Min son började skolan i augusti, och varje vecka har de en hemläxa med en bokstav på stencil.
Tex bokstaven A: apelsin, apa, ananas, Amir
M: morot, orm, mus, Mohammed
K: kaka, katt, klättra, Khalid
Osv osv..
Varför?
Min son började skolan i augusti, och varje vecka har de en hemläxa med en bokstav på stencil.
Osv osv..
Varför?
Du borde prata med läraren eller rektorn.
I dina två första exempel är det tre vanliga substantiv + ett egennamn.
I ditt tredje så är det två substantiv och ett verb! + ett egennamn.
Att de blandar substantiv med ett verb var det som jag mest reagerade på.
Om du inte får några vettiga svar från skolan, så kan du anmäla det till Skolinspektionen.
Du är förhoppningsvis ett dåligt troll som inte var tillräckligt vaken/närvarande i skolan.
Senast redigerad av Drooid 2025-10-10 kl. 03:45.
Av samma anledning till att på alla bilder som presenteras i skolans värld så är det alltid minst en huding representerad.
Man vill tjata in i barnens huvud att det är naturligt med negrer och araber i Sverige.
Barn är lättpåverkade och vet inte hur Sverige såg ut för 40 år sedan.
Ingen i skolans värld vill höra sanningen.
Läraren är med i ett nätverk att störta Sverige som nation. Det är ingen idé att ta upp det då du kommer bli utpekad som häxa och sedan bli bränd på bål.
Så föräldrar skall sluta klaga på allt detta med snärmtid hit och dit och i stället "rasa" mot detta??
Zebran fick sällskap av Zimbad?
Arabisk kalligrafi är i och för sig rätt fint, men när det lärs ut i en svensk skola så är det inte "snällt", utan det är något lurt. Dessutom behöver barn som bor i Sverige - oavsett ursprung - först och främst lära sig en svensk skrivstil i så fall. Många unga vuxna - eller rentav medelålders - kan ju inte skriva idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Osv osv..
Varför?
Är det namn på barn i klassen? I så fall är det inte så konstigt, de personifierar läxorna på det sättet, gör det mer intressant. Barn vill ju gärna kunna skriva sitt eget namn, veta vilken bokstav det börjar på.
Men om Amir, Mohammed och Khalid inte går i klassen så är det någon vänsterliberal agenda på gång...
Detta är något som jag själv noterat. Läromedel riktat till lågstadiet har konsekvent utländska namn intryckta och om det finns bilder är det alltid mörkhyade med. I ärlighetens namn är det inte så konstigt med tanke på det folkombyte som redan skett; en stor del av eleverna är ju av utländsk härkomst och bär dessa namn. I no go zonerna där lintottar är lika sällsynta som snö i Afrika är det väl snarast konstigt att namn som Emil och Alfred finns i böckerna.
Senast redigerad av Studsboll 2025-10-10 kl. 08:33.
Just ett så extremt exempel har jag aldrig sett. Men däremot i läsböckerna är det ofta någon arab med. De är alltid snälla såklart.
Prova även att läsa böckerna om Sommarskuggan. Där är alltid två barn huvudpersoner, som försöker överlista Sommarskuggan. I varje bok är ALLTID en eller båda en invandrare från MENA.
Indoktrineringen is real.