2025-10-10, 15:30
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Vänta till Hamas börjar skjuta raketer igen om några år?
Jag skulle också tror att det är vad som komma ska.
Fast efter ett år av krig på hemma plan... Har Palestinierna och Palestinas regering fortfarande förtroende för Hamas och deras mål (om det finns något mål annat än att döda judar).

Kommer Palestinier som förra året låta Hamas fortsätta som bara gett ett elände för oskyldiga.

Att fega Palestinier utomlands och enfaldiga västerländska vänsterhenar, som inte drabbats av kriget, fortsätter stödja Hamas är nog ingen tvekan om.
Citera
2025-10-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjockMenSchysst
Palestinarörelsen består av en grupp social justice warriors som beaktar världen genom en intersektionellt ram och ser det som sitt livskall att protestera mot konstruerade maktstrukturer och förtryck. Förutsatt att kriget i Gaza tar slut lär de hitta något annat uppdiktat uttryck för västerländsk hegemoni att protestera mot.
Givetvis är det så, kanske de börjar protestera mot ICE i USA?
Citera
2025-10-10, 15:56
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Jag skulle också tror att det är vad som komma ska.
Fast efter ett år av krig på hemma plan... Har Palestinierna och Palestinas regering fortfarande förtroende för Hamas och deras mål (om det finns något mål annat än att döda judar).

Kommer Palestinier som förra året låta Hamas fortsätta som bara gett ett elände för oskyldiga.

Att fega Palestinier utomlands och enfaldiga västerländska vänsterhenar, som inte drabbats av kriget, fortsätter stödja Hamas är nog ingen tvekan om.

Ja snöboll i helvettet brukar ju amerikanerna tala om. Jag skulle säga att innan Iran blivit demokratiskt kommer aldrig Hamas försvinna, och det kommer aldrig bli hållbar fred. Ett dekomkratiskt IRAN är ännu lägre chans än snöbollens. Men löser Trump konflikten ska jag erkänna att han förtjänar Fredspriset (förutsatt att han vart viktig för lösningen).

Då hör jag till skaran som tror att han är dement marionett. Att det är vapenvila nu är nog resultatet av att någon kompetent person berättat vilka knappar man kan trycka på hos judarna. Utan att tappa allt för mycket ansikte.
Citera
2025-10-10, 16:28
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag har sett ett antal videos i just det ämnet, dels från Sverige men också från andra länder där video kreatörerna just ifrågasatt detta, har de inga jobb att gå till? Hur kan de vara ute och kaosa och skrika och vifta flaggor en vardag förmiddag?

Det finns ju Palestinier som blivit sjukskrivna för dom mått så psykiskt dåligt över situationen
i Gaza. Som då har tid att gå på alla dessa demonstrationer.

https://bulletin.nu/sjukskriven-dn-i...itar-operation

https://www.facebook.com/groups/2970...9669926906759/
Citera
2025-10-10, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det finns ju Palestinier som blivit sjukskrivna för dom mått så psykiskt dåligt över situationen
i Gaza. Som då har tid att gå på alla dessa demonstrationer.

https://bulletin.nu/sjukskriven-dn-i...itar-operation

https://www.facebook.com/groups/2970...9669926906759/
Herregud...
Citera
2025-10-10, 16:33
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det värsta som kunde hända dem.

Om man får skriva så på Stasi-flashback- yttrandeofrihetens högborg.

Nu återstår tomhet.

Jag tror att det slår till i morgon, det är ju lördagar som varit deras stora demonstrationsdag.
Tomhet, overklighetskänsla

Vad hände med vårt krav på " from the river to the sea "
hur kunde Hamas svika oss ? palestina skulle ju befrias, judarna skulle tvingas ut i havet.
Psykiatriska öppenvården lär få många samtal efter helgen....
Citera
2025-10-10, 16:35
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Herregud...

En förälder som förlorar sitt barn kan bli sjukskriven en vecka, max två.

Krig i Gaza, 6-8 månaders sjukskrivning - inga problem.
Senast redigerad av george.sthlm 2025-10-10 kl. 16:36. Anledning: felstav
Citera
2025-10-10, 16:49
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kämpar du för en självständig samisk stat också eller? Var kan vi se ditt engagemang där?
Har samerna rätt att flytta var som helst inom Sverige (och i.o.m våra generösa avtal med grannländerna även inom Finland och Norge)?

Låt mig utveckla den frågan. Är du beredd att ge alla palestinier full och ovillkorlig rätt att flytta till och inom Israel?

Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Regimen är ju kvar, så detta är inte som efter att nazismen besegrades 1945, när man kunde påbörja en försoningsprocess med det djupt skamsna, ångerfulla och krossade Tyskland. Här finns ju alla kvar. Det är som om man hade besegrat Tyskland men Hitler och alla hans bödlar var kvar och i frihet. Så det är ett märkligt läge.
Jag antar att du här jämför Israel med Nazityskland?
Senast redigerad av hakro807 2025-10-10 kl. 17:36.
Citera
Medlem
Citat:
En förälder som förlorar sitt barn kan bli sjukskriven en vecka, max två.

Krig i Gaza, 6-8 månaders sjukskrivning - inga problem.
Ja det är fan totalt sinnessjukt...
Citera
Medlem
Regimen är ju kvar, så detta är inte som efter att nazismen besegrades 1945, när man kunde påbörja en försoningsprocess med det djupt skamsna, ångerfulla och krossade Tyskland. Här finns ju alla kvar. Det är som om man hade besegrat Tyskland men Hitler och alla hans bödlar var kvar och i frihet. Så det är ett märkligt läge.
Citera
2025-10-10, 16:51
Medlem
Citat:
Jag tror att det slår till i morgon, det är ju lördagar som varit deras stora demonstrationsdag.
Tomhet, overklighetskänsla

Vad hände med vårt krav på " from the river to the sea "
hur kunde Hamas svika oss ? palestina skulle ju befrias, judarna skulle tvingas ut i havet.
Psykiatriska öppenvården lär få många samtal efter helgen....
Ja exakt, de har ju fått sitt godhets knarkande tillgodosett samt, adrenalin rush, och även något att göra på dagarna, nu blir det nog som du skriver, tomhet och abstinens...
Citera
2025-10-10, 16:58
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ja exakt, de har ju fått sitt godhets knarkande tillgodosett samt, adrenalin rush, och även något att göra på dagarna, nu blir det nog som du skriver, tomhet och abstinens...

Fan det här kan bli dyrt för samhället. Många långtidssjukskrivningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in