• 9
  • 10
2025-10-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av za127
Jag tar till mig av det du säger och håller helt med om att det jag gjort är helt oförsvarligt. Är rädd att det inte går att komma vidare efter nåt sånt här och då kanske det bästa är att släppa det och gå vidare. Vet att det säkert låter stört efter vad jag gjort men jag älskar henne verkligen, var väl därför jag ville vara ärlig och se om det gick att gå vidare från det. Men det är väl inte sannolikt.

Ärlig och ärlig.

Din s.k. "ärlighet" kan aldrig radera det du har gjort mot henne. Den väger väldigt lätt nu och är inte värt ett dyft när det gäller att reparera er relation.

Hade du varit en ärlig kille skulle du inte ha hoppat i säng med en annan tjej.
Du har ju visat henne att du inte är att lita på, klart att hon är tveksam till att fortsätta ett förhållande med dig.
Citera
2025-10-13, 14:22
Medlem
Citat:
Vet inte. Det är en fråga jag har försökt hitta svar på också. Hamnade i en situation där jag fick kontakt med en tjej som tog initiativ och jag bara gick med på det av nån skev anledning, antar att det kändes nice i stunden men kan inte minnas hur jag resonerade.

Man hamnar inte hjälplöst i en situation som din.
Du kan inte vara någon mogen kille. Antar att du är ganska ung.
Förstår dig om du är ung, men nu måste du växa upp (oavsett ålder) och stå ditt kast.
Du har ju försökt att både ha kakan och äta upp den.

För dig: Njutning för stunden.
Tyder på: Brist på konsekvenstänk.
Resultat: En avståndstagande flickvän.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-10-13 kl. 14:35.
Citera
2025-10-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loulou51
Min teori är att något är fel i förhållandet om man gör så. Annars skulle tänken inte ens kommer, att blir otrogen. Du kanske inte tycker det är nåt fel, men jag tror om två människor är perfekt till varann, sånt händer inte.

Jo då, det händer och inte inte så sällan heller.
Tror inte det finns två människor som är perfekta för varandra, utan att påverkas av tidens tand när båda utvecklas. Saker och ting händer oss här i livet, saker som vi ibland inte kan påverka.
Citera
2025-10-13, 14:52
Medlem
AnganthyrTheBolds avatar
TS för fan! Att du ens fortfarande sitter och ältar skiten. Gör sak i frågan. Du har nu erkänt din otrohet till kvinnan du påstår dig älska. Sedan efter många om om men, så är du fortfarande fundersam hur du ska kunna rädda det här. Det går inte.

Varför kan du inte bara svälja stoltheten och inse att ditt val du gjorde har fördömt hela förhållandet du hade med kvinnan du påstår dig ha älskat. Det finns inget att bygga vidare på det här. Lämna kvinnan och sluta va illojal mot dig själv och andra.

Om du bygger upp en destruktiv moral som bygger på att du tycker det är okej att knulla andra kärringar när du har en så är det en destruktiv moral. Skit i den moralen. Bygg upp en annan moral som bygger på hederlighet och ärlighet. Nu menar jag den typen av ärlighet som är god! Tillexempel. Du har en god vän sedan barnsben, du skulle aldrig i ditt liv komma att tänka på att förråda den vännens lojalitet eller ens prata illa bakom den vännens rygg. För ni är goda vänner sedan barndomen och sanna vänner är man lojal emot. Det är den moralen du ska eftersträva i allt!

Då slipper du efterblivna val som att knulla en kärring på en fest någonstans när du väl har en kärring. Så länge du är ärlig mot dig själv och dina handlingar så kommer det spegla sig i dina val du kommer göra mot andra.

Se så. Sluta sitt och älta och gå vidare i livet nu.
Senast redigerad av AnganthyrTheBold 2025-10-13 kl. 14:54.
Citera
2025-10-14, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Näe sånt är bättre att hålla tyst om

Aa det är möjligt. Nu i efterhand så är jag osäker på om jag gjort rätt, men nu är det vad det är, går inte att få ogjort.
Citera
2025-10-14, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnganthyrTheBold
TS för fan! Att du ens fortfarande sitter och ältar skiten. Gör sak i frågan. Du har nu erkänt din otrohet till kvinnan du påstår dig älska. Sedan efter många om om men, så är du fortfarande fundersam hur du ska kunna rädda det här. Det går inte.

Varför kan du inte bara svälja stoltheten och inse att ditt val du gjorde har fördömt hela förhållandet du hade med kvinnan du påstår dig ha älskat. Det finns inget att bygga vidare på det här. Lämna kvinnan och sluta va illojal mot dig själv och andra.

Om du bygger upp en destruktiv moral som bygger på att du tycker det är okej att knulla andra kärringar när du har en så är det en destruktiv moral. Skit i den moralen. Bygg upp en annan moral som bygger på hederlighet och ärlighet. Nu menar jag den typen av ärlighet som är god! Tillexempel. Du har en god vän sedan barnsben, du skulle aldrig i ditt liv komma att tänka på att förråda den vännens lojalitet eller ens prata illa bakom den vännens rygg. För ni är goda vänner sedan barndomen och sanna vänner är man lojal emot. Det är den moralen du ska eftersträva i allt!

Då slipper du efterblivna val som att knulla en kärring på en fest någonstans när du väl har en kärring. Så länge du är ärlig mot dig själv och dina handlingar så kommer det spegla sig i dina val du kommer göra mot andra.

Se så. Sluta sitt och älta och gå vidare i livet nu.

Jag har inte träffat henne på några dagar så har inte hunnit snacka med henne för vill göra det face to face, inte över telefon liksom.

Grejen är den att jag är fett lojal i andra sammanhang, hade dödat och dött för mina grabbar så den där moralen du snackar om, jag har verkligen den på ett sätt. Tycker också det jag gjort mot min tjej är fucking vidrigt, tror det är delvis därför jag har ångest för vad jag egentligen tycker går inte ihop med mina handlingar.
Citera
2025-10-14, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Du bör kanske fundera över vem du är innerst inne och eventuellt söka hjälp. Det finns ju något självdestruktivt i det du gjorde. Du riskerade din relation för ett engångsligg. Det i mina ögon är en självdestruktiv handling. Du skadar inte bara din partner genom din handling, utan även dig själv. Tycker du inte att du är värd att bli älskad?

Va du ställer djupa frågor haha. Är absolut självdestruktiv på andra sätt men brukar inte vara det i relationer, men det här är också min första romantiska relation. Är därför jag mår så sjukt dåligt nu tror jag för ibland fuckar jag saker för mig själv, men nu har mina handlingar också fuckat nån annan. Och jag är fett pålitlig i vanliga fall så är oftast stolt för den jag är, men nu har jag betett mig på ett sätt som verkligen inte känns som jag och det ger mig ångest liksom.
Citera
2025-10-14, 04:03
Medlem
Citat:
Hur kan jag vinna tillbaka hennes tillit? Kommer hon någonsin kunna gå vidare? Vad ska jag göra när hon inte säger vad hon behöver från mig?
Förstår att du helst velat ha det ogjort. Tänker inte ens fråga varför du var otrogen.

Hon har försökt kunna lita på dig igen. Uppenbarligen går det inte, vilket inte är konstigt. Det bästa som du såklart inte vill göra, är att släppa henne. Gå vidare i livet utan henne. Lär dig av misstaget och börja med en annan tjej.

Ja hon kommer kunna gå vidare, men inte med dig. Det tar nog tid innan hon kan lita på en kille överhuvudtaget igen. Men hon kommer kunna gå vidare.

Det är tyvärr ingen mening att försöka reparera.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
En rolig sak är att alla män som jag vet varit otrogna har direkt efteråt berättat det för sina fruar/partners.

Kvinnor har däremot aldrig erkänt. Det kvittar om man visar bandet där hon ligger med någon annan.

Det är definitivt en skillnad mellan könen här.
Har också märkt det, att det är skillnad. Finns säkert undantag någonstans, men inget jag märkt.
Citera
2025-10-14, 09:17
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Jag och min flickvän har varit tillsammans i nästan 2 år. Jag låg med en annan tjej i somras och berättade det här för min flickvän dagen efter det hände då jag mådde skitdåligt över det. Hon blev såklart arg och jätteledsen men nån vecka senare när vi pratade så sa hon att hon ändå ville ge vårt förhållande en till chans.
Du är ung, ert förhållande är relativt färskt och det var en oplanerad grej på fyllan. Sammantaget omständigheter där jag kan ha en viss förståelse för varför det kan hända. Faktiskt att du hade kunnat låta det blåsa förbi utan berätta.
Dina problem är nu flera. Du ska ge dig själv svar på varför det hände, ge henne svar på varför det inte kommer att hända igen och lämna tillbaka den relativa trygghet hon hade. Kanske behöver du jobba individuellt med detta, men även som par. Skulle det skita sig så går det fler tåg oc du har fyllt på ryggsäcken med lite erfarenhet. Dina chanser att lyckas med det här caset hänger mycket samman med hur mycket du vill ha henne och hur din energi speglar sig i det. Är det kvinnan i ditt liv? Dina barns mor? Eller är du bara rädd att bli ensam? Om det senare är mitt råd att lämna, inte minst för hennes skull, så slipper hon slösa bort mer tid.
Citera
2025-10-14, 09:22
Medlem
Citat:
Aa det är möjligt. Nu i efterhand så är jag osäker på om jag gjort rätt, men nu är det vad det är, går inte att få ogjort.
Nej det är ju så
Citera
2025-10-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Du är ung, ert förhållande är relativt färskt och det var en oplanerad grej på fyllan. Sammantaget omständigheter där jag kan ha en viss förståelse för varför det kan hända. Faktiskt att du hade kunnat låta det blåsa förbi utan berätta.
Dina problem är nu flera. Du ska ge dig själv svar på varför det hände, ge henne svar på varför det inte kommer att hända igen och lämna tillbaka den relativa trygghet hon hade. Kanske behöver du jobba individuellt med detta, men även som par. Skulle det skita sig så går det fler tåg oc du har fyllt på ryggsäcken med lite erfarenhet. Dina chanser att lyckas med det här caset hänger mycket samman med hur mycket du vill ha henne och hur din energi speglar sig i det. Är det kvinnan i ditt liv? Dina barns mor? Eller är du bara rädd att bli ensam? Om det senare är mitt råd att lämna, inte minst för hennes skull, så slipper hon slösa bort mer tid.

Min flickvän betyder så mycket för mig, jag vill dela min framtid med henne. Är villig att satsa allt jag har på att försöka fixa det här. Kommer kämpa som fan för att bevisa för henne hur seriös jag är med henne och bygga upp hennes tillit för mig igen. 🙏🏾
Citera
2025-10-14, 20:43
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Jag och min flickvän har varit tillsammans i nästan 2 år. Jag låg med en annan tjej i somras och berättade det här för min flickvän dagen efter det hände då jag mådde skitdåligt över det. Hon blev såklart arg och jätteledsen men nån vecka senare när vi pratade så sa hon att hon ändå ville ge vårt förhållande en till chans.

Nu har det gått över två månader sen vi blev sams igen men allt känns off. Det är stelt när vi pratar, hon vill typ inte umgås, hon kan mysa med mig i soffan men hon känns ändå obekväm, absolut inget sex. Jag är arg på mig själv för att jag har varit otrogen mot henne. Jag är ledsen över att jag har sårat henne och för att hon uppenbarligen mår dåligt över det jag gjort. Önskar med allt att jag kunde få det ogjort.

Hon vill inte prata om situationen. När jag tar upp hur det känns konstigt mellan oss blir hon irriterad och säger att hon inte vill diskutera det. Det är tydligt att hon tycker det är jobbigt att jag klagar när allt såklart är mitt fel och jag klandrar henne inte för hur hon känner alls, men blir ändå frustrerad. Tycker situationen är jobbig och jag vet inte vad jag ska göra. Hur kan jag vinna tillbaka hennes tillit? Kommer hon någonsin kunna gå vidare? Vad ska jag göra när hon inte säger vad hon behöver från mig?

Sorgens stadier är chock, förnekelse, ilska, förhandling, depression och acceptans och de kan komma i olika ordning och flera av faserna kan vara samtidigt. En otrohet är något av det största sveket som finns och ger oerhörd sorg. Du har gjort bort dig så du är i noll läge att ställa något som helst krav utan du ska bara vara tyst, lyhörd och visa kärlek. Blir det inte bättre inom ett par år så är det nog bäst att göra slut, det är inte självklart att det går att reparera.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in