2025-10-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Hade inte polisen undersökt hans telefon så hade helvetet för honom fortsatt, eftersom folk fortsatt skulle tro på alla rykten.

Ja du har rätt i sak men problemet är att en anmälan upprättades som visade sig vara grundlös samt det tidigare förtalet.

Jag tror att om mamman skapat sig en tydligare bild av händelsen direkt genom att prata med sitt barn, ställt många frågor ur olika vinklar så hade det kanske inte anmälts.

En förälder är inte ens bästa kompis utan ska se till att barnet lär sig i livet och hjälpa barnet att göra rätt.
Citera
2025-10-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ingen som funderat över om han kanske hade två telefoner och polisen bara fick titta i den ena?

Polisen kollade nog hur många abonnemang som fanns.
Citera
2025-10-05, 16:47
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Fast ändå, en mamma fick höra en allvarlig anklagelse om att barn for illa, det enda hon kunde göra då är att anmäla. Mammor som får reda på att någon kan vara pedofil ska inte göra egna förhör, det ska polisen göra!

Håller inte med alls. Alternativet är inte att "göra egna förhör" - det är att kontrollera om någon nakenbild skickats.
Citera
2025-10-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det hade polisen kunnat göra med Alex som målsägande och de hade (och kommer förhoppningsvis att göra) det med de som har polisanmälan för 1. Förtal och 2. Falsk tillvitelse att vänta.

Alex behöver få hjälp att komma i kontakt med en bra advokat. Det skall vara samma konsekvenser för de som förtalar chicken McNuggets-ätande Alex på LSS-boende som om det gällt HMs VD.
Misstänker att de som deltagit i detta sett honom som "svag" och lätt att ge sig på. Men de kommer förhoppningsvis att stå dem dyrt.

Mamman som anmälde misstanke om utnyttjande av barn kan inte bli anmäld för det heller! Hur skulle det se ut, ifall folk inte vågade anmäla misstänkta pedofiler? Det finns absolut inget annat hon kunde göra! Tur för honom i slutändan!
Citera
2025-10-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycelo
Ja du har rätt i sak men problemet är att en anmälan upprättades som visade sig vara grundlös samt det tidigare förtalet.

Jag tror att om mamman skapat sig en tydligare bild av händelsen direkt genom att prata med sitt barn, ställt många frågor ur olika vinklar så hade det kanske inte anmälts.

En förälder är inte ens bästa kompis utan ska se till att barnet lär sig i livet och hjälpa barnet att göra rätt.

Nej, hon var tvungen att anmäla, det var inte hennes sak att förhöra barnet. Man har lättare att ljuga för en förälder än för polisen, många har det i alla fall, sanningen kom fram tack vare polisen!
Citera
2025-10-05, 16:55
Medlem
Citat:
Alltså, mamman som anmälde hade ingen anledning att leka polis, OCH det var verkligen tur för den här killen att hon anmälde, så polisen fick göra sin utredning! Dom enda som hade anledning att bli glada ifall ingen polisutredning hade gjorts är dom som förföljde och misshandlade honom. I så fall kunde det falska ryktet fortsätta spridas utan att någon kunde säga att det var falskt!

Mjaaa käre Brutus det där duger inte, plåster på såren eller vad menar du när du säger att det är tur att någon (I det här fallet en kille med funktionsnedsättning) blir anmäld på falska grunder utan att någon kollar upp sina barn först och varav målsäganden dyker inte upp i rätten?

Alltså rättvisa är skipad när de två odugliga medborgarna (oavsett ålder) Släpas ut på torget till allmän beskådan och bespottning och på bara knän ber om ursäkt för vad i helvete de har gjort. Jag bryr mig inte en sekund att dessa är minderåriga då får deras föräldrar ta smällen i så fall. Det här är så jävla äckligt gjort. Hade det varit min unge hade jag slagit benen av fanskapet och adopterat bort skiten.

Men föräldrarna vågar inte ta det ansvaret för de vet att de skulle bli utskrattade och få skämmas i all framtid.

Så fram med namn på de äckliga skitungarna och deras familjer. Då börjar det likna någon form av upprättelse.
Citera
2025-10-05, 16:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Polisen kollade nog hur många abonnemang som fanns.
Måste man ha abb för att kunna använda de appar det pratas om?
Citera
2025-10-05, 16:59
Medlem
Citat:
Håller inte med alls. Alternativet är inte att "göra egna förhör" - det är att kontrollera om någon nakenbild skickats.

Nej, det var en så pass allvarlig anklagelse, som var jätteviktigt att utreda på rätt sätt, det skulle inte mamman hålla på med!
Citera
2025-10-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Mjaaa käre Brutus det där duger inte, plåster på såren eller vad menar du när du säger att det är tur att någon (I det här fallet en kille med funktionsnedsättning) blir anmäld på falska grunder utan att någon kollar upp sina barn först och varav målsäganden dyker inte upp i rätten?

Alltså rättvisa är skipad när de två odugliga medborgarna (oavsett ålder) Släpas ut på torget till allmän beskådan och bespottning och på bara knän ber om ursäkt för vad i helvete de har gjort. Jag bryr mig inte en sekund att dessa är minderåriga då får deras föräldrar ta smällen i så fall. Det här är så jävla äckligt gjort. Hade det varit min unge hade jag slagit benen av fanskapet och adopterat bort skiten.

Men föräldrarna vågar inte ta det ansvaret för de vet att de skulle bli utskrattade och få skämmas i all framtid.

Så fram med namn på de äckliga skitungarna och deras familjer. Då börjar det likna någon form av upprättelse.

Dom som misshandlade honom på falska rykten ska sättas dit, ja!
Citera
2025-10-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Måste man ha abb för att kunna använda de appar det pratas om?
Vet inte!
Citera
2025-10-05, 19:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag instämmer med dig. Det är mycket konstigt att anmäla bild/bilder som man inte ens sett om de existerar.
Citera
2025-10-05, 21:05
Medlem
Citat:
Nej, det var en så pass allvarlig anklagelse, som var jätteviktigt att utreda på rätt sätt, det skulle inte mamman hålla på med!

Hade hon ställt ett antal frågor och kollat om det skickats bilder hade hon nog kunnat avfärda det. Det är bara grundläggande föräldraskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in