• 8
  • 9
2025-10-21, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vad fan dillar du om???
Ryssland är det landet som är 3a i världen med mest utsläpp som står för 4.8% av alla länders utsläpp!
Så hur får du ihop att Sverige skulle stå för ca 4.4% av jordens utsläpp????
Källa: https://www.ekonomifakta.se/sakomrad...t_1212066.html

Läs och tänk efter. Jag lovar, det är inte jättesvårt.
Citera
2025-10-24, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goranrein
Läs och tänk efter. Jag lovar, det är inte jättesvårt.
Hur tänker du?
Citera
2025-10-24, 17:38
Medlem
Okej, jag får hjälpa utbildningsreserven:

"Om alla med Sveriges utsläpp eller mindre rycker på axlarna så motsvarar det ca 90% av Rysslands totala utsläpp."

Med det menar jag, efter att ha räknat efter, att alla länder som har Sveriges utsläpp, eller mindre, tillsammans "rycker på axlarna" och inte gör något för att minska sina utsläpp, så motsvarar det Rysslands utsläpp. Alltså, de kombinerade utsläppen av länder som har Sveriges utsläpp, eller mindre, motsvarar Rysslands utsläpp, alltså ca 4,5% av de totala utsläppen.
Citera
2025-10-24, 17:52
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg

Så vad tycker alla deltagare på FB?

Mycket enkelt. Allt vad olika regeringar hitills har gjort för Sveriges energiförsörjning och framtida klimatarbete har alltid blivit ett rungande och dyrbart fiasko. Politisk Inkompetens genom att bjuda in privata företag som drar en power point för att gäng nötter , det är väl det närmast man kan komma tillståndet idag.

Igår var det Northvolt ( Skulle bli så bra så bra)
Snart är det Stegra ( Ska bli så innovativt och häftigt)
Bubblare : Stockholm Exergy , som redan innan start blivit ifrågasatt av skarpa oberoende hjärnor.

Slutledning : Politiker ska inte vara delaktiga överhuvudtaget om de inte har en gedigen förståelse i företagsekonomi utan mest förlitar sig på fina politiska paroller och slogans medans de äter av gratisbufferna under presentationerna. De håller för fan på med grova tjänstemannafel i kvadrat . Vi har ett gäng fullständiga idioter som bestämmer över Sveriges framtida energipolitik , det är bara att inse. Systemfarligt parat med ett oerhört slöseri med våra pengar
Senast redigerad av Upplyften 2025-10-24 kl. 17:55.
Citera
2025-10-24, 20:30
Medlem
Ditt argument är naturligtvis både helt hypotetiskt och helt irrelevant och därmed också helt ointressant.

Citat:
Ursprungligen postat av goranrein
Okej, jag får hjälpa utbildningsreserven:

"Om alla med Sveriges utsläpp eller mindre rycker på axlarna så motsvarar det ca 90% av Rysslands totala utsläpp."

Med det menar jag, efter att ha räknat efter, att alla länder som har Sveriges utsläpp, eller mindre, tillsammans "rycker på axlarna" och inte gör något för att minska sina utsläpp, så motsvarar det Rysslands utsläpp. Alltså, de kombinerade utsläppen av länder som har Sveriges utsläpp, eller mindre, motsvarar Rysslands utsläpp, alltså ca 4,5% av de totala utsläppen.
Citera
2025-10-24, 22:41
Medlem
Argumentationsteknik. Yeah.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem