Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Undrar dock hur det skulle vara ifall de spelar in de tidiga skivorna med riktiga trummor
eller så. Det låter som att det är en trummaskin. Eller så är det bara jag som hör lite galet
Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Det känns som det. Vet dock att Narnia använde trummaskin på deras första album så jag
kanske blandar ihop det.. Har jag fel så är det jag som tänker galet .
Men hittade info om debuten på Wikipeda
"Bandets självbetitlade album släpptes i slutet av 2003 av MetalAges Records. Alla instrument spelades av Matt Smith. Albumet hade varit slutsålt i flera år, och fansen har bett om en nyutgåva.
För att förbättra trummaskinen och amatörproduktionen från originalutgåvan utan att förlora inspelningarnas charm, spelade Theocracys trummis Shawn Benson in trummor på alla spår,
medan inget annat spelades in på nytt. Smith mixade om albumet helt, med mastringen hanterad av Mika Jussila, och den 19 november 2013 släppte Ulterium Records det på nytt."
Det är bara debuten som ursprungligen spelades in med trummaskin. Som du sedan skriver spelades trumpartierna in på nytt av Shawn Benson för nyutgåvan. Benson spelar sedan på alla album fram till och med
Ghost Ship. Från det senaste albumet
Mosaic är det Ernie Topran som sitter bakom kaggarna.
Tycker du att trummorna låter konstiga även på de senare albumen?