Citat:
Ursprungligen postat av
Doosing
Man blir sjuk av att vara ensam för mycket. Sen reagerar såklart vissa olika. Men de flesta får någon form av depression efter ett tag. Tyvärr tenderar de som är ensamma (speciellt autister) att försöka rationalisera det och intalar sig att de gillar det. Tyvärr det funkar inte så. Vi är flockdjur
Nja.
Jag levde isolerad i tio år, helt ensam i en stor lägenhet, utan grannar inpå mig. Det var utan tvekan den bästa tiden i mitt liv. Visserligen såg jag människor under de promenader jag ibland företog till biblioteket, men jag pratade aldrig med någon. Jag ägnade dagarna åt att läsa, läste i snitt en bok om dagen, alla klassiker, men också facklitteratur, fördjupade mig i historia, mysticism och kvantfysik. Dessutom lyssnade jag alltid på musik. Efter några år uteslutande klassisk musik samtidigt som jag smuttade på en whiskey, filosoferade och skrev dagbok om allt jag lärt mig.
Sedan flyttade jag, lärde känna människor, fick flickvän, men nej, det var ingenting för mig och jag saknar verkligen tiden i isolering.