Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-10-08, 15:55
Avstängd
67arigGubbes avatar
Känns som att det kan stå väldigt mycket skoj i dessa kommentarer när användare får utbrott.

”Bögbögbög”
Tänk som seriös mod och gå in och hantera en RP så dyker en sån kommentar upp?

Jag hade skrattat iaf!

Så min fråga är, är det vanligt med ”fjant” RP kommentarer som får er att skratta? Eller är ni surpellar utan humor?

Övrig fråga - Vet att jag läst svaret någonstans men kan ej minnas var. Finns det en regel mot trams-rp kommentarer? Kan man åka på varning fört?

Mods får gärna ge exempel på rp-kommentarer de flabbat åt. Om det inte är emot deras hederskod dvs.
Citera
2025-10-08, 16:19
Moderator
evilhoneys avatar
Så länge rapporterna är korrekta i övrigt så kan man väl absolut få vara roligt, sen är "bögbögbög" inte särskilt klurigt eller roligt så man får försöka lite mer för att få mig att garva.
Citera
2025-10-08, 16:36
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Så länge rapporterna är korrekta i övrigt så kan man väl absolut få vara roligt, sen är "bögbögbög" inte särskilt klurigt eller roligt så man får försöka lite mer för att få mig att garva.

Dåligt exempel, men du förstår nog vad jag menar. Andra mods kanske tycker exempeltet är kul.
Citera
2025-10-08, 16:50
Moderator
Nospheratus avatar
Jag upplever nog inte att folk tramsar i rapporteringen. Det verkar ju finnas en utbredd missuppfattning om att, om man rapporterar någons inlägg så åker användaren närmast automatiskt på en varning. Vilket man ibland ser i inlägg "Du är dum! Jag har rapporterat ditt inlägg nu!". Som i att, nu kommer du självklart åka på ett straff din jävel.

Detta gör att folk i allmänhet håller sig seriösa i rapporteringen så att moderatorerna ska ta rapporten på allvar. Sen vet jag inte heller om jag tycker det är så fnissigt med bögar, snoppar eller tvåan på det viset.
Senast redigerad av Nospheratu 2025-10-08 kl. 17:12.
Citera
2025-10-08, 17:55
Moderator
Ancistruss avatar
De flesta skriver ingenting alls i kommentarerna. Och de som gör det skriver oftast bara något väldigt kort t.ex. OT eller Trams, alternativt Stäng av/Bannlys trollet, Tråd finns redan/ Hur många trådar behöver vi egentligen om detta? osv. Roliga kommentarer är extremt ovanligt även om det vid något sällsynt tillfälle förekommer. Men de flesta verkar faktiskt ta rapporterna väldigt seriöst.

Hade jag önskat något vore det snarare att fler som rapporterar att det redan finns en tråd om frågan hade länkat till den tråden, eller de som klagar på rubriken hade kommit med förslag på en bättre rubrik etc.
Citera
2025-10-08, 20:46
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Så min fråga är, är det vanligt med ”fjant” RP kommentarer som får er att skratta?
Tyvärr inte.
Citera
2025-10-08, 21:38
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Tyvärr inte.

Det ska vi allt lösa 🙄!

Önskar du mer humor i RP-kommentarer?
Citera
2025-10-08, 23:11
Moderator
Maviels avatar
Kan nog inte minnas att jag läst en RP kommentar som fått mig att skratta faktiskt - ofta är det mer information kopplat till att man tagit sig tiden att rapportera.

I PM konversation har jag väl däremot skrattat till många gånger faktiskt Användare på flashback är fantastiska på att hitta på invektiv.
Citera
2025-10-08, 23:39
Medlem
Folk som rapporterar inlägg är inte typen som skriver bögbögbög i kommentarer. Bögbögbög på dig gubbjävel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in