2025-10-04, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jag tänker "mycket snack och lite verkstad", troligen var din reaktion precis vad dom önskade sig...
Eller hur. Har hört 12-åriga killar prata om att ligga i badkar med en dildo i rumpan, och hur skönt det är. Det är för att provocera omgivningen, helt klart
Citera
2025-10-04, 19:34
Medlem
Konstnarren5s avatar
Vilken föreställning. De skålar, skriker sig hesa och tar för sig som om världen vore deras personliga afterparty — och nästa morgon är det plötsligt någon annans fel. Vakna med ånger, posta dramatiska stories, kolla efter bekräftelse och peka fingret: ett perfekt cirkulärt skådespel av ansvarslöshet följt av nidbilden av ett offer.

Det här är inte mod. Det är latheten i moralens utkanten: göra ett spektakel av sig själv för fem minuter av uppmärksamhet och sedan försöka sälja bort konsekvenserna. Feminism bygger på självbestämmande — inte på att leka hjälte en kväll för att sedan kräva skuld av en osynlig fiende nästa dag. Om du inte kan stå för dina val, stå åtminstone för skammen utan att göra andra till syndabockar.

Applådera om du måste — men förstå skillnaden mellan att ta plats och att trampa igenom allt i din väg och sedan skylla på den som trampar tillbaka.
Citera
2025-10-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Det är nya tider min vän. Jag har också hört detta offentligt. "Fittan ska ha sitt"
Som kommer från det gamla uttrycket kuken ska ha sitt.

Vad är skillnaden?
Citera
2025-10-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discrip
Eller hur. Har hört 12-åriga killar prata om att ligga i badkar med en dildo i rumpan, och hur skönt det är. Det är för att provocera omgivningen, helt klart
I vilka sammanhang hör du 12-åriga pojkar prata om detta?
Citera
2025-10-04, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
I vilka sammanhang hör du 12-åriga pojkar prata om detta?
Jag gick i Sickla köpkvarter med mitt ex
Citera
2025-10-04, 19:46
Medlem
Citat:
Jag gick i Sickla köpkvarter med mitt ex
Jag ifrågasätter inte att pojkar/män tycker att det är skönt att få prostatan stimulerad. Det tycker alla pojkar/män om. Jag ifrågasätter att pojkar/män pratar om det i ett köpcentrum så högt att omgivningen hör. Och att omgivningen kunde fastställa åldern så spiksäkert.
Citera
2025-10-04, 19:50
Medlem
Fettsugnings avatar
Var väldigt vanligt på 80 talet med fulla tjejer i den åldern på helger. Går i första ring, fattar ingenting. Blev knullade av 25 åringar med tveksam moral.

För att inte tala om de 18-19 åringar som knullade 12-13 åringar.
Citera
2025-10-04, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag ifrågasätter inte att pojkar/män tycker att det är skönt att få prostatan stimulerad. Det tycker alla pojkar/män om. Jag ifrågasätter att pojkar/män pratar om det i ett köpcentrum så högt att omgivningen hör. Och att omgivningen kunde fastställa åldern så spiksäkert.
Runt 12 var de.

Ja det var i alla fall där.
Citera
2025-10-04, 20:06
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exakt. Så tänkte jag oxå, och det var inte en eller två av de här 14-15 år gamla tjejerna som sa ordet "knulla" säkert 100 ggr under bussresan på ca. 10 min till stan - utan det var en 7-8x.

Vad är det för fel med att knulla då?
Citera
2025-10-04, 20:17
Medlem
Citat:
Runt 12 var de.

Ja det var i alla fall där.
Bra för dem att de vågar prata öppet med varandra.
Citera
2025-10-04, 20:28
Medlem
Tack för tipset!
Citera
2025-10-04, 20:42
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har speciellt svårt för att människor är så där blatanta. Att de pratar öppet om det mest privata så att folk hör, det är för mig värre än att GÖRA diverse saker - men sköta det diskret. De där tjejerna är uppenbarligen dåligt uppfostrade (och detta är också en underdrift).

Jag hörde för övrigt (detta var också i kollektivtrafiken) i våras några studenttjejer (vita mössor) prata om en kompisresa de skulle åka på direkt efter studenten, de höll på och skrev en lista på saker som skulle packas. En säger "KONDOMER", och de andra säger "ja KONDOMER får vi inte glömma", och så skrev de ner det. Jag menar, det är väl bra att de tar med sig kondomer om de planerar att sådana ska komma till användning - alternativet vore ju värre (att sitta på en faderskapsutredning på kommunen och säga "han hette Carlos och hade röd tröja") - men för mig är det ändå jättekonstigt att de sitter och säger sådant rakt ut, och med hög röst, bland främmande människor på ett tåg..?! Och detta var ändå tjejer som inte såg slampiga ut, utan snarare som välvårdade medelklassdöttrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in