• 2
  • 3
2025-10-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Jag var ihop med en tjej under en period men det tog slut för nåt år sedan. Inget dramatiskt uppbrott, men vi var väl inte helt kompatibla och tjafsade för ofta. Dock hade vi ett fantastiskt sexliv som jag faktiskt saknar. Vi har hörts ibland på sms, skrivit grattis på födelsedagen osv. Även sprungit på varandra på stan nån gång, men inte mer än så.

Nu skrev hon och frågade om vi kunde ses och ta en fika nån dag, och att hon saknade mig som "vän". Tror kanske egentligen hon saknar samma sak som jag saknar

Om möjlighet ges: är det värt att försöka få henne i säng? Eller finns det en stor risk risk för att riva upp gamla sår, skapa känslor mm? Har aldrig tidigare haft en sexuell relation med mina ex.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni? Värt eller bara struligt? Går väl att klargöra isf att vi bara ses för sex tänker jag.

Det låter struligt eftersom ni har varit ihop. Bättre att du blir KK med någon som BARA vill ligga och där det aldrig funnits eller finns känslor inblandade.
Citera
2025-10-04, 14:54
Medlem
Är du beredd att göra det hela utan känslor och med vetskapen att du delar henne med andra?
Citera
2025-10-04, 15:07
Medlem
Jag hade en sån "fling" med ett ex.

Hon gjorde slut, inget jättedramatiskt, tror hon mest var uttråkad men ja, hon hade ju börjat träffa en ny redan då för dom blev tillsammans bara månader efter upbrottet.
Sknade inte henne men hon var lite galen så sexet var...a-mazing!

Sedan när han dumpade henne efter ett par år började hon messa, vi snackade om allt möjlgt i flera månader tills hon ville bjuda över mig för att "visa nya lägenheten"
Jag min naiva idiot gick dit i god tro och hade faan inte fått av mig skorna i hallen innan hon stog på knä med dolmen långt ner i halsen.

Vi knullade som kaniner i några timmar innan jag fick lite post nut clarity och hävde ur mig att "det här var nice men vi ska inte bli ihop igen"
Hon hävdade att det passade henne bra och att hon bara var lite kåt och ville ha kuk men att jag gärna fick komma över igen. förmodligen höll hon masken för att inte tappa ansiktet fattar jag ju nu i efterhand.

Det hela pågick i kanske ett år, vi hördes när det kliade lite, nån kom över till den andre, knullade skiten ur varandra och lämnade sedan innan det blev snack om sova över och sånt.

Sågs aldrig utanför "arrangemanget " och hördes bara via mess men jag misstänker att hon ville ha mig tillbaka för hon var väldigt mjuk och tillmötesgående hela tiden vilket var lite olikt henne.

Sen gick hon tyvärr bort i en olycka och så var det med det.

Jag misstänker att det är VÄLDIGT ovanligt att det går så pass "bra" som det gick för mig. Avslutet var ju olyckligt men det året minns jag med enbart positiva känslor.
Citera
2025-10-04, 16:47
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag var ihop med en tjej under en period men det tog slut för nåt år sedan. Inget dramatiskt uppbrott, men vi var väl inte helt kompatibla och tjafsade för ofta. Dock hade vi ett fantastiskt sexliv som jag faktiskt saknar. Vi har hörts ibland på sms, skrivit grattis på födelsedagen osv. Även sprungit på varandra på stan nån gång, men inte mer än så.

Nu skrev hon och frågade om vi kunde ses och ta en fika nån dag, och att hon saknade mig som "vän". Tror kanske egentligen hon saknar samma sak som jag saknar

Om möjlighet ges: är det värt att försöka få henne i säng? Eller finns det en stor risk risk för att riva upp gamla sår, skapa känslor mm? Har aldrig tidigare haft en sexuell relation med mina ex.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni? Värt eller bara struligt? Går väl att klargöra isf att vi bara ses för sex tänker jag.

I mitt fall, vi var tillsammans och gifta i 10 år när det tog slut.
Separerade i 6+ år men ändå kompisar som sågs då o då.
Då plötsligt märkte jag en skillnad i beteende.
Hon ville mer än att 'bara' vara kompis.

Så det blev vi igen i 10 år till.
De kanske bästa åren i mitt liv.

Så ja, om du känner för det, och det verkar du ju göra, go for it!!!

Varför inte?
Vad kan gå snedare än att du inte fortsätter förhållandet?

Lycka till!!!

/VV
Citera
2025-10-04, 16:49
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Blandade reaktioner. Jag lutar ändå åt att ge det ett försök. Får vara tydlig med att det är sex och ingenting annat, ja kanske lite kompishäng också om det funkar. Jag tror att jag kan hålla mina känslor i styr, hoppas att det funkar för henne också.

Varför inte?
Ni funkade ju en gång, och är erfarnare.

Men visst, 'bara sex' kan ju kanske också vara bra.
Eller ÄR bra med någon man VET att det är bra med.

/VV
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in