2026-02-28, 09:21
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Har kollat igenom tv-serien nu första säsongen, sträcktittade på en kväll. Kan säga att det var några småglimtar här och där som gillades, men i övrigt ganska mycket dödtid och väldigt seg handling. På sätt och vis fick de ju fram hur frustrerande det är att vänta och vänta...

..sedan den här känslan som finns där hela tiden, att det är en misslyckad huvudperson, en bluff, visserligen med gjort hjärta men inte under hela säsongen visade han att han kunde slåss. Att han bara var stor.

Förväntningarna kom ju där, speciellt vid dansen (ja ni som sett vet vad jag menar).

Den är rätt komiskt här och där faktiskt. Ja, som komedi glimrar det till ibland. Vissa råa scener finns också.

Men det som dominerar totalt är denna väntan.

Jag skulle ge serien 3/10.
Nå? Är genuint nyfiken på vad din standard av serie är när du anser att den här är 3/10.
Citera
2026-03-03, 07:30
Medlem
ForzaLeons avatar
Vad i helvete endast 6 avsnitt och säsongen är över.

Serien annars då?

Ja helt ok inte dålig men inte heller otroligt bra men det lirar ändå.
Citera
Idag, 00:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jag tolkade scenen som att Dunk faktiskt inte visste orden, för att han själv inte blivit dubbad till riddare. Det har ju varit lite av en följetong under seriens gång, att man inte riktigt ska veta om han faktiskt var en riktig riddare eller ej. Men det kan såklart vara så som du säger också.

Samma här. Det var ju en snabb sekvens med Ser Arlan som gjorde det än mer uppenbart.

Han är inget riktigt utsedd riddare.

I övrigt ok serie. Kollade åtminstone klart den till skillnad från Dragons. Lite synd dock att budgeten verkar så otroligt lägre än GoT. Det tar ju ner lite av betyget.

Budgeten är väl kanske att man känner WTF ibland under serien. Detta tex när Dunk helt bara sådär kan knalla in och tjuvlyssna där Targaryen kungen och hans bror sitter. I GoT hade det ju även om de varit på resande fot ett par tusen vakter.
Citera
Idag, 00:47
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Budgeten är väl kanske att man känner WTF ibland under serien. Detta tex när Dunk helt bara sådär kan knalla in och tjuvlyssna där Targaryen kungen och hans bror sitter. I GoT hade det ju även om de varit på resande fot ett par tusen vakter.

Tror inte det öht är en budgetfråga. Som jag minns det hände exakt samma sak i novellen, utan att Dunk behövde ta sig förbi en massa vakter.

Berättelserna om Dunk och Egg är väldigt annorlunda från GoT-romanerna, vilket återspeglas i TV-serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in