Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Tydligen är det många manliga sexköpare som är gifta med en kvinna.
Varför har de inte sex med sin fru i stället?
Om nu sex är så viktigt, borde inte de här männen säga till frun att de vill ha skilsmässa och ange det dåliga sexlivet som orsak?
Vet frun om att de köper sex och tycker att det är acceptabelt? Handlar det om fruar som är så trötta på sin man att de gärna låter honom springa och sköta sexlivet på bordell (så att de slipper)?
Jag förstår att man kan ha gemensamt boende, men det kan man ju ha ändå utan att vara gifta. Man kan separera och sen bo ihop tills boendesituatione är löst. Det tycker jag känns ärligare.
Sexköpslagen skrattar jag åt numera, men här försöker jag mer diskutera begrepp som otrohet, polyamorism och liknande.
Den främsta anledningen till att gifta män köper sex är att de lever i ett sexlöst äktenskap eller förhållande. Mannen har försökt övertyga sin fru om att ha sex med honom i åratal, men hon vill inte eftersom hon helt enkelt har tappat lusten. Dessa män menar då att de inte har något annat val än att söka sig till andra kvinnor som de kan förföra på krogen eller via dejtingappar, alternativt köpa sex på en bordell.
Det finns också män som har regelbundet sex med sina fruar men ändå köper sex. De gör detta eftersom de har tröttnat på det tråkiga sexlivet i äktenskapet och vill ha variation, ofta med en kvinna som är yngre än deras fru. I Tyskland och Österrike är det relativt vanligt att gifta män besöker bordeller. I dessa länder stannar mannen oftast kvar i äktenskapet, med villkoret att han får köpa sex i syfte att få ett fungerande sexliv igen.