Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-i-KBA
Judiska??? Har du något emot judar eller något?
Nej det överlägset flesta har gjorts i bla Sverige och Tyskland tex.....
Som sagt har inget emot judiska uppfinningar men som TS i tråden undrade varför muslimer inte undviker judiska uppfinningar undrade jag lite vad som egentligen gjorde att deras uppfinningar att man ska undvika dessa jämfört med andra?
Samtidigt frågade ju även TS vad muslimer uppfunnit kommit på. Kollar vi idagens läge så har muslimer som sagt även om de är länge sedan kommit på massa saker som fortfarande används än idag.
Samtidigt hur många människor har inte gjort viktiga uppfinningar/upptäckter för att göra saker bra för samhället och därför undrar jag vad spelar de för roll vem som kommit på dessa?
Tex så var de muslimer som kom på att dokumentera läkar och sjuksköterskor vad de hade för kunskaper och skapade speciella licenser för läkare på 800-talet i Bagdad.
Så de jag undrar över är varför TS inte kollat upp hur mycket muslimer har gjort förr i tiden för att se hur mycket de ar bidragit till för de samhälle vi har idag.
Karantärsprecipen började de med i Bagdad på 900-talet och när tigerdöden och dessa kom så satte de sjuka i karantän vilket fick stort motstånd att de va inte alls så man skulle göra i Europa.
Så oavsett hur de sett ut förr eller nutid så finns de folk från alla världens hörn och oavsett religion eller inte religion som ser till att ta samhället framåt med nya uppfinningar/upptäckter.