• 1
  • 2
2025-10-03, 13:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Ju fler som köper samma papper som sig, efter dig, ju bättre går det ju för dig...?

Nej, den bygger inte riktigt på det faktiskt. Snarare tvärtom.
Citera
2025-10-03, 19:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
?

Affärsiden, sättet dom tjänar pengar på, är att sälja böcker och göra videos om hur man tjänar pengar.

Du kan göra samma idag om du vill

Absolut, men är ju inte riktigt det saken handlar om. Det handlar om trovärdighet.
Om du är bra på att investera och tjäna pengar. Varför gör du inte det då? Varför behöver du då skriva böcker för att försörja dig?
Citera
2025-10-04, 00:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Hur många köper t.ex. en bok om hur man blir rik av börsen som är skriven av nån som inte bevisat sig vara skicklig på börsen och blivit rik på det?

En del som lyckats väl kanske tycker att det är kul att dela med sig av sina kunskaper? Inte bara av osjälviskhet och människokärlek, utan för att bli respekterade och beundrade? Några tycker kanske bara att det är kul att skriva - de har kanske drömt om att bli författare och få ge ut en bok. Andra ser det som ett sätt att tjäna ännu mer pengar, även om de inte behöver det.

Om en total nobody skulle vilja ge ut en bok får han nog göra det själv, för inget förlag skulle bekosta den. Värp först och kackla sen, som operadivan Birgit Nilsson lär ha sagt om i hennes tycke väl självsäkra men omeriterade kolleger.

Vem som helst kan dock starta ett Youtube- eller Instagramkonto och börja marknadsföra sig som aktieguru. Här är det mest kackel, men tillräckligt många verkar nöja sig med det och försörja dessa anonyma (ofta) charlataner varav vissa inte ens gör sig omaket att visa upp ett fotoshoppat kontoutdrag eller nota som bevis för sina aktieaffärer, men ändå får betalande följare. Obegripligt enligt mig, men säkert ett tidens tecken.
Citera
2025-10-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Självklart... Hade en aktie jag mer eller mindre visste skulle gå jävla bra... Sa det i en tråd här som flera vet jag.. gjorde pengar på... Så naturligtvis... Har faktiskt en till jag kan tipsa om.. tror inte den finns under aktier så ni får den här... Mogotes metals... Kolla upp den..bara ett tips... Hur ni gör med denna information bryr jag mig inte alls om... Men nu är det sagt och skrivit...
Killar i kjol är antingen bögar,skottar eller muslimer... Säger av egen erfarenhet....

du är fan en kung... Vad sägs om en Mogotes Metals tråd..?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in