2025-10-04, 00:17
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Haha för att alla hatar att leva i detta slavsamhälle där man behöver göra saker mot sin vilja kl 6-8 på morgonen, vi är inte menade att leva såhär

Finns ju det klassiska Bukowskicitatet:

Citat:
“How in the hell could a man enjoy being awakened at 8:30 a.m. by an alarm clock, leap out of bed, dress, force-feed, shit, piss, brush teeth and hair, and fight traffic to get to a place where essentially you made lots of money for somebody else and were asked to be grateful for the opportunity to do so? ”
Citera
2025-10-04, 00:44
Medlem
Taokers avatar
Det är folket som kör sakta men framförallt de som håller upp trafiken som är idioter.

Man ser en 55-årig gubbe i sprillans tesla söndagsköra på strax under begränsningen på 40-väg med en karavan bilar bakom sig. Byt den mot en gammal rostrutten Skoda om ni ändå ska köra saktare än vad jag gör på en cykel med punktering.

80-väg med väggren och dessa självupptagna pajaser envisas med att ligga kvar i körfältet istället för att lägga sig på sidan och släppa förbi.

En elbil med automat står längst fram vid en korsning och vågar inte köra ut trots extremt långa luckor.

Det idioter som blockerar och/eller kör sakta inte förstår är att detta resulterar i att varje person bakom tappar flertalet minuter. Detta är tid som går till spillo för samhället. Vid stopp förstör ni mongon även miljön då alla bilar bakom står på tomgångskörning.

Big WTF på folk som är usla i trafiken.
Citera
2025-10-04, 00:57
Medlem
Det finns en fil tilläggnad sniglar den heter :Höger fil.
Det finns en kör teknik tilläggnad sniglar den heter: Lemmel tåg - ligg bakom lastbil i auto läge

Titta dig i spegeln, vad ser du? Lemmel eller snigel? Välj

Behov att gnälla = onödigt
Citera
2025-10-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.

Kör du enligt hastighetsbegränsningen så blir folk vansinniga och lägger sig en meter bakom dig för att sedan göra den mest idiotiska och livsfarliga omkörningen. Trots skymd sikt så blir du omkörd, så viktigt är det tydligen att tjäna några sekunder.

För att alla inte är gjorda som lämmlar?
Ditt sätt att köra och leva på stressar sönder mig.

3 filigt och du ligger i vänster filen i hastighet - mätare
Sluta glo på mätaren, upp med ögonen och kolla filen!

Anpassa fil, hastighet & avståd till läget runt omkring dig - Tadaaa - du har nu lärt dig köra bil i trafik grattis!
Citera
2025-10-04, 01:40
Medlem
Tvärt om skulle jag säga. På vardagar i trafiken till arbete så är det oftast ordning och reda. Helger så är det kamelryttate i BMW ute och kör utav bara fan och bryter mot varenda trafikregel.
Citera
2025-10-04, 01:55
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Morgontrafiken är som en krigszon. Jag får känslan av att 90-95% av alla som är ute och åker bil mellan kl 06-08 är sena till sina jobb. Alla kör skitfort i rondellerna så även om det är fri sikt och du åker ut så kommer det någon i 120 och tutar åt dig för att du åkte ut i rondellen "framför" denne. Går inte att undvika.

Kör du enligt hastighetsbegränsningen så blir folk vansinniga och lägger sig en meter bakom dig för att sedan göra den mest idiotiska och livsfarliga omkörningen. Trots skymd sikt så blir du omkörd, så viktigt är det tydligen att tjäna några sekunder.

Varför är "alla" så stressade på morgnarna? Ställ klockan 5 minuter tidigare och problemet är löst. Märker ni också detta i morgontrafiken?
Hytta med näven och be dom att dra åt helvete.
Citera
2025-10-04, 02:24
Medlem
talcsofts avatar
Råttorna är stressade att komma till sitt hjul.
Citera
2025-10-04, 03:19
Medlem
HassanVonEssens avatar
Ibland när jag är ledig brukar jag roa mig med att agera stoppkloss i morgontrafiken. Då gör jag precis det TS önskar att fler gjorde - följer hastighetsgränserna med god marginal. Brukar då ligga i 45/60 på de mest högtrafikerade 50/70-vägarna bara för att få lyssna på ljudet av alla glada signalhorn.
Citera
2025-10-04, 05:04
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag har full förståelse för att vi alla är olika individer och många är morgontrötta och har svårt för att få ihop sina mornar. Inget konstigt med det.

Men det som är märkligt är att många tror att det blir en väldig skillnad på att köra som en galning när det faktiskt bara är någon enstaka minut man tjänar. Då känns ju stressen ganska onödig. Detta är ju mycket fokus på i körkortsutbildningen men ändå förstår inte folk det.

Att man kör om lastbilar och folk som ligger 20 km under hastighetsbegränsningen är ju inte så konstigt, men att köra om folk som håller bra fart slöar ju bara ned trafiken. Man vet att det alltid kommer några och ska blåsa om så fort det blir en lucka vilket får effekten att alla omkörda måste minska sin hastighet för att släppa in dem och skapa en lucka till dessa. Sen ligger dem framför en i samma hastighet som en själv för de inte kommer längre.
Vid nästa chans blåser dem om igen och då kommer någon annan frustrerad sate och ska om en som tycker kön kört för sakta en stund (vilket kön gjort endast för att lämna plats för den förra stresspellen och det blir en fördröjning i varje hastighetsökning pga kö). Ofta är alltså stresspellarna direkt ansvariga för att hastigheten är låg. Men slutledningsförmåga är det tyvärr inte många som besitter i trafiken.
Citera
2025-10-04, 06:03
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Kör du enligt hastighetsbegränsningen så blir folk vansinniga och lägger sig en meter bakom dig för att sedan göra den mest idiotiska och livsfarliga omkörningen.
Din hastighetsmätare stämmer ej till 100%. Kanske kör du sakta utan att veta om det?
Citat:
Varför är "alla" så stressade på morgnarna? Ställ klockan 5 minuter tidigare och problemet är löst. Märker ni också detta i morgontrafiken?
Det är ju så skööönt att snooza. Har du aldrig provat detta?
Citera
2025-10-04, 06:55
Medlem
Alltid blivit fascinerad av det här beteendet när jag pendlade. Inne i stan och på transportsträckan till motorvägen gjorde folk livsfarliga omkörningar för att sedan ligga 20 km/h under skyltad hastighet på motorvägen.
Citera
2025-10-04, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det hjälper inte så mycket att ställa klockan 5 min tidigare.
När man väl kommer ut på vägen så är det alltid någon tjocksmock som skall ligga i 65 km/h på 70-väg och gärna i vänsterfil så man inte kan komma om.
Extra poäng får man tydligen om man åker jämte bilen i höger fil och i exakt samma hastighet, för det väldigt vanligt.

Det finns många som inte har ett jobb med flex. Ett jobb där chefen dampar totalt om det man är två sekunder sen.
Om alla tjocksmockar höll sig ur vägen så skulle man inte behöva göra omkörningar som skrämmer er.

Gå upp tidigare eller byt jobb. Vilken vuxen människa har ens ett jobb utan flex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in