Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-09, 15:15
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Evil kid och onda dockan kommer på besök
Citera
2025-10-09, 15:39
Medlem
De enda vålnader som brukar dyka upp är fyllskallar på väg till eller från krogen/festen etc….
Och tror man sig se vålnader så är man nog själv en av dessa vålnader där berusningen får hjärnan att slå bakut eller gå i dvala….

Att det sen finns en massa skrönor och folklore och allt möjligt kan väl vara lite intressant och underhållande på sitt sätt. Men att vuxet folk med normal skolgång idag på allvar tror på spöken, vålnader etc etc, är i mina ögon pinsamt.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2025-10-09 kl. 16:11.
Citera
2025-10-09, 16:38
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Vad heter byn? För det fans väl inte en Greta Ljung i varje by?

Det kan jag tyvärr inte minnas, minns aldrig om det nämndes.
Citera
2025-10-09, 18:03
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
snart är det halloween, tror ni det händer nåt särskilt då, att olika typer av väsen 'sluter upp' eller så på just denna tid på året?

I Amerika ja, här är de Alla helgons dag.
Har då aldrig firat halloween, men sen är jag lite äldre å var väl runt 25 år när butikerna försökte få bättre försäljning genom att skylta om halloween
Citera
2025-10-09, 18:24
Medlem
Inte sluter de upp, det är bara vidskepelse. Usch för sånt. Ska det hända når roligt får man ordna det själv.
Citera
2025-10-09, 18:28
Medlem
Crabbofixs avatar
Det finns många okultiskt kunniga här på flashbacks forum, många som har varit med om rysligheter på Halloween och även en del som är väsen själva men som kanske inte vill outa sig
Citera
2025-10-09, 18:36
Medlem
Crabbofixs avatar
Några väsen som är vanligare på just halloween:

intelligenta spöken som kan interagera med människor.

poltergeists som stökar och har sig.

banshees som skriker.

gengångare som, hörs på namnet, går igen.

vålnader.
Citera
2025-10-09, 18:38
Medlem
zombie-nations avatar
Djur kan tala en natt om året, men det varierar om folk tror det är halloween, lussinatta eller vintersolståndet. Jag brukar alltid fråga mina djur då om de har något att säga, väntar med spänning. Hittills inget...
Citera
2025-10-09, 18:48
Medlem
Citat:
banshees som skriker.

gengångare som, hörs på namnet, går igen.

vålnader.

Är skriker det enda banshees gör? Finns de verkligen i Sverige, håller de sig inte hemma på Irland?

Vad är egentligen skillnaden mellan gengångare och vålnader, båda är väl gestalter som uppträder efter döden på ett eller annat vis?
Citera
2025-10-09, 19:12
Medlem
Citat:
snart är det halloween, tror ni det händer nåt särskilt då, att olika typer av väsen 'sluter upp' eller så på just denna tid på året?

Jag tror det kommer en massa vättar, offar mm och stör dig på din uteservering när du sitter där och ölar, så du kan starta trådar och gnälla om just det.

Har du riktigt otur kör de dessutom bil.
Citera
2025-10-09, 19:56
Medlem
Citat:
Sett endel sjuka saker. Man ska akta sig vid Halloween. Onda krafter väcks till liv. Ockultism kan bättre utforska detta. Vilket väsen som är vårt folk spirituella och mytologiska bakgrund.

Låt barnen stanna hemma och håll dig undangömd. För du vill inte att de ondskefulla väsen som vill dig illa ska komma åt dig eller dina barn den 31 Oktober.
Citera
2025-10-09, 20:00
Medlem
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmeatball123
Sett endel sjuka saker. Man ska akta sig vid Halloween. Onda krafter väcks till liv. Ockultism kan bättre utforska detta. Vilket väsen som är vårt folk spirituella och mytologiska bakgrund.

Låt barnen stanna hemma och håll dig undangömd. För du vill inte att de ondskefulla väsen som vill dig illa ska komma åt dig eller dina barn den 31 Oktober.

ja man ska nog inte tro det bara är nåt kommersiellt jippo eller liknande utan ta det på allvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in