2025-10-09, 17:06
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Gissar jag på pundare. Om han sen ramlat i själv eller blivit mördad det är en annan sak. Men som vid mordet i majorna för några dagar sedan så vet man nästan om det är pundare eller om det är blatte lite beroende på vart händelsen skett. Visst finns ju moskée i närheten men det ligger ju också missbrukarboende där, men nån från detta gänget i gp.se är väl ingen högoddsare.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/g...b-feee271adc04
Kan så vara men vid säveån vid kviberg är en bra bit ifrån det här stället i artikeln.
2025-10-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Var då? I Partille möjligen.

Och man kan ju faktiskt flutit därifrån. Ån är rätt öde från partillemotet till just kviberg.

Personen du citerar syftar troligen på tillhållet under och kring bron vid Gamlestaden. Men då har personen i fråga fått flyta motströms flera kilometer vilket inte känns troligt. Fyndplatsen är knappast något tillhåll för pundare. Då är det bra mycket rimligare att någon fallit i nära fyndplatsen eller kommit flytandes från sävedalen/Partille hållet med riktning mot älven.

Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Kan så vara men vid säveån vid kviberg är en bra bit ifrån det här stället i artikeln.

Ca 2km. Hade varit rimligt om inte vattnet är strömt åt helt fel håll. Svårt att tro att någon flutit motströms flera kilometer hur man än vänder och vrider på det.

Inte alls omöjligt att någon trillat i och inte kommit upp. Ligger mycket lösa stenar så det är ganska lätt att glida ner i plurret av misstag om man rör sig för nära vattnet på sina ställen.
Senast redigerad av kalleboool 2025-10-09 kl. 17:12.
2025-10-09, 17:27
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
I så fall har kroppen flutit motströms. Med det sagt kan ju samma sak ha hänt i sävedalen istället men då lär ju inte moské eller missbrukarboende vara inblandat.

Gänget du hänvisar till hänger ca 2km nedströms från platsen i Gamlestan i närheten av systembolaget. Ser det som fullständigt orimligt att de skulle hamnat på platsen polisen spärrat av där det inte hänger pundare överhuvudtaget.

Väldigt lång tid sedan och verkar synts senast i centrum. Känns ganska osannolikt att han skulle flutit så långt upp i en å (även om han såklart kan ha hamnar i ån direkt även om han senast syntes i centrum). Tidssaspeketen känns orimlig i vilket fall.
Är fyndplatsen nära Lidl där i kviberg?
2025-10-09, 17:38
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders5566
Richard försvann från Willys vid Gamlestan.
Sågs han senast där? är det det du menar? vid alelyckan?
2025-10-09, 17:39
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Är fyndplatsen nära Lidl där i kviberg?

Ja, det verkar vara vid det som kallas för Esplanaden. Troligtvis vid bron.
2025-10-09, 17:40
Medlem
Kan vara en å-kant pissare som drattat i. Dessutom kanske onykter, hittas då förmodligen med nerdragen gylf.

Från Bellevue och uppåt finns det en heldel båtbryggor, båthus och några båtklubbar
2025-10-09, 17:46
Medlem
Vettmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
David försvann vid tappen vid Munkebäcksmotet. Vilket inte är så långt från fyndplatsen.
Min magkänsla säger att det är honom de funnit..
2025-10-09, 17:50
Avstängd
Inspirit81s avatar
Måste bara säga att alla försvunna personer inom göteborgs området kan det givetvis vara, även den här david eller rikard.

Personer som varit försvunna en stund brukar ju hittas på de mest märkliga och konstiga ställen man kan tänka sig, och det här är ett sådant ställe, även om jag får känslan av det här har hänt nyligen.
2025-10-09, 18:13
Medlem
GP skriver bl.a. följande:

”Personen är inte identifierad. Enligt polisen verkar kroppen legat på platsen en längre tid.
2025-10-09, 18:14
Medlem
Citat:
Måste bara säga att alla försvunna personer inom göteborgs området kan det givetvis vara, även den här david eller rikard.

Personer som varit försvunna en stund brukar ju hittas på de mest märkliga och konstiga ställen man kan tänka sig, och det här är ett sådant ställe, även om jag får känslan av det här har hänt nyligen.
Hoppsan ja då ändrades mina tankar.

Vi får se vad ytterligare information som kommer fram.

Polisen tror alltså att kroppen legat en längre tid.
Senast redigerad av Halvtrasch 2025-10-09 kl. 18:17.
2025-10-09, 18:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Hoppsan ja då ändrades mina tankar.

Vi får se vad ytterligare information som kommer fram.

Polisen tror alltså att kroppen legat en längre tid.

Om den legat en längre tid tycker jag det är lite märkligt de öppnar en mordutredning de första de gör. De brukar ju inte vara det vanliga när folk hittats döda om inte väldigt tydliga tecken finns då. Som borde vara svåra se efter så lång tid i vatten.
2025-10-09, 18:48
Medlem
Citat:
[/b]
Om den legat en längre tid tycker jag det är lite märkligt de öppnar en mordutredning de första de gör. De brukar ju inte vara det vanliga när folk hittats döda om inte väldigt tydliga tecken finns då. Som borde vara svåra se efter så lång tid i vatten.
Polisen väntade på tekniker (pågår just nu) för en timma sedan, det får mig att tro att kroppen är starkt förruttnad.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...P&opi=89978449

Vet inte hur de tar hand om detta om de lyfter upp med någon slags fin nätig håv..
Senast redigerad av Halvtrasch 2025-10-09 kl. 18:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in