2025-10-04, 13:29
Det kan ju inte vara så svårt att hitta dessa individer man nu vill. Polisen har säkert säkrat dna också.
Citera
2025-10-04, 13:49
Medlem
De kommer garanterat åka fast. En av "killarna" var inne o härjade på min gamla arbetsplats för något år sedan. I början på nästa vecka är nog detta löst.
Senast redigerad av Kukilon 2025-10-04 kl. 13:53.
Citera
2025-10-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiskbullsPizza
En 41-årig man utsattes i slutet av sommaren för ett mycket våldsamt överfall i centrala Uppsala. Två invandrare sparkade på offret till att hans lårben bröts. Nu har polisen gått ut med en efterlysning.
Samnytt: Känner du igen männen? Polisen efterlyser duo som sparkade av lårbenet på 41-åring
Händelsen inträffade på Svartbäcksgatan i Uppsala den 17 augusti runt klockan kl 20.20, när Alex skulle hjälpa en äldre bekant in i en taxi.

Två unga män hade just klivit av en buss vid en hållplats och började förolämpa den äldre mannen. Alex ingrep.
Fria Tider: Alex, 41, försvarade äldre man – fick lårbenet avsparkat
🚨 UPPSALA: SPARKADE AV OFFRETS LÅRBEN – KÄNNER DU IGEN MÄNNEN?

Söndagen den 17 augusti, runt kl 20.20, blir en man i 40-årsåldern brutalt misshandlad på Svartbäcksgatan i Uppsala. Två unga män slår och sparkar mannen så hårt att hans lårben går av. Efteråt springer de mot korsningen till Gamla Uppsalagatan och försvinner österut.

Misshandeln skedde inför vittnen och filmades av en förbipasserande. Gärningsmännen fångades även av en övervakningskamera inifrån buss 8 strax innan de gick av på Svartbäcksgatan.

Vet du vilka de är eller var du där och såg något av misshandeln? Ring Efterlyst på 08-702 00 90.

Inslaget visades i Efterlyst den 2 oktober och finns att streama på Viaplay (säsong 66, avsnitt 5).
Facebook: Efterlyst
Killarna, som inte var så sugna på att gå därifrån, ville istället diskutera religion. Men det hela gick överstyr och en av killarna hoppade på Alex.
TV4: Alex försvarade äldre man – fick lårbenet avsparkat av två killar

Detta är ju uppenbart ett hatbrott.

Översatt: Två rasistiska islamister som attackerar oprovocerat en svensk. Misshandla en svensk grovt och som vill "diskutera" islam. Varför tog det sådan tid innan detta hamnade på Efterlyst? Varför har TV4 valt att blurra deras ansikten i videon?

Vilka är dessa svin?
Mångkulturen levererar igen. Ännu en Tommie Lindh situation med en person som får ta stryk för vad en kriminell invandrare gör. I det här fallet var det tom 2 kriminella invandrare. Hoppas polisen tar fast dem. Problemet är att de kvinnliga åklagare säkert inte kommer våga yrka för maxstraff samt utvisning.

Då det borde gälla synnerligen grov misshandel här. Skulle man kunna trycka dit dem rejält
Citera
2025-10-04, 14:46
Medlem
Med tanke på namnet och korset så är han säkert kristen libanes eller något liknande.
Citera
2025-10-04, 14:48
Medlem
Sätt upp lappar på stan någon borde veta vilka de är, sover folk i Uppsala?
Citera
2025-10-04, 15:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Då tar vi det igen:

Vet du hur det ser ut på svenska fängelser? Etniska svenskar är i kraftig minoritet. Gissa varför. Idiot.
Den där frågan får du gärna själv svara på. Den är nog inte okomplicerad.

Alla som snackar om att detta skulle vara "något nytt" i Sverige, det är rent av skrattretande. Sånt här har alltid hänt. Män hamnar i bråk och någon blir grovt misshandlad.

Jag bor i stan men känner ingen inblandad. Har inte sett Efterlysts bilder men tvivlar på att jag skulle känna igen någon. Jag känner ingen i den åldern.
Men det kan lika väl röra sig om ett pundarbråk, utifrån det lilla som är känt.
Citera
2025-10-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julemand
Det kan ju inte vara så svårt att hitta dessa individer man nu vill. Polisen har säkert säkrat dna också.

Det finns ju bild på kräken.

Ta dom där jävlarna nu!
Citera
2025-10-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Enligt UNT (Alex kallas där för Joakim )
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/a...fall-/l684ngwr
– Jag såg att de här ungdomarna tittade på mig. Jag var i sällskap med en vän i 60-årsåldern och när killarna kom närmare sa en av dem att min vän såg ovårdad ut. Jag sa åt honom att min vän är gammal och att han borde visa respekt, säger Joakim till UNT.
Joakim använde kränkande ord som "respekt", han bar ett kors och avkrävdes då givetvis underkastelse. Palestinafrågan diskuterades...
En ordväxling uppstod. Joakim, som hade ett kors runt halsen, ska ha fått frågor om vad han tycker om Israels behandling av muslimer. Stämningen blev snabbt aggressiv.

Detta är ju väldigt intressanta uppgifter.

Så när dessa rövhål såg att Alex bar ett kors runt halsen så blev de kränkta.

Dessa uppgifter borde ju ha kommit fram i flera källor, ändå så var det bara UNT som nämnde detta? Riktigt dåligt att inte dessa uppgifter nämndes i Efterlyst.
Senast redigerad av FiskbullsPizza 2025-10-04 kl. 16:24.
Citera
2025-10-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
De kommer garanterat åka fast. En av "killarna" var inne o härjade på min gamla arbetsplats för något år sedan. I början på nästa vecka är nog detta löst.

Häng ut dom här.
Citera
2025-10-05, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Lokaltrafiken brukar radera sina filmer efter enstaka veckor så de är endast för att skydda personalen och sätena.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Då är de ju nästan medbrottslingar, sjukt lågt.
Nästa gång kanske det är busschauffören som råkar illa ut pga de där individerna.

Det finns ju film från bussen.
Citera
2025-10-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lil-sis
Det finns ju film från bussen.

Ja det är ju sant bra där men varför kan de inte läsa av vilka som blippade korten vid den tidpunkten?
Citera
2025-10-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Ja det är ju sant bra där men varför kan de inte läsa av vilka som blippade korten vid den tidpunkten?

Alla kort är inte registrerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in