2025-10-03, 21:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Han var redan utanför bilen när han hoppa upp och börja slå på rutan.
Bilen kan fortfarande köras med om rutan saknas 🫠

Var bilen helt tom?

Framrutan är limmad och laminerad.
Den plockar man inte bort hursomhelst, att spräcka den så man inte ser ut är däremot lätt.
Citera
2025-10-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan krossandet av rutan vara i syfte att säkerställa att gärningspersonen inte ska kunna kör iväg med bilen i det fall han lyckas komma loss, går det att utesluta, i så fall varför?

Torde ej då att istället hjälpa sin kollega att säkerhetställa att boven inte smiter och kör iväg med bilen då vara av större vikt?

Sitter någon i bilen kan ju även den personen vara utrustad med pistol, man blir ett ganska enkelt mål för en kula från en passagerare i baksätet tex?

Från min synvinkel blir det lite som att vi börjar få en poliskår som sakta men säkert går ner samma mentala nivå som buset dom skall motverka.
Citera
2025-10-03, 22:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Torde ej då att istället hjälpa sin kollega att säkerhetställa att boven inte smiter och kör iväg med bilen då vara av större vikt?

Sitter någon i bilen kan ju även den personen vara utrustad med pistol, man blir ett ganska enkelt mål för en kula från en passagerare i baksätet tex?

Från min synvinkel blir det lite som att vi börjar få en poliskår som sakta men säkert går ner samma mentala nivå som buset dom skall motverka.

Han hoppar ju ner från motorhuven och hjälper sina kollegor efter att rutan högst sannolikt är ogenomsiktlig.

Din synvinkel är kanske anti-polisen oavsett vad myndigheten gör?
Citera
2025-10-03, 22:32
Medlem
Oväntat, import-RS-Audi, garanterat med extra pops and bangs så avskummet i orten hör att knarket är på väg. En modern glassbilen-ljudbild i ghettot...

Lågoddsaren är att man är lyst, har knark/vapen i bilen eller att man kört på ett sätt som drar uppmärksamheten åt sig, när sen kling och klang har fått upp spåret så har man kört slut på talang och grepp på kina-däcken… aaah, a fairytale that has been told many-a-time..
Citera
2025-10-03, 23:02
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsAtari
Slår sönder framrutan gör man naturligtvis inte för att ta sig in i bilen. Det är en taktik man använder för att skrämma upp förare/passagerare och därmed minimera risken för motstånd.
Om det behövdes i just det här fallet går väl alltid att diskutera, men man gör det nog hellre en gång för mycket.

Regnummer EUT844, skriven på en 63-åring med långt namn bosatt i Tensta.
Mer troligt är väl att föraren var en 26-årig man skriven på samma adress men med särskild postadress Norrtäljeanstalten. Permis eller inaktuella uppgifter, i så fall. Bilen köptes så sent som 2025-08-18.
Oavsett är föraren misstänkt för grov vårdslöshet i trafik och drograttfylleri, enligt Polisens hemsida. Passageraren för ringa narkotikabrott.

Hahahaha. Precis alla röda flaggor. Skriven på en äldre blatte i Tensta, men körs av yngre testosteronstinn blading med c/o Norrtäljeanstalten. Nyligen köpt, och körs av tidigare nämnda yngre förmåga som är dömd för grov vårdslöshet i trafik och drograttfylleri. Can't make this shit up. Hade jag sett det här i typ en film hade jag suckat för att det varit för stereotypiskt.

Saknas bara att det är en svart BMW. Jag har inte kollat upp vad det är för bil, men jag blir väl inte förvånad...
Citera
2025-10-03, 23:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
Hahahaha. Precis alla röda flaggor. Skriven på en äldre blatte i Tensta, men körs av yngre testosteronstinn blading med c/o Norrtäljeanstalten. Nyligen köpt, och körs av tidigare nämnda yngre förmåga som är dömd för grov vårdslöshet i trafik och drograttfylleri. Can't make this shit up. Hade jag sett det här i typ en film hade jag suckat för att det varit för stereotypiskt.

Saknas bara att det är en svart BMW. Jag har inte kollat upp vad det är för bil, men jag blir väl inte förvånad...

En gammal Audi RS7 från 2014, 560 hk, ca 11000 mil på mätaren (garanterat skruvad mätare från 25000 mil). Totalskada som försäkringsbolaget förhoppningsvis inte ersätter.
Citera
2025-10-03, 23:54
Medlem
En polis griper föraren och lägger honom lugnt på marken. Ytterligare än polis ansluter och allt ser fortfarande lugnt ut. Helt plötsligt hoppar hetsapan ner från motorhuven, ansluter till gripandet och kaos utbryter.
Citera
2025-10-04, 00:40
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Go2brain
Så om jag slår sönder en fönsterruta så kan det vara övervåld och inte skadegörelse?
Går inte slå sönder en framruta så man kommer in där. Fullständigt ologiskt att han står där och bankar.
Citera
2025-10-04, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GudsFarfar
Personen skriven på samma adress som bilen är denna:

https://www.expressen.se/nyheter/hov...i-beckomberga/

Semir Hasooni, 23, dömdes i mars till livstidsfängelse för mordet på en 22-årig man i Beckomberga i Stockholm i november 2020.

För er som vill skicka ett julkort:

Särskild postadress c/o Kriminalvården Anstalten Norrtälje Box 76 761 29 Norrtälje

Hoppas bara inte idioten redan fått permission, men det är ju Sverige….
Citera
2025-10-04, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GudsFarfar
Personen skriven på samma adress som bilen är denna:

https://www.expressen.se/nyheter/hov...i-beckomberga/

Semir Hasooni, 23, dömdes i mars till livstidsfängelse för mordet på en 22-årig man i Beckomberga i Stockholm i november 2020.

För er som vill skicka ett julkort:

Särskild postadress c/o Kriminalvården Anstalten Norrtälje Box 76 761 29 Norrtälje

Semir är 26 i dag men han har en 23-årig lillebror på bilens adress. Om pappan är bilmålvakt kan iofs vem som helst ha kört. Semir hörde till Sirres krets men hade även FLG-kopplingar. Han lär ju inte ha kört i alla fall, får vi hoppas.
Citera
2025-10-04, 05:02
Medlem
Helt rimligt att krossa rutan för att skrämma upp och försämra sikten för eventuella skjutvapenbärande passagerare.

Ni som snackar om övervåld kan väl krypa ner under mammas täcke igen och snutta vidare.
Senast redigerad av MissDope 2025-10-04 kl. 05:05.
Citera
2025-10-04, 05:13
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Det finns en anledning och det är att skrämma alla personer i bilen. Distrahera bland annat
Alldeles för många här som ifrågasätter och tycker polisen ska vara snälla. När de gör något då kritiserar man utan att ha koll.

Vad hade du gjort om en polis hoppade upp och slog på vindrutan och du satt där inne i framsätet.
Jag tror du hade skitit på dig.
Jag hade skrattat, tror han att han är A-team?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in