Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymoxe
Ja alltså jag har väl inte sagt till honom att jag egentligen vill att vi har en seriös relation men det kanske han har märkt ändå jag vet inte. Jag frågade bara nån gång när han skulle komma till Uppsala han sa att han inte visste jag vet att han har super mycket på sitt jobb han jobbar varje dag. Så blir kanske svårt att ta ledigt från jobbet. Vet bara att han var i närheten av Uppsala för ca 2 veckor sen men då var det nog inte aktuellt att träffas för då var han på sin brors bröllop och han kanske hade börjat träffa den andra tjejen då också vet bara att han ska åka till Usa i december så om det skiter sig mellan han och tjejen och vi eventuellt får kontakt igen så kanske jag frågar om han vill sova hos mig innan han åker till Arlanda. Sen vet jag inte om han eventuellt är i Uppsala vid farsdag också sen kanske det inte blir förrän i påsk eller nästa sommar
Du behöver inte ha sagt rätt ut att du vill ha en seriös relation. Det förstår han naturligtvis. Och han förstår ju definitivt att du vill ses, annars hade han inte sagt detta trots att han inte vill ses.
Möjlighet att träffa dig har han nämligen haft hela tiden, vad han än säger. Han har nämligen enligt kollektivavtal rätt till två dagars sammanhängande ledighet per vecka så han behöver alltså inte "ta ledigt" från jobbet, utan han
får ledigt dessa dagar i sina vanliga scheman. Någon gång per månad ska tvådagarsledigheten dessutom infalla på en helg.
Vidare får ledighetsansökningar gjorda i god tid inte avslås utan goda skäl, och det verkar ju inte vara några problem heller om han ska resa till andra sidan jordklotet om någon månad.
Så nej, han är inte så uppbunden av jobb att han inte kan träffa dig, utan det är ett val han har gjort.