2025-10-11, 11:35
Medlem
Vården och omsorgen fungerar inte på denna ö och det är tyvärr ingen nyhet. Kan man inte medicinera bort saker så får man ingen mer hjälp än det gärna beroendeframkallande mediciner så jobbar psykiatrin är på Gotland.
Citera
2025-10-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigra2005
Vad är det med Gotland och psykisk ohälsa.
Känner flera familjer där nere då jag har ett extra boende på Gotland sen över 40år tillbaka och besöker ön hyfsat frekvent och då särskilt på sommaren.

Det är ju inte de mest välmående familjerna på den där ön och verkar otroligt att man prickat in så många för att inte vara utbrett.

Självmord, drog- och alkoholproblem, arbetslöshet och otrohetsaffärer mm är ju vardagsmat.

Så inte alls förvånande ifall detta oxå beror på nått trasigt i familjen.

Vi har avsevärt lägre arbetslöshet än rikssnittet. Tror även att är bättre än rikssnittet på Gotland på det andra du räknade upp med. Men på ett litet ställe så kanske det är mer synligt än i en storstad. Vi har lågt antal av invandrare och inga gängkrig. Troligen inga gängkrig för att de är sån liten droghandel att ingen vill bråka om den.
Citera
2025-10-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigra2005
Vad är det med Gotland och psykisk ohälsa.
Känner flera familjer där nere då jag har ett extra boende på Gotland sen över 40år tillbaka och besöker ön hyfsat frekvent och då särskilt på sommaren.

Det är ju inte de mest välmående familjerna på den där ön och verkar otroligt att man prickat in så många för att inte vara utbrett.

Självmord, drog- och alkoholproblem, arbetslöshet och otrohetsaffärer mm är ju vardagsmat.

Så inte alls förvånande ifall detta oxå beror på nått trasigt i familjen.

Kollade nu även upp självmord. Gotland tillhör de län som har lägst antal självmord utslaget på invånare i Sverige. Så du kan nog kasta dina påståenden i sjön.
Citera
2025-10-11, 12:59
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oktoberbarn91
Jag gick i samma klass som henne i mellanstadiet. Hennes uppväxt har inte varit så kul, med en mamma som hellre festade och träffade killar än att ta hand om sina barn. Då mådde hon ganska dåligt, idag vet jag inte så mycket om henne mer än att hon och hennes sambo, sedan typ två år tillbaka, nyligen köpt hus. I februari tror jag. Hon har även 2 döttrar.
Oj..är det en av systrarna som har många syskon?? Trasig familj ..har träffat dom en del
Citera
2025-10-11, 13:08
Medlem
[quote=hemorojdbiff|93187764]
Pedofilen MO från Hemse igen ?

Länk till den tråden
(FB) Stor polisinsats på södra Gotland - en person frihetsberövad (2025-10-09)

Skriv gärna där om du har tankar om vem det kan röra sig om? Vem är.MO?
Citera
2025-10-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Kollade nu även upp självmord. Gotland tillhör de län som har lägst antal självmord utslaget på invånare i Sverige. Så du kan nog kasta dina påståenden i sjön.

Då har det troligen förändrats dock. Eller så är det bara på ungdomar/unga vuxna - för vet att Gotland iaf för ett 10-15år sen låg galet högt där.

Men i övrigt håller jag med dig
Citera
2025-10-11, 13:19
Medlem
Citat:
Jag gick i samma klass som henne i mellanstadiet. Hennes uppväxt har inte varit så kul, med en mamma som hellre festade och träffade killar än att ta hand om sina barn. Då mådde hon ganska dåligt, idag vet jag inte så mycket om henne mer än att hon och hennes sambo, sedan typ två år tillbaka, nyligen köpt hus. I februari tror jag. Hon har även 2 döttrar.

Fy va tragiskt..
så ung och med barn..
får ”hoppas” det rör sig om sjukdomsfall eller olycka/självmord nästan för familjens skull
Citera
2025-10-11, 14:02
Medlem
Citat:
Vet du vad hennes mamma heter?
Citera
2025-10-11, 14:04
Medlem
[quote=krabbsaltarn|93189909]
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Pedofilen MO från Hemse igen ?

Länk till den tråden
(FB) Stor polisinsats på södra Gotland - en person frihetsberövad (2025-10-09)

Skriv gärna där om du har tankar om vem det kan röra sig om? Vem är.MO?
Mik*el Olh*son
Citera
2025-10-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vet du vad hennes mamma heter?

Jag vill minnas att hon heter N*th*lie.. inte säker alls dock. *=a
Citera
2025-10-11, 21:19
Medlem
Citat: