• 2
  • 3
2025-10-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Tänk om forskarna kunde gå ihop världen över, skita i Medicinföretagen och ta fram botemedel istället?

Då kan vi äta vad vi vill sen.

Sen borde man väl sluta bespruta våran mat.

Tänk den första renodlade Ekologiska butiken, som säljer närproducerat kött/fisk och tar ekologiska grönsaker från nå nära håll som möjligt, och det är typ bara det, inga stora mängder E-ämnen och skit. Den butiken skulle sälja ganska bra…

Botemedel mot vad? Vi i sverige är ju så bortskämda med bra och billig mat. Ägg är billigt och är ett av världens bästa livsmedel. Kött från Sverige. Grädde. Smör. Vad saknar du?
Citera
2025-10-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Botemedel mot vad? Vi i sverige är ju så bortskämda med bra och billig mat. Ägg är billigt och är ett av världens bästa livsmedel. Kött från Sverige. Grädde. Smör. Vad saknar du?

Mot cancer såklart.

Jag saknar väl lite grönsaker möjligen, men framförallt så saknar jag äpplen som inte är så hårt besprutade att de håller 4veckor i kylskåpet.

Har du provat att plocka ett äpple från ett äppelträd någon gång?
Det börjar bli brunt innan du hunnit sätta tänderna i det = naturligt.
Citera
2025-10-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Mot cancer såklart.

Jag saknar väl lite grönsaker möjligen, men framförallt så saknar jag äpplen som inte är så hårt besprutade att de håller 4veckor i kylskåpet.

Har du provat att plocka ett äpple från ett äppelträd någon gång?

Vi har bra botemedel mot rätt mycket cancer idag som tur är.
Äpplen. Absolut. Har 3 träd att plocka från. Man kan plocka äpplen och lagra fram till april. Man lagrar äpplen utomhus så det kan du själv göra om du har plats till det.
Citera
2025-10-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Vi har bra botemedel mot rätt mycket cancer idag som tur är.
Äpplen. Absolut. Har 3 träd att plocka från. Man kan plocka äpplen och lagra fram till april. Man lagrar äpplen utomhus så det kan du själv göra om du har plats till det.

Jag har oxå äppelträd. Det var ju inte förvaring jag pratade om, utan hållbarhet pga besprutade äpplen.

Och jag pratar om botemedel mot cancer, inte att 3av4 klarar sig om man hittar cancern i tid.
Citera
2025-10-12, 17:38
Medlem
Min mamma har haft canser hon drack vanlig mjölk 🤨
Citera
2025-10-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstadkollse
Min mamma har haft canser hon drack vanlig mjölk 🤨

Jag rekommenderar att dricka sprit istället för mjölk. Jag har druckit mycket sprit men ingen mjölk och jag har inte haft cancer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in