Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-27, 13:26
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
För er som undrar: avtalet är på 62 sidor.

Alltså har Lava inga bevis för sitt påstående om att jakthalvautomatförbundet var en "förhandlingsfråga".

För er som undrar så har Three47 precis lärt sig att om man ställer en dum jävla fråga så får man ett matchande svar.

Tidöavtalet är ett gemensamt reform- och samarbetsavtal, inte ett dokument som beskriver de enskilda partiernas politik eller ideologi.
Citera
2025-11-27, 20:27
Medlem
Pust, får väl börja beta av litet inlägg igen.

Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Att sänka en ev. Tidö 2.0-regering med SD-ministrar bara för att ev. få in Allard i riksdagen anser åtminstone jag vara det yttersta beviset för att man inte klarar av att ta ansvar för vare sig Sverige eller sig självt. Det är bara barnslig lek (vilket du tycks ha ägnat dig åt större delen av livet.)

Slutsatsen av det resonemang du för ovan borde bli att Allard bör satsa på att locka väljare som inte tycker att det är så viktigt om det blir en borgerlig regering eller en sosse-regering.

Citat:
Standard svenne banan begriper knappt vad man menar med "Bilderberg, etc", därför skriver jag detta istället för "string pullers". Att Bilderberg tycks fungera som en plats där "string pullers" delar ut direktiv till den styrande kulissen skulle få av dem kunna ta in. (För övrigt delar jag inte uppfattningen att det är en judisk komplott utan jag tror att det är något annat.)

Jag har inte sagt att de string pullers som styr bakom kulisserna är judar eller likasinnade. I alla fall inte explicit.

Citat:

Jag är fortsatt övertygad om att SD gjort vad de kan. Det finns en massa variabler att hålla koll på här, inte minst att det faktiskt är värdefullt att SD kommer in i värmen och börjar flytta politiken i rätt riktning. Sverige har tvärtemot er radikala nationalisters uppfattning vänt skutan Sveriges mentalitet otroligt snabbt. För bara fyra år sedan var tongångarna helt annorlunda, för att inte tala om för åtta år sedan. Men detta arbete med att lägga sten på sten ska nu kullkastas med en imbecill chanstagning på Allard.

Du verkar inte tycka att jag är radikalnationalist när det gäller invandrare som redan bor här genom att du säger att jag visar svaghet mot denna grupp och att de typ bara förstår maktspråk e dyl. I dina ögon är jag väl radikalnationalist när det gäller vilka som styr bakom kulisserna i västvärlden. Och eventuellt också när det gäller ett förment uttalat syfte att bevara en viss ras (trots att risken nog är stor att jag med nazistisk 40-talsterminologi skulle klassas som "rasmässigt obestämbar" precis som eventuell avkomma till tyska soldater stationerade i Finland och finska kvinnor). Och det där med att vilja bevara en viss ras, typ, är ju för hemskt i vårt västerland, men bara om det är fråga om vita européer. Annars är liknande ambitioner rätt okej. Eller hur? Och att sträva efter motsatsen till att vilja bevara en viss ras (om det är fråga om vita människor), alltså att få till så mycket blandning som möjligt, är i vårt västerländska samhälle en snarast nobel ambition. Att det är nobelt att sträva efter att försöka snabba på utfasningen av en viss härstamningsgrupp (vita européer) till skillnad från andra grupper speglar väl också den allmänna motviljan i ledande kretsar mot människor av europeisk härstamning som bl a yttrar sig i diskriminerande lagstiftning/praxis som "positiv särbehandling"/affirmatrive action och att lagar typ hets mot folkgrupp och straffskärpningsbestämmelser typ hatbrott inte tillämpas om offret är en vit europé. Så din utgångspunkt att det är så extremt illegitimt att sträva efter att bevara vita européer som härstamningsgrupp, även om det sker i mindre skala och på frivillig basis, bidrar väl till att bekräfta mitt intryck att vita européer (de som har tillräckligt med stålar) eventuellt kan få nytta av någon slags safe havens utanför den västliga sfären i framtiden, detta även om man inte vill lyfta ett finger för något typ att "bevara den vita rasen" utan bara är ute efter att rädda sitt eget skinn och sina stålar. Din världsbild bekräftar vårt politiska klimat och stärker mig därför i min uppfattning att vita kristna européer (med stålar, övriga vill ett värdland inte ha) eventuellt kan komma att få nytta av ett safe haven just för sådana som de själva (precis som härstamningsgruppen judar)

Citat:
Har redan förklarat varför det är olämpligt att rösta på Allard (som jag inte har något emot som person mer än att han borde gå med i SD, kanske kan vara lämpligt att påtala.)

Det här får du däremot gärna svara på: Förutsatt att politiken är på väg i en viss riktning och detta inte går att stoppa utan bara fördröja, varför vill du isf fördröja detta?

En bra liknelse skulle väl kunna vara att de flesta vill ha cellgifter och/eller strålning mot sin cancer även om de vet att cancern kommer att förkorta deras liv rätt påtagligt. Även cancern är obotlig, varför inte försöka fördröja det oundvikliga resultatet?

Men visst innebär väl den låga sannolikheten för att ens kunna fördröja något att det känns motigt att lägga tid på att posta inlägg på Flashback. En liknande faktor är väl det faktum att så gott som ingen verkar tycka att mina recept framstår som vettiga. Tror jag fick mer medhåll på ett annat forum för drygt 25 år sedan. Det här får mig också osökt att tänka på mina inlägg om sänkningen av ersättningsnivåerna till långtidsarbetslösa som länge varit i pipeline. Jag försökte lyfta frågan redan förra året. Ingen verkade dock intresserad av tips typ att gömma undan pengar i kapitalförsäkringar som inte under några förhållanden fick betalas ut förrän vid uppnådd pensionsålder eller dödsfall. Jag skulle inte bli förvånad om människor som nu kommer att tvingas leva upp alla sina besparingar innan de kan få socialbidrag läst mina tidigare inlägg om kapitalförsäkringar och sagt "jaha" och ryckt på axlarna. Folk verkar vara väldigt beroende av att problem sätts på deras agenda av någon auktoritet eller att problemet träffar dem brutalt mitt i plytet så att de inte kan ignorera problemet.

Att de flesta människor är så pass beroende av andras agendasättning och rent biologiskt egentligen inte är optimalt anpassade för demokrati (deras förfäder har ju under 99,99 % av sin tid på jorden levt i någon variant av rätt brutal diktatur där ledarhannen med knölpåken slagit in skallen på den han misstänkt ha en avvikande uppfattning och genetiskt anpassats till detta) stärker mig väl också i uppfattningen att safe havens för rika, tänkande människor skulle vara en fördel för dessa människor.

Och själv kommer jag alltså troligen aldrig att ha tillräckligt med stålar för att släppas in ett safe haven. Det som en sådan som jag skulle kunna ha nytta av är väl en finansiell miljö utomlands utan skatt på utdelningar (dubbelbeskattningsavtal kan ju rivas upp) med engelskspråkig information och med registrering av aktieinnehav på den riktiga ägaren och inte på banken, precis som det var i Sverige fram tills för runt 10 år sedan och ingen risk för något typ "The Great Taking" (se bok av David Webb) fanns i Sverige. Jag vet väl dock inte hur mycket Markus Allard bryr sig om David Webbs bok "The Great Taking". Spontant gissar jag väl att det här mer skulle vara en grej för Elsa Widding. Men Allard har väl en större chans att komma in i riksdagen än Elsa Widding p g a sin starka ställning i en valkrets. Så det skadar väl inte att nämna sådana här grejer även i en tråd om Allards parti.
Citera
2025-11-27, 22:03
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen

Slutsatsen av det resonemang du för ovan borde bli att Allard bör satsa på att locka väljare som inte tycker att det är så viktigt om det blir en borgerlig regering eller en sosse-regering.

Nej slutsatsen blir att Allard bör lägga ner och rekommendera sina väljare att rösta på SD, precis som jag skrivit flera ggr nu.

Citat:
Jag har inte sagt att de string pullers som styr bakom kulisserna är judar eller likasinnade. I alla fall inte explicit.

Att du är nazist och antisemit gör konklusionen ofrånkomlig.

Citat:
Du verkar inte tycka att jag är radikalnationalist när det gäller invandrare som redan bor här genom att du säger att jag visar svaghet mot denna grupp och att de typ bara förstår maktspråk e dyl. I dina ögon är jag väl radikalnationalist när det gäller vilka som styr bakom kulisserna i västvärlden. Och eventuellt också när det gäller ett förment uttalat syfte att bevara en viss ras (trots att risken nog är stor att jag med nazistisk 40-talsterminologi skulle klassas som "rasmässigt obestämbar" precis som eventuell avkomma till tyska soldater stationerade i Finland och finska kvinnor).

Du tycks vilja övertyga mig om detta åtminstone.

Citat:
Och det där med att vilja bevara en viss ras, typ, är ju för hemskt i vårt västerland, men bara om det är fråga om vita européer. Annars är liknande ambitioner rätt okej. Eller hur? Och att sträva efter motsatsen till att vilja bevara en viss ras (om det är fråga om vita människor), alltså att få till så mycket blandning som möjligt, är i vårt västerländska samhälle en snarast nobel ambition. Att det är nobelt att sträva efter att försöka snabba på utfasningen av en viss härstamningsgrupp (vita européer) till skillnad från andra grupper speglar väl också den allmänna motviljan i ledande kretsar mot människor av europeisk härstamning som bl a yttrar sig i diskriminerande lagstiftning/praxis som "positiv särbehandling"/affirmatrive action och att lagar typ hets mot folkgrupp och straffskärpningsbestämmelser typ hatbrott inte tillämpas om offret är en vit europé.

Rasblandning är inte ett problem så länge det sker med eugeniska ambitioner, dvs att man höjer mänsklighetens genomsnitts-IQ. All prokreation (rasblandning el. ej) bör ske med sådan ambition.

SD är för öppen svenskhet, svårt att tro att Allard är emot detta.

Citat:
Så din utgångspunkt att det är så extremt illegitimt att sträva efter att bevara vita européer som härstamningsgrupp, även om det sker i mindre skala och på frivillig basis, bidrar väl till att bekräfta mitt intryck att vita européer (de som har tillräckligt med stålar) eventuellt kan få nytta av någon slags safe havens utanför den västliga sfären i framtiden, detta även om man inte vill lyfta ett finger för något typ att "bevara den vita rasen" utan bara är ute efter att rädda sitt eget skinn och sina stålar. Din världsbild bekräftar vårt politiska klimat och stärker mig därför i min uppfattning att vita kristna européer (med stålar, övriga vill ett värdland inte ha) eventuellt kan komma att få nytta av ett safe haven just för sådana som de själva (precis som härstamningsgruppen judar)

Alla som kan bör förflytta sig till tryggare platser än Sverige alldeles oavsett man är vit nazist el. inte.

SD har dock godare möjligheter än Allard att förbättra tryggheten i Sverige.

Citat:
En bra liknelse skulle väl kunna vara att de flesta vill ha cellgifter och/eller strålning mot sin cancer även om de vet att cancern kommer att förkorta deras liv rätt påtagligt. Även cancern är obotlig, varför inte försöka fördröja det oundvikliga resultatet?

För att rasblandning bara är = död, för en nazist med mentala problem och inte för någon annan

Citat:
Men visst innebär väl den låga sannolikheten för att ens kunna fördröja något att det känns motigt att lägga tid på att posta inlägg på Flashback. En liknande faktor är väl det faktum att så gott som ingen verkar tycka att mina recept framstår som vettiga. Tror jag fick mer medhåll på ett annat forum för drygt 25 år sedan. Det här får mig också osökt att tänka på mina inlägg om sänkningen av ersättningsnivåerna till långtidsarbetslösa som länge varit i pipeline. Jag försökte lyfta frågan redan förra året. Ingen verkade dock intresserad av tips typ att gömma undan pengar i kapitalförsäkringar som inte under några förhållanden fick betalas ut förrän vid uppnådd pensionsålder eller dödsfall. Jag skulle inte bli förvånad om människor som nu kommer att tvingas leva upp alla sina besparingar innan de kan få socialbidrag läst mina tidigare inlägg om kapitalförsäkringar och sagt "jaha" och ryckt på axlarna. Folk verkar vara väldigt beroende av att problem sätts på deras agenda av någon auktoritet eller att problemet träffar dem brutalt mitt i plytet så att de inte kan ignorera problemet.

Att du har slarvat bort ditt liv på nazism kan jag inte hjälpa dig med. Förmodligen därför ingen bryr sig om dina "recept".

Tycker inte om att behöva erkänna det men Allard lär väl vara mildare mot er långtidsarbetslösa än SD. Har sett en del arbetslösa påpeka detta på forumet och en röst på Allard är trots allt bättre än en direkt röst på de rödgröna. .

Citat:
Att de flesta människor är så pass beroende av andras agendasättning och rent biologiskt egentligen inte är optimalt anpassade för demokrati (deras förfäder har ju under 99,99 % av sin tid på jorden levt i någon variant av rätt brutal diktatur där ledarhannen med knölpåken slagit in skallen på den han misstänkt ha en avvikande uppfattning och genetiskt anpassats till detta) stärker mig väl också i uppfattningen att safe havens för rika, tänkande människor skulle vara en fördel för dessa människor.

Fantasier som lett dig in i långtidsarbetslöshet.

Citat:
Och själv kommer jag alltså troligen aldrig att ha tillräckligt med stålar för att släppas in ett safe haven. Det som en sådan som jag skulle kunna ha nytta av är väl en finansiell miljö utomlands utan skatt på utdelningar (dubbelbeskattningsavtal kan ju rivas upp) med engelskspråkig information och med registrering av aktieinnehav på den riktiga ägaren och inte på banken, precis som det var i Sverige fram tills för runt 10 år sedan och ingen risk för något typ "The Great Taking" (se bok av David Webb) fanns i Sverige. Jag vet väl dock inte hur mycket Markus Allard bryr sig om David Webbs bok "The Great Taking". Spontant gissar jag väl att det här mer skulle vara en grej för Elsa Widding. Men Allard har väl en större chans att komma in i riksdagen än Elsa Widding p g a sin starka ställning i en valkrets. Så det skadar väl inte att nämna sådana här grejer även i en tråd om Allards parti.

Finns betydligt bättre länder än Sverige att verka i om man har bara ett fåtal miljoner men det är ett ämne för en annan tråd.
Senast redigerad av machineman 2025-11-27 kl. 22:18.
Citera
2025-11-29, 15:01
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Det är för att du är principlös.

Vi som har lite mer livserfarenhet tycker det är viktigt att när man går till val med ett löfte om att underlätta för sportskyttar och jägare, så ska man inte göra exakt tvärtom så fort man tillfälle.

Men du tycker det är ok att direkt ljuga för väljarna.

Du tycker också det är OK att Dear Leader Jimmie har 90% frånvaro i riksdagen.
Du tycker också det är OK att Fearless Leader Jimmie har 70 tusen i månaden i riksdagslön och 85 tusen till i extralön av partiet.

Varför skulle man vilja rösta på en sådan person?

Jag tycker Allard är bättre i det avseendet. Han tar emot hela kommunalrådslönen men lägger undan hälften så att han kan använda den på befolkningen.

https://nyhetsbyran.org/fick-sitt-hu...nerar-sin-lon/

När gjorde Jimmie, eller någon annan höjdare från SD, likadant?

Få höra dig försvara Jimmie nu igen, då.
Att han lägger undan 50% av lönen går väl på automatik eftersom det är så det fungerar i vänsterpartiet, det parti som han kommer från och vars ideologi han fortfarande har kvar. Det är inte politiker som personligen ska agera brottsofferfond även om det så klart ger fina rubriker. Det stora flertalet får ingen större hjälp av brottsofferfonden och att bara hjälpa en är väl trevligt men betyder inget på det stora hela.
Citera
2025-11-29, 18:25
Medlem
Citat:
Nej slutsatsen blir att Allard bör lägga ner och rekommendera sina väljare att rösta på SD, precis som jag skrivit flera ggr nu.

Om man tror att en röst på SD ger någon avgörande skillnad och att litet press på SD genom konkurrens inte behövs så kan man väl rösta på SD.

Jag vet inte om Allard i sig innebär en förbättring. Men bara det faktum att SD inser att de kan förlora mandat om de inte levererar bör vara en fördel. SD levererar inte utan press. De har inte den drivkraften. Drivkraften är inte grejer som att stoppa invandringen och inkludera även de som invandrare kallar "svennar" i lagstiftningen om hets mot folkgrupp och lagstiftningen mot diskriminering. Det vi stället fått är 250 000 invandrare till hittills, lagstiftning mot förnekelse av Förintelsen 79 år efter att den slutat (Tryckfrihetsförordningen kommer att ändras 82 år efter att Förintelsen tog slut eftersom två mellanliggande val krävs för att ändra grundlagar). Eftersom Sverige var neutralt under 2:a världskriget, sålde järnmalm och kullager för fulla muggar till Nazityskland under kriget och tillät permittent-trafiken så länge det gick bra för Nazityskland i kriget så kan man ju tänka sig att Förintelsen kommer att läggas Sverige till last i framtiden utan att vi har någon möjlighet försvara oss genom att göra jämförelser med andra folkmord och/eller försöka pruta ner dödssiffran [t ex med hänvisning till att man sedan 1950-talet prutat ner det officiella antalet döda i Auschwitz från 4 till 1 miljon (anm., jag hävdar alltså inte att 4 - 1 = 3 miljoner färre dog i Förintelsen utan att man typ måste ha räknat fel och glömt räkna folk som dog på annat håll, så jag försöker alltså inte aktivt i denna text pruta ner antalet döda).]

Citat:

Att du är nazist och antisemit gör konklusionen ofrånkomlig.

Idag kallar sådana som du folk nazister om de ens vädrar litet kritik mot Jesaja 60:10-12 eller tycker att Israel bombar för mycket i Gaza eller släpper in för litet matsändningar dit. Eller i alla fall riskerar man i sådana fall bli kallad för antisemit.

Citat:

Rasblandning är inte ett problem så länge det sker med eugeniska ambitioner, dvs att man höjer mänsklighetens genomsnitts-IQ. All prokreation (rasblandning el. ej) bör ske med sådan ambition.

Jaha? Jag har inte krävt lagar mot rasblandning vare sig på Flashback eller något annat forum. Det är väl möjligt att invånarna i Sverige i genomsnitt skulle bli mer intelligent om vi plockade hit en massa människor från Kina, Sydkorea och Japan där man har en IQ på 105-106. Eller från Singapore där man har en IQ på 108. Men jag vill inte ha hit invandrare även om de kommer från intelligenta länder. Ju mindre andel av de röstberättigade i Sverige som är svennar, desto lättare att få igenom lagstiftning som diskriminerar svennar i högre grad än idag. Tobias Hübinette, som kommer från Sydkorea, och fått göra en utredning om rasism åt Reinfeldt-regeringen, förklarade i tidskriften Creol år 1995 att det är vettigt att tycka illa om den vita rasen "på alla upptänkliga vis" och att den vita rasen bör "gå under i blod och lidande". På motsvarande sätt vill nog inte Kina, Sydkorea och Japan ha in en massa svennar. De vill nog inte ha in någon svenne-motsvarighet till Tobias Hübinette, oavsett intelligens. Även de frizoner jag tidigare nämnt på Flashback (utan bosättningsrätt i värdlandet) kan nog bli knepigt att få något värdland att bevilja, även om det handlar om frizoner för rika människor. I alla fall i länder med lika hög levnadsstandard som i Japan och Sydkorea.

Citat:

SD är för öppen svenskhet, svårt att tro att Allard är emot detta.

Även om Allard kanske inte själv använder ordet "öppen svenskhet" så tror jag spontant inte att han vill införa några restriktioner för människor av utrikisk härkomst att få kalla sig "svensk". (Inte heller jag själv vill införa några sådana restriktioner, däremot bör man komma ihåg att rasism och diskriminering mot människor av svensk härkomst eller liknande kan förekomma i lika hög grad även om man kallar människor av utrikisk härkomst för svenskar.)

Man skulle ju kanske kunna tro att Allard är motståndare till att personer av utrikisk härkomst kallas svenskar eftersom han för en tid sedan klagade på att SD varit med om att släppa in "200 000 babbar". Min arbetshypotes är dock att hans ordval speglade en vilja att få uppmärksamhet TV och tidningar av mainstreamtyp snarare än en genuin vilja att uttrycka sig nedvärderande mot människor av utrikisk härkomst.

Citat:

Alla som kan bör förflytta sig till tryggare platser än Sverige alldeles oavsett man är vit nazist el. inte.

Så du tycker kanske att det ligger något i att rika vita människor som vill rädda sitt eget skinn och sina stålar eventuellt kan ha nytta av någon slags frizoner i Asien om något händer? Eller är du "nazist" i så fall om du tycker så?

Citat:

SD har dock godare möjligheter än Allard att förbättra tryggheten i Sverige.

Mja, men frågan är väl om SD i tillräcklig mån vill utnyttja dessa möjligheter (t ex genom att försöka spela ut moderaterna och sossarna mot varandra i riksdagsomröstningar). Frågan är om inte SD behöver litet press från en konkurrent om rösterna för att vilja utverka några några som helst lindringar av den övergripande ambitionen att i princip bekämpa gruppen svennar i Sverige.

Citat:

För att rasblandning bara är = död, för en nazist med mentala problem och inte för någon annan

Har för mig att Candace Owens (svart kvinna och rasblandare ihop med vit man) blivit kallad nazist (eller blivit liknad med dylikt) för att hon kritiserat Israels makt över amerikansk politik och p g a spekulationer angående mordet på Charlie Kirk.

Citat:

Tycker inte om att behöva erkänna det men Allard lär väl vara mildare mot er långtidsarbetslösa än SD. Har sett en del arbetslösa påpeka detta på forumet och en röst på Allard är trots allt bättre än en direkt röst på de rödgröna. .

Jag ligger nog närmare definitionen av en långtidsarbetslös eller liknande än en rimlig definition av begreppet nazist.

När det gäller Allards syn på ersättningsnivåerna till långtidsarbetslösa så vet jag inte om han uttalat sig ännu om den saken. Klart är väl dock att borde finnas en viss väljarpotential bland folk som tidigare gått från (s) till SD när det gäller ersättningsnivåerna till långtidsarbetslösa. Allard har väl också tidigare sagt något typ att den som jobbat i 30 år och sedan blir sjuk bör ha rätt till hyggliga ersättningsnivåer från socialförsäkringarna. Å andra sidan vet jag inte hur man skall tolka hans prat om "transferiatet" (en tankemodell som han verkar ha hakat upp sig på). Allard gör en stor grej av att olika onödiga byråkrater och att folk som yrkesmässigt pysslar med onödiga grejer som genus och hållbarhet egentligen tillhör samma kategori som bidragstagare (eftersom de försörjs genom skattepengar och inte gör någon egentlig nytta).

Frågan är också hur lätt han är beredd att låta långtidsarbetslösa komma undan med tanke på hur han späker sig när det gäller att avstå ifrån stora delar av sitt politikerarvode.
Senast redigerad av Tarningen 2025-11-29 kl. 18:30.
Citera
2025-11-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Att han lägger undan 50% av lönen går väl på automatik eftersom det är så det fungerar i vänsterpartiet, det parti som han kommer från och vars ideologi han fortfarande har kvar. Det är inte politiker som personligen ska agera brottsofferfond även om det så klart ger fina rubriker. Det stora flertalet får ingen större hjälp av brottsofferfonden och att bara hjälpa en är väl trevligt men betyder inget på det stora hela.

Han avstår alltså så pass mycket som 50 %? Det var mycket.

Den stora bidragsgivare som gett Allard pengar till riksdagskampanjandet i Örebro valkrets borde kräva av Allard att han slutar späka sig i den grad som sker nu. Vettigare vore att Allard satte av rätt mycket pengar i en kapitalförsäkring som han kan plocka ut längre fram. Ju större ekonomisk trygghet en politiker har, desto mindre är risken att politikern senare tvingas svika sina ideal för att kunna försörja sig själv och sina barn. För en väljare bör ekonomisk trygghet för den politiker man väljer snarast ses som en fördel.

Jag vill också i det här sammanhanget påminna om att det faktum att Jimmie Åkesson nog grävt åt sig mer pengar än han är värd utöver riksdagslönen inte minskat hans popularitet. OCH DETTA UTAN ATT DETTA PÅVERKAT HANS POPULARITET. Folk hoppar ändå upp och ner och tjoar "Jimmie Åkesson, chaa-la-lalla-la". 40 000 :- utöver riksdagslönen borde ha räckt. En partiledare kan väl få en slant extra för obehaget att vara en offentlig person, ökad attentatsrisk o s v. Men Åkessons ersättningsnivåer ligger väl litet i överkant. Andra partiföreträdare med stor medieexponering eller arbetsbörda, som t ex gruppledaren i riksdagen, kan väl också få en extraslant. Men viss måtta är väl rimligt. Spontant tycker jag att 20 000 :- extra för gruppledaren borde räcka. På samma vis bör det väl finnas måtta när det gäller hur mycket företrädare för jämlikhetsivrande partier som Vänsterpartiet bör kräva att sina ledamöter i riksdagen och EU-parlamentet avstår, speciellt nu när de rätt generösa riksdagspensionerna avskaffats för ledamöter invalda fr om 2014 och senare. Vänsterpartiet har redan förlorat en riksdagsledamot till något typ ett hittepå-jobb på en PR-byrå. Förr i tiden rekryterades inte Vänsterpartiet till vad som eventuellt kan misstänkas vara någon slags "mutkolvsjobb" efter politikerkarriären. Eventuellt kan Nooshi Dadgostars anpassning till mainstream-narrativ i vissa frågor ha skett p g a en undermedveten vilja att säkra en hyfsad reträttplats efter politikerkarriären eftersom hon varken kommer att ha någon riksdagspension eller - sannolikt - några sparpengar att tala om. De vänsterpartister som i politiskt hänseende det senaste året visat mest politisk integritet verkar vara de som vägrat betala in partiskatt till partiet. De kan åtminstone köpa sig en korvkiosk efter avslutad politikerkarriär.
Senast redigerad av Tarningen 2025-11-29 kl. 18:38.
Citera
2025-11-29, 19:02
Medlem
Apropå Allard och SD, undrar om inte Allard i stället för att skriva ett helt eget partiprogram borde säga något typ att "Örebropartiet utgår från SD:s partiprogram men skiljer sig på följande punkter [- - -] och skiljer sig också i fråga om praktisk politik och parlamentarisk strategi på följande punkter [- - -]".

Tror det skulle vara lättare för Allard då att kommunicera med väljarna. Och förklara varför det är nödvändigt att rösta på Örebropartiet. Riskerna för att väljarna missuppfattar budskapet minskas nog också. Det blir också svårare för andra aktörer att förvrida vad Allard & Co egentligen vill ha sagt.
Citera
2025-11-29, 20:46
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Om man tror att en röst på SD ger någon avgörande skillnad och att litet press på SD genom konkurrens inte behövs så kan man väl rösta på SD.

SD behöver inte någon press från kommunisten Allard. Lägg ner Örebropartiet, be om ursäkt för din kommunism och anslut dig till SD som flygbladsutdelare är mitt tips till Allard.

Konklusion: Rösta på SD, inte på kommunisten Allard.

Citat:
Jag vet inte om Allard i sig innebär en förbättring. Men bara det faktum att SD inser att de kan förlora mandat om de inte levererar bör vara en fördel. SD levererar inte utan press. De har inte den drivkraften. Drivkraften är inte grejer som att stoppa invandringen och inkludera även de som invandrare kallar "svennar" i lagstiftningen om hets mot folkgrupp och lagstiftningen mot diskriminering. Det vi stället fått är 250 000 invandrare till hittills, lagstiftning mot förnekelse av Förintelsen 79 år efter att den slutat (Tryckfrihetsförordningen kommer att ändras 82 år efter att Förintelsen tog slut eftersom två mellanliggande val krävs för att ändra grundlagar). Eftersom Sverige var neutralt under 2:a världskriget, sålde järnmalm och kullager för fulla muggar till Nazityskland under kriget och tillät permittent-trafiken så länge det gick bra för Nazityskland i kriget så kan man ju tänka sig att Förintelsen kommer att läggas Sverige till last i framtiden utan att vi har någon möjlighet försvara oss genom att göra jämförelser med andra folkmord och/eller försöka pruta ner dödssiffran [t ex med hänvisning till att man sedan 1950-talet prutat ner det officiella antalet döda i Auschwitz från 4 till 1 miljon (anm., jag hävdar alltså inte att 4 - 1 = 3 miljoner färre dog i Förintelsen utan att man typ måste ha räknat fel och glömt räkna folk som dog på annat håll, så jag försöker alltså inte aktivt i denna text pruta ner antalet döda).]

Att legalisera Förintelseförnekande är alltså viktigast för dig men du är inte nazist, nädå inte alls.

Citat:
Idag kallar sådana som du folk nazister om de ens vädrar litet kritik mot Jesaja 60:10-12 eller tycker att Israel bombar för mycket i Gaza eller släpper in för litet matsändningar dit. Eller i alla fall riskerar man i sådana fall bli kallad för antisemit.

Majoriteten palestinademonstranter är inte nazister, de är snarare kommunister och bör hanteras med hårda handskar. Du redogör däremot inte minst i denna postning för varför man kan kalla dig NAZIST!!!

Citat:
Jaha? Jag har inte krävt lagar mot rasblandning vare sig på Flashback eller något annat forum. Det är väl möjligt att invånarna i Sverige i genomsnitt skulle bli mer intelligent om vi plockade hit en massa människor från Kina, Sydkorea och Japan där man har en IQ på 105-106. Eller från Singapore där man har en IQ på 108. Men jag vill inte ha hit invandrare även om de kommer från intelligenta länder. Ju mindre andel av de röstberättigade i Sverige som är svennar, desto lättare att få igenom lagstiftning som diskriminerar svennar i högre grad än idag. Tobias Hübinette, som kommer från Sydkorea, och fått göra en utredning om rasism åt Reinfeldt-regeringen, förklarade i tidskriften Creol år 1995 att det är vettigt att tycka illa om den vita rasen "på alla upptänkliga vis" och att den vita rasen bör "gå under i blod och lidande". På motsvarande sätt vill nog inte Kina, Sydkorea och Japan ha in en massa svennar. De vill nog inte ha in någon svenne-motsvarighet till Tobias Hübinette, oavsett intelligens. Även de frizoner jag tidigare nämnt på Flashback (utan bosättningsrätt i värdlandet) kan nog bli knepigt att få något värdland att bevilja, även om det handlar om frizoner för rika människor. I alla fall i länder med lika hög levnadsstandard som i Japan och Sydkorea.

Singapore importerar konstant intelligens i form av nytillkomna medborgare av annan ras än den dominanta = kines. Att det finns självhat i Sverige har inte med import av intelligens att göra utan med svensk svaghet. Svagt av dig att inte kunna se sanningen i vitögat.

Med tanke på ditt Allard-citat nedan så lär Allard vara emot sådant svenskt självhat, men kan man verkligen lita på en kommunist det är frågan? SD är nog ett säkrare kort, där har vi också Mattias Karlsson och andra ministrar som är pålitliga rasblandare, så vi har svart på vitt att de inte är nazister.

Citat:
Även om Allard kanske inte själv använder ordet "öppen svenskhet" så tror jag spontant inte att han vill införa några restriktioner för människor av utrikisk härkomst att få kalla sig "svensk". (Inte heller jag själv vill införa några sådana restriktioner, däremot bör man komma ihåg att rasism och diskriminering mot människor av svensk härkomst eller liknande kan förekomma i lika hög grad även om man kallar människor av utrikisk härkomst för svenskar.)

Man skulle ju kanske kunna tro att Allard är motståndare till att personer av utrikisk härkomst kallas svenskar eftersom han för en tid sedan klagade på att SD varit med om att släppa in "200 000 babbar". Min arbetshypotes är dock att hans ordval speglade en vilja att få uppmärksamhet TV och tidningar av mainstreamtyp snarare än en genuin vilja att uttrycka sig nedvärderande mot människor av utrikisk härkomst.

Som nämns ovan så är SD tryggare att rösta på om man vill slippa nazism och samtidigt också slippa hat mot svenskar.

Citat:
Så du tycker kanske att det ligger något i att rika vita människor som vill rädda sitt eget skinn och sina stålar eventuellt kan ha nytta av någon slags frizoner i Asien om något händer? Eller är du "nazist" i så fall om du tycker så?

Du har skrivit flera ggr om hur viktigt det är att vita i dina nazistiska frizoner inte ska kunna blanda sig med andra raser. Har för mig att du nämnt något om en typ trettio meter hög mur runt dina zoner.

Tämligen underhållande må jag säga.

Jag misstänker att såväl SD som Allard skulle vara beredda att omgående spärra in - och belägga med tvångsjacka - en galning som skriver sådana vansinnigheter. Jag håller förstås med dem om att detta vore högst lämpligt.

Citat:
Mja, men frågan är väl om SD i tillräcklig mån vill utnyttja dessa möjligheter (t ex genom att försöka spela ut moderaterna och sossarna mot varandra i riksdagsomröstningar). Frågan är om inte SD behöver litet press från en konkurrent om rösterna för att vilja utverka några några som helst lindringar av den övergripande ambitionen att i princip bekämpa gruppen svennar i Sverige.

SD har med stor framgång bekämpat sådana tendenser och behöver inte försvagas av motstånd från kommunisten Allard (jag menar alltså att man inte kan lita på kommunister el. nazister).

Citat:
Har för mig att Candace Owens (svart kvinna och rasblandare ihop med vit man) blivit kallad nazist (eller blivit liknad med dylikt) för att hon kritiserat Israels makt över amerikansk politik och p g a spekulationer angående mordet på Charlie Kirk.

Källa på att SD och/el Allard kallat Owens nazist?

Citat:
Jag ligger nog närmare definitionen av en långtidsarbetslös eller liknande än en rimlig definition av begreppet nazist.

När det gäller Allards syn på ersättningsnivåerna till långtidsarbetslösa så vet jag inte om han uttalat sig ännu om den saken. Klart är väl dock att borde finnas en viss väljarpotential bland folk som tidigare gått från (s) till SD när det gäller ersättningsnivåerna till långtidsarbetslösa. Allard har väl också tidigare sagt något typ att den som jobbat i 30 år och sedan blir sjuk bör ha rätt till hyggliga ersättningsnivåer från socialförsäkringarna. Å andra sidan vet jag inte hur man skall tolka hans prat om "transferiatet" (en tankemodell som han verkar ha hakat upp sig på). Allard gör en stor grej av att olika onödiga byråkrater och att folk som yrkesmässigt pysslar med onödiga grejer som genus och hållbarhet egentligen tillhör samma kategori som bidragstagare (eftersom de försörjs genom skattepengar och inte gör någon egentlig nytta).

Frågan är också hur lätt han är beredd att låta långtidsarbetslösa komma undan med tanke på hur han späker sig när det gäller att avstå ifrån stora delar av sitt politikerarvode.

Förhoppningsvis är både SD och Allard redo att - med hårda handskar -ta itu med er latmaskar som sätter näsan i vädret och kräver a-kassa samtidigt som att ni vägrar att söka påhugg inom vården. Du har nyligen skrivit att du är en sådan och även lämnat tips på hur man ska kunna runda de svenska systemen. Hur ser det ut tänker du när svenskar agerar på så vis? Fint föredöme för nysvenskar ..
Senast redigerad av machineman 2025-11-29 kl. 21:10.
Citera
2025-11-29, 22:51
Medlem
Citat:

Förstår inte hur du inte kan förstå skillnaden mellan transferiatet och medborgare i behov av stöd enligt tex sociallagen.

Sveriges myndigheter, kommuner och regioner har för stor del anställda som inte tillhör kärnverksamheten.

Bland annat har HR växt enormt utan att tillföra något värde och hela New Management modellen är utdaterad och fyller ingen faktiskt funktion.
Citera
2025-12-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Förstår inte hur du inte kan förstå skillnaden mellan transferiatet och medborgare i behov av stöd enligt tex sociallagen.

Sveriges myndigheter, kommuner och regioner har för stor del anställda som inte tillhör kärnverksamheten.

Bland annat har HR växt enormt utan att tillföra något värde och hela New Management modellen är utdaterad och fyller ingen faktiskt funktion.

Ja, alltså om någon förklarar mer i detalj för mig vad Markus Allard avser med transferiatet så kan säkert jag förstå det. Men om en långtidsarbetslös utan en hyfsad aktieportfölj (som jag själv) får höra talas om "transferiatet" och sossarna och vänsterpartiet säger att Markus Allard även inkluderar långtidsarbetslösa i transferiatet, och att avsikten med användandet av ordet transferiatet är att ge associationer till ordet proletariatet, och att Markus Allard tycker att sänkningen av aktivitetsstödet till häften för arbetslösa, 60-åriga byggjobbare är bra så kan det nog hända att en stor andel av berörda väljare (samt familjemedlemmar och folk i riskzonen) då tar det säkra före det osäkra och väljer att rösta på sossarna eller (v) i stället.

Om nu Allard vill plocka lågt hängande frukt (SD-väljare som tidigare gått från sossarna till SD) så är det väl riskabelt att använda sig av ordet "transferiatet". Speciellt om han inte är glasklar när det gäller aktivitetsstödet till långtidsarbetslösa. Och jag vet faktiskt inte själv vad Allard tycker när det gäller aktivitetsstödet till långtidsarbetslösa.

Däremot är det väl rätt klart att det finns en del funktioner i den offentliga sektorn som inte fyller någon egentlig funktion och som skulle kunna rationaliseras bort. Frågan är dock hur mycket man kan kapa ner kostnaderna den vägen idag.

Men det finns ju exempel på att kommunalpolitiker lyckats kapa ner utgifterna men ändå lyckats hålla en bra nivå på kommunens basfunktioner. Arvidsjaurs kommun på 60- och 70-talen, och en bra bit in på 80-talet, är väl ett bra exempel på detta. Inlandskommunen Arvidsjaur hade på 70-talet och början av 80-talet en av landets lägsta kommunalskatter trots att kommuner i Norrlands inland idag är ökända för sitt höga skatteuttag. Trots den låga kommunalskatten hade Arvidsjaur ändå alltid välplogade vägar. Det man inte hade var grejer som sporthallar, inomhusrinkar för hockey och badhus, om jag förstått saken rätt.

Mannen bakom Arvidsjaurs låga kommunalskatter på den tiden anses ha varit Sten Laestadius, kommunalråd i Arvidsjaur 1962-79 (kommunstyrelsens ordförande 1960-62.) Han hade en bakgrund som lantmätare.

Arvidsjaurs kommun hade år 1975 en kommunalskatt på 12,25 kr, en av de lägsta i landet. Ännu 1987 låg man rätt lågt, se länk nedan.

Kommunal statistik 1871-2010
Enskilda kommuners utdebitering av skatt till borgerlig kommun 1975-2012 (med borgerlig kommun menas inte borgerligt styrd kommun, min anm.)

http://ortshistoria.se/kommunal_stat...rgerlig_kommun

Kommer också osökt att tänka på att Patrik Engellau för några år sedan på Det Goda Samhället skrev att byråkratiska verksamheter i offentlig sektor tenderar att ha en inneboende tendens att växa av sig själv om man inte hela tiden håller efter det hela.

För mig är det väl rätt uppenbart att olika funktioner typ hållbarhetskonsulenter inte behövs. Frågan är dock hur mycket man kan kapa i kostnaderna genom att skära bort sådant. Så Allard bör nog inte lova för mycket, det är min gissning.

En annan reflektion jag vill göra i sammanhanget är att det eventuellt kan vara lättare att återgå till gamla organisationsmodeller, tjänstefunktioner o s v om kostnaderna svällt för mycket än att skapa något helt nytt. Denna princip kan antagligen också vara vettig ur andra synpunkter sett. Jag vill minnas att Leif G W Persson efterlyst en återgång till de organisationsprinciper som gällde för Polisen på 70- och 80-talet. Min egen gissning är också att gymnasieskolan var bättre organiserad på 1980-talet än idag. De förbättringar man skulle kunna ha gjort när det gäller 80-talets gymnasieskola är väl tätare stegning i betygsskalan (så att man t ex skulle kunna få 4,3, 4,5 eller 4,7 i ett ämne i stället för en 4:a eller 5:a), centraliserad anonymiserad provrättning/betygssättning och obligatorisk rätt till distansundervisning (bra sätt för kommunen att spara pengar, notera också att folk i glesbygd inte har obligatorisk rätt till skolskjuts till gymnasiet). 80-talets system hade också kunnat vara rätt hyfsat kompatibelt med dagens friskolesystem om man centraliserat prov och betygssättning. Då hade man undvikit dagens betygsinflation. Min gissning är väl också att friskolor på det här viset mer och mer hade utvecklats till någon slags förlag för distansundervisning, typ gamla Hermods fast med Internet som huvudmedium och att man på det här viset hade kunnat kapa kostnaderna för skolan rätt drastiskt. Och samtidigt ökat kvaliteten rätt påtagligt. Friskolorna hade fått konkurrera genom att erbjuda de bästa läromedlen/lektionerna över nätet, inte med betygsinflation. Genom att pausa intagen till lärarutbildningarna några år så skulle man vid en övergång till mer och mer nätundervisning kunna undvika ett överutbud av lärare och arbetslöshet bland lärare. Mitt intryck är att lärarfacken är mot mer distansundervisning med inspelade lektioner eftersom de antar att detta kommer att göra många lärare arbetslösa eftersom inspelade lektioner (där man kan backa bandet om man vill) ger bättre studieresultat och lägre kostnader (en lektion kan användas till 10 000 elever i stället för bara 25 elever, och flera gånger dessutom). Visst, en del elever behöver väl alltid någon slags lärare/"polis" som håller koll på dem i ett klassrum. Men för väldigt många elever går det nog att ordna en bra motsvarighet till SIS distansundervisning för elever i utlandet som har föräldrar med utlandstjänst (minns inte vad SIS motsvarighet för gymnasiet heter). Därmed finns det nog här en rätt stor kostnadsbesparingspotential.

Den egentliga anledningen till att det finns ett politiskt motstånd mot en mer generell övergång till distansundervisning verkar väl vara följande:

1. Utan en fysisk skolmiljö som har en mer påtagligt närvarande auktoritet, och utan ett grupptryck genom andra fysiskt närvarande elever, blir det svårare att forma elevernas attityder på det sätt man själv vill. Samtidigt är det ofta en politikers livsluft att kunna forma andra människor och påverka deras tillvaro på olika sätt.

2. Tvångsblandning. Om folk sitter hemma för sig själva, eller i någon lokal de själva, föräldrarna eller någon annan ordnat, så kan man inte längre tvångsblanda andras barn (inte de egna förstås) med invandrarelever.

Det borde finnas en rätt god potential för kostnadsbesparingar - och kvalitetshöjningar - genom att köra under visningen via nätet i stället för via klassrum. Det är inte bara lärarlöner man skulle kunna spara in på på detta sätt. Även kostnader för lokaler (lokalytan kan krympas) och skolskjutsar kunna krympa. Apropå skolskjutsar borde det också vara en fördel för barn i glesbygd att slippa långa transporttider till skolor som ligger långt bort. Gymnasieelever som inte får någon skolskjuts betald skulle spara in pengar åt sig själva och sina familjer. Jag tror också att det är enklare att kvantifiera besparingar man kan göra genom att köra inspelade lektioner via nätet i stället för i klassrum jämfört med Allards allmänna tal om att spara in på byråkrater. Min gissning är att det eventuellt skulle låta som om man hade något mer substantiellt att komma med när det gäller besparingar om man pekade på möjliga besparingar på utgifter för skolan enligt ovan jämfört med allmänt prat om byråkrater.

Kanske är det också lättare för Allard än för ett parti som säkerligen redan har många lärare i sina led (som Jomshof) att lyfta ett sätt att spara på skolan som många lärare initialt kan tycka verka oroväckande p g a att mindre lärare då skulle behövas. Min gissning är väl dock att naturlig avgång (pensioner och byten till andra jobb) och pausat intag av elever till lärarutbildningarna borde kunna innebära en rätt smidig övergång till en mer nätbaserad skola. Eventuella överflödiga lärare skulle kunna få förtur till byråkrat-jobb på kommunerna.
Citera
Idag, 00:21
Medlem

DEL 1

Citat:
SD behöver inte någon press från kommunisten Allard. Lägg ner Örebropartiet, be om ursäkt för din kommunism och anslut dig till SD som flygbladsutdelare är mitt tips till Allard.

Konklusion: Rösta på SD, inte på kommunisten Allard.

Invandringen ligger på ungefär samma nivå som under sossarna. Man har inte återinfört de regler för arbetskraftsinvandringen som gällde fram till år 2008. Man har inte i tillräcklig mån täppt till möjligheterna att anhöriginvandra. Man har inte gjort något för att juridiskt jämställa diskriminering av svennar med invandrare och minoriteter som judar. I stället för att skriva in i grundlagen att lagar inte heller får diskriminera människor av enbart svensk eller europeisk/nordeuropeisk härstamning så har vi fått en grundlagsförändring som innebär förbud mot att pruta ner antalet offer i Förintelsen (grundlagsförändring för tryckt skrift kommer att kicka in 2027, för tal och postningar på Internet är lagstiftningen redan i kraft). Tidigare, sedan 1995 när det första EU-direktivet i saken kom, har den gamla ämbetsmanna-klassen kunnat obstruera tillräckligt för att Sverige inte skall ta steget att införa en så här pass stor inskränkning i Sveriges yttrandefrihet (som sannolikt inte gynnar Sverige eftersom Sverige var neutralt under 2:a världskriget och sålde järnmalm och kullager till Nazityskland för fulla muggar, speciellt med tanke på att schweiziska banker fick kravbrev på åtskilliga miljarder från judiska organisationer direkt man infört en lag mot Förintelseförnekelse och inte längre kunde försvara sig eller diskret uppmuntra en motreaktion). Och nu verkar man också vara på väg att ändra i grundlagarna för att kunna förbjuda nationalistiska organisationer. Man verkar vilja ta bort grundlagspassusen om att föreningsfriheten inte får inskränkas enbart på åsiktsmässig grund. Eventuellt kommer organisationer för färgade invandrare som är litet för antisionistiska också att kunna förbjudas på grundval av den här lagstiftningen. Men troligen inte organisationer som gör gällande att Critical Race Theory är rätt (vita människor av "kristet" ursprung står för ondskan och är ett fundamentalt samhällsproblem) eftersom man sedan några år tillbaka i tiden undervisar i Critical Race Theory vid Karlstads universitet. Huvudlärare verkar vara Tobias Hübinette som år 1995 i tidskriften Creol skrev att det var naturligt att tycka illa om den vita rasen "på alla upptänkliga vis" och att den vita rasen borde "gå under i blod och lidande". Hübinette fick senare under Reinfeldts moderatregering skriva ihop en utredning om "rasism".

Citat:

Att legalisera Förintelseförnekande är alltså viktigast för dig men du är inte nazist, nädå inte alls.

Majoriteten palestinademonstranter är inte nazister, de är snarare kommunister och bör hanteras med hårda handskar. Du redogör däremot inte minst i denna postning för varför man kan kalla dig NAZIST!!!

Att förneka Förintelsen i tryckt skrift blir alltså inte olagligt förrän 2027, men i postningar på nätet blev det alltså rätt nyligen olagligt. Man bör också komma ihåg att det nog inte kommer att gå att backa bandet och återgå till den gamla lagstiftningen. Inte ens jag hävdar det. Då skulle nog EU slå bakut liksom judiska organisationer som väl kan göra grejer typ de man gjorde mot Schweiz för drygt 20 år sedan (vill minnas att man på delstatsnivå lyckades få ihop något slags hot om bojkott mot schweiziska banker om de inte betalade ut 10-tals miljarder svenska kronor).

Har man väl fått lagstiftning mot Förintelse-förnekande på plats så går det alltså inte att backa bandet. Även jag inser det. Möjligen inser inte NMR detta, men det låter jag vara osagt.

För övrigt har jag hört att du torskat dit för barnporr (småpojkar). Vidare är din avatar av "Tom of Finland"-typ (gay-konst) samtidigt som vi får komma ihåg att RFSL en gång i tiden hade en underavdelning kallad "Pedofila arbetsgruppen" (PAG). Så du är alltså pedofil, bevisen för detta är minst lika starka som för att jag skulle vara nazist. Så nu kommer jag i varje svar till dig upprepa att du är pedofil. "pedofil, pedofil, pedofil", kommer jag att skriva precis som du skriver "nazist, nazist, nazist". I och för sig är det ju idag i Sverige värre att vara nazist än pedofil. Ställer sig en manlig barnskötare inne i sitt dagis och heilar så får han inte hjälp från facket om han får sparken. Om han däremot knullat dagisbarnen i munnen så får han dock hjälp från facket. Då bryter han nämligen inte mot "värdegrunden". I alla fall resonerade facket i Värmland så för runt 20 år sedan när en dagispedofil torskat dit (tror det var i Karlstad). Så du kommer alltså fortfarande att vara mer rumsren än mig i den här tråden.

För övrigt har jag inte hört att Allard intresserat sig för frågor som lagstiftning kring förnekande av Förintelsen. I SD var det väl Jomshof som var litet tveksam när det gällde den biten. Gissningsvis insåg han vidden av en sådan här grundlagsförändring trots sin uttalat pro-sionistiska attityd. Övriga SD-ledningen verkar dock inte ha hyst samma tveksamhet.

Citat:

Som nämns ovan så är SD tryggare att rösta på om man vill slippa nazism och samtidigt också slippa hat mot svenskar.

Jag tycker inte att SD gjort något för att lagstiftningsvägen bromsa hat mot svenskar/svennar. Däremot har man väl snarast uppmuntrat till detta som upplevd politisk företrädare för svennarna genom att kalla det för "haveri" när vår moderata utrikesminister anslutit sig till den europeiska mainstream-fåran när det gäller kritik mot Israels krigföring i Gaza. SD borde i det läget ha hållit käften. Nu ökar man risken för att invandrarna i framtiden kommer att säga att "nu är det payback-time", eventuellt uppmuntrade bakom kulisserna (av de man nu velat smöra för) enligt principen söndra och härska. Åkessons kritik ("haveri") mot utrikesminister Maria Malmer Stenergard (m) för att hon anslöt sig till mainstrean-kritiken i Europa mot Israel (hon gick inte alls lika långt som Irland och Spanien) visar hur pass korkad Åkesson är och vilka karaktärsbrister han faktiskt har. Åkessons utspel var så jävla billigt och korkat. SD och Åkesson står inte för "trygghet" och professionalism. Det känns snarare jävligt nervöst varje gång jag får se en halvt fånflinande Åkesson i TV-rutan eller i en debatt. Det märks att Åkesson idag, efter Maud Olofssons och Löfvéns sortier, är den av partiledarna som har lägst intelligens. För mig känns det nervöst att ha SD i den position man har nu. De behöver vingklippas rejält och enbart få kalasa på den delar av väljarkåren som är f d skånepartister och dyl och ölmagade arbetarklassmän som importerat thailändskor och som klagar på feminismen för att de inte fått knulla tillräckligt innan sin thai-import via vad sådana som han brukar kalla för "knullbombare". Sedan kan SD kanske också samtidigt konkurrera litet med (kd) om de väljare som återfinns i pingströrelsen och Trosrörelsen (Livets Ord m fl församlingar) genom att vara värst som Israel-dyrkare.

Citat:

Du har skrivit flera ggr om hur viktigt det är att vita i dina nazistiska frizoner inte ska kunna blanda sig med andra raser. Har för mig att du nämnt något om en typ trettio meter hög mur runt dina zoner.

Det behövs nog en 40 meter mur för att stänga ute pedofiler som dig. Eller för att man skall slippa känna lukten. Å andra sidan skulle nog inget värdland vilja släppa in dig. Du skulle nog vara en belastning precis som någon som är öppet nazist och står och heilar. Men kanske skulle de släppa in dig om de först får klippa av dig snoppen.

FORTSÄTTNING NEDAN
Citera
Idag, 00:22
Medlem
/FORTS

DEL 2

Citat:

Källa på att SD och/el Allard kallat Owens nazist?

Jag har väl inte påstått att det är SD eller Allard som låtit förstå att Candace Owens (svart kvinna som rasblandat med vit make) är någon slags nazist. Men när du nu tar upp ämnet så skulle det faktiskt inte i ljuset av Åkessons ord om "haveri" förvåna om han skulle låta förstå att Candace Owens är någon slags nazist. Och jag skulle faktiskt bli mer förvånad om Allard gjorde detsamma. Däremot låter väl Allard ungefär som SD när det gäller muslimer. Själv tror jag att vi går ur askan i elden om muslimerna assimileras och blir AFA:iter eller anammar västerländska explicita eller implicita mainstreamuppfattningar typ Critical Race Theory. För mig är problemet med Islam i Sverige främst minareter som kan sänka värdet på bostäder i närheten som folk köpt för dyra pengar. I Schweiz har man infört ett totalförbud för minareter. Jag vill dock inte gå så långt. Men i Sverige tycker jag inte att huvudproblemet är att snittmuslimen inte anammat en västerländsk värdegrund tillräckligt (det som SD och borgerliga politiker avser med detta är att de inte är tillräckligt positiva till Israel) utan att minareter kan sänka bostäders värde och ställa till problem för människor som jobbar skift och vill sova. Med SD och övriga riksdagspartier blir det mer fokus på att ändra muslimernas uppfattning i Israel-frågor samtidigt som antalet minareter kommer att öka.

Citat:

Förhoppningsvis är både SD och Allard redo att - med hårda handskar -ta itu med er latmaskar som sätter näsan i vädret och kräver a-kassa samtidigt som att ni vägrar att söka påhugg inom vården. Du har nyligen skrivit att du är en sådan och även lämnat tips på hur man ska kunna runda de svenska systemen. Hur ser det ut tänker du när svenskar agerar på så vis? Fint föredöme för nysvenskar ..

Jag har väl i alla fall inte explicit medgivit att jag för närvarande uppbär A-kassa (eller aktivitetsstöd) men har väl sagt något typ att jag i alla fall är undersysselsatt. Och om jag nu helt eller delvis skulle leva på bidrag, eller vara på väg in i en sådan situation, så skiljer jag mig alltså från flertalet andra bidragstagare genom att ligga över den kritiska nivå på sannolik framtida avkastning på sparandet där man slipper börja krympa sparandet p g a sänkt bidragsnivå. Det stora problem jag ser är att en hel del människor kommer att tvingas leva upp sitt sparande när aktivitetsstödet sänks för att sedan kunna få socialbidrag. Förutom att det väl måste kännas taskigt för en person att leva upp sitt livs besparingar (som väl kan vara kanske kan vara 1 miljon eller dylikt) så får det här sannolikt konsekvenser för den breda allmänhetens sparvilja. Om du ändå kan förlora allt efter 30 års sparande efter att du blivit arbetslös, varför då gneta och spara under 30 år? Varför inte festa upp pengarna och njuta av livet i stället? Tröskeln för när sparandet blir säkrat blir väldigt hög med bara 7000 :- i månaden efter skatt i aktivitetsstöd. Man bör nog ha en aktieportfölj på minst 2 mkr, plus en buffert för eventuella nyemissioner och dylikt (kanske 1/2 miljon) för att ligga över brytpunkten för när man blir tvungen att börja leva upp sitt sparande i stället för att bara leva på avkastningen. Den relativt höga brytpunkt vi får på det här viset gör att många då väljer att inte spara alls och i stället festar upp pengarna. I USA har hälften av allmänheten i stort sett inga besparingar. Många har också allt sitt sparande på pensionskonton typ 401(k) som är skyddade vid personlig konkurs (p g a t ex höga självrisker i sjukvårdsförsäkringen eller långtidsarbetslöshet). Det här skapar en minskad förståelse för att lämna mer förmögna människors sparande ifred. Att fler amerikaner ändå inte röstar på Demokraterna beror antagligen på USA:s starka kapitalistiska kultur där många fattiga vita hillbillies röstar på Republikanerna eftersom privat egendom är något heligt och p g a att de vill ha kvar sina skjutvapen och liknande.

I Sverige har vi inte samma kapitalistiska kultur som i USA. Därför kommer en större andel fattiga människor i Sverige att rösta på (s) och (v) i kommande val vilket ökar riskerna för höjda kapitalskatter framdeles, vilket i sin tur minskar sparviljan ytterligare och därmed ytterligare ökar andelen människor utan just några sparmedel. Vi får en nedåtgående spiral. I stället för att bli mer likt Schweiz går vi åt motsatt håll.

Jag skäms inte ett dugg för att ha försökt tipsa arbetslösa som skall få sitt aktivitetsstöd halverat om hur de eventuellt kan gömma undan sina besparingar legalt innan de söker socialbidrag. Jag anser att jag därmed gör påtaglig samhällsnytta. Ju fler som lyckas gömma undan sina sparpengar, desto fler individer som har en förståelse för att andra, som har mer besparingar, skall få behålla sina pengar.

Vill i det här sammanhanget påminna om varför Bismarck i slutet på 1800-talet införde socialförsäkringar i Tyskland. Anledningen var inte att han var någon slags socialist eller kommunist utan för att han var motsatsen. Hans resonemang var att om arbetarbefolkningen hade ett trygghetssystem så skulle färre människor ur proletariatet stödja den då framväxande socialdemokratin som ju på allvar hotade de tillgångar folk som Bismarck samlat på sig eller ärvt. Och om man såg till att behovet av bidrag hölls nere (låg arbetslöshet) och att skatteintäkterna hölls uppe (låg arbetslöshet och ökad produktivitet som möjliggör högre lönenivåer) så skulle inte socialförsäkringssystemet bli speciellt dyrt. Det skulle då bli som om folk köpte sina egna försäkringar. Även 20-,30-, 40- och 50-talens socialdemokrati präglades i viss mån av det här tänket även om deras syfte inte var att skydda ägarklassen utan hålla nere kostnaderna för socialförsäkringssystemet. Jag tror väl också att man kan säga att det här tänket faktiskt levde kvar ända in på 70-talet i den svenska socialdemokratin. Att man år 1971, efter påtryckningar från LO och Hans Hagnell, i princip stoppade den utomnordiska arbetskraftsinvandringen berodde i alla fall delvis på att man inte ville göra kostnaderna för socialförsäkringarna alltför höga. Speciellt i ljuset av att man nu börjat få problem med ett relativt högt skattetryck. Höjde man skattetrycket för mycket ökade risken för en borgerlig valseger (detta hände inte i valet -73 utan i valet -76). Min gissning är att om sossarna hade bromsat arbetskraftsinvandringen redan år 1968, när Hans Hagnell slagit larm i Aftonbladet, och samtidigt fryst nivån på u-hjälpen och använt de pengar man därmed sparat till att hålla nere skatterna så hade kanske sossarna även vunnit valet 1976.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in