi socialdemokrater finner inga belägg för att jag skulle stå här naken just nu. Men om jag hade gjort det, då hade det med största säkerhet varit Sverigedemokraternas fel."
Citera
2025-10-14, 05:08
Medlem
Hon har en jobbig släpande röst förmodligen efter att hon alltid måste skärpa sig för dölja samlongsberusning, ingen hemlighet att hon älskar rödpang.
Annars är hon duktig på sin sak
Citera
2025-11-15, 12:38
Medlem
2n00b4Us avatar
Tittar bara på intervjun med henne från olyckan på Östermalm igår. Hon låter alltid likadant när hon pratar och utrycker sig nästan som om hon vore en robot, finns inget flyt eller något som känns genuint när hon pratar. Det påminner en del om såna där inspelade röster som man fick lyssna på kassettband när man gick i grundskolan.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in