Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Offret verkar ha undanröjts genom mordbrand så det tar väl ett tag att identifiera medelst tandkort. Rättsodontologer växer sannerligen inte på träd här i Sverige.
https://www.tandlakartidningen.se/ny...attsodontolog/
Jag finner ingen uppgift om mordbrand. Var har du läst det? Kanske tänker du på den i TTELA inlänkade artikeln om misstänkt mordbrand i Brålanda/Gestad sen vinter i år. Den inlänkningen är märklig, men i det fallet var MGM sambo till den döda och dödsfallet har skrivits av som olyckshändelse. Tänkbart vore länken om den döda kvinnan var barn till den nu för mord misstänkte mannen (jag menar den i tråden utpekade CGBj), men hans dotter bor med sambo på annan ort. Den för mordbrand misstänkte mannen är i en helt annan ålderskategori än den för mord misstänkte mannen, så de två är ej samma person.
Mordbrand är normalt att en fastighet bränns upp. Det borde ha blivit en artikel av det. Om du däremot menar att kroppen bränts upp så är det tänkbart, men hur kan man då begränsa mordet till tidigast 1 september.
Polisen bör väl vid detta laget ha kollat upp om MGM:s tidigare offer är vid livet.
Frågan är då vem offret kan vara. Det finns så vitt jag vet inget lämpligt försvinnande i närtid...