Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Den generationen har en självklar självrättfärdighet som senare generationer saknar. De har levt ett helt liv av fri lejd, räkmacka och gräddfil. Allt har serverats på silverfat och man har varit vana att kunna få sin vilja fram genom att skrika och lipa högljutt. ”Att skriva till tidningen” var ett vanligt sätt för den här generationen att försöka sätta press. Okynnesanmälningar till polisen likaså.
Det är inte konstigt att boomers är hatade överallt där de drar fram. Lyckligtvis börjar leden tunnas ut. Snart är vi av med den här skitgenerationen.
Ditt ärende bör inte vara svårlöst. Han backade in i dig och du har vittnesuppgifter. Det är dessutom betydligt vanligare att äldre förare brister i uppmärksamhet än att du skulle ha ”farit ut framför honom från ingenstans”. Försäkringsbolaget gör en egen utredning och dina vittnen blir stöd för denna. Gubben kommer att få betala detta.
Du har inte mycket koll på vad en Boomer är om jag förstår ditt inlägg.
Rent teoretiskt skulle en 80års gubbe vara en Boomer men är han 81 eller äldre inte.
Sen så blir jag själv konfunderad av att äldre inte kollas mer gällande trafiken.
Själv börjar jag närma mig 60 men får köra bil utan glasögon, skulle aldrig komma på tanken då jag inte ser speciellt mycket utan. Men lite orolig blir man att man får.