Citat:
Ursprungligen postat av
Avstangd08
Ser i min närheten tre exempel där barn säger upp bekantskapen med föräldrar och syskon.
A / gravida dottern mejlar hon inte vill bli kontaktad. Föräldrarna inte inbjudna till varken bröllop eller dop. Mycket välordnat med bra status etc. Inga droger etc.
B / En son runt 30 som stått sin far nära ringer helt plötsligt och ber farsan fara åt helvete.
C/ Dotter runt 30 flyttar till London. Träffar en rikkille. Ber föräldrarna fara åt fanders.. Gifter sig och bjuder 200 personer. Enbart föräldrarna på brudens sida. Efter det ingen kontakt.
Gemensamt, bra uppväxt vettiga föräldrar osv.
Detta är 3 exempel i min närhet.
Är detta en ny trend? Diskutera.
Nä. Det är ingen trend. Själv känner jag till två fall och är insatt i båda då jag själv är en av de som slapp sin bortskämda unge.
Samma sak i båda fallen. Barnen vill inte växa upp och ta eget ansvar utan väljer att skylla allt på andra samt söka stöd hos de som smeker dem medhårs.
I mitt fall vet jag exakt anledningen vilket gjorde att jag kunde bearbeta det som hände. För mig blev det en räddning men det är den som inte ens var född som kommer få betala ett högt pris.
För, barn växer upp och antingen får barnet veta sanningen att mamma frivilligt valde den lätta vägen eller så kommer mamman ljuga och berätta vilket rövhål hennes morfar var, precis som generationen innan gjorde.
Oavsett vilket kommer barnet veta att det inte fick bli älskat som det förtjänade samt sakna en egen identitet.
Detta är vad jag ser i det andra fallet. Min bekanta har två väldigt vilsna barnbarn samt en egen förälder som inte kan erbjuda allt barnen behövde under sin uppväxt.
Men det är inte en trend och alla med vuxna barn känner sina barn så väl att de vet varför barnen gjorde som de gjorde.