2025-10-03, 08:44
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja för att inte säga omöjlighet. Polisen åker på en utryckning, hittar mannen död, och menar att han hade dött i vilket fall ändå, var han död innan bråket?

För det första så vet väl inte polisen ens om det var något bråk? Eller finns det filmbevis eller vittnen som sett bråket?
För det andra så hittas många människor döda utomhus varje år i Sverige. De allra flesta av dessa har inte blivit mördade.
Citera
2025-10-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmal
Om man avsiktligt knuffat någon, och inte bara råkat stöta till någon av misstag, är det inte en olycka, även om uppsåtet inte var att orsaka död. Inte mord, men vållande till annans död eller möjligen dråp.

Ja, vållande till annans död vid olyckor är ganska vanligt förekommande. Även om avsikt helt saknas så anses det kriminellt. Vilket får ses som ganska rimligt.
Citera
2025-10-03, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Finns det något bevis för att detta hemska dåd inte har hänt genom medvetet svårt trauma mot huvudet/kroppen?

En man i 60-års åldern dör sällan av att falla till marken. Man brukar inte bara trilla och slå ihjäl sig på en sten. Nu tror jag att det gått mycket råare till.

Det lär väl framkomma i förundersökningen? Men eftersom polisen nedgraderat det så tyder väl deras första fynd på att det inte rör sig om en brutal misshandel. Och det är väl egentligen rätt bra, även om utfallet blev tragiskt?
Citera
2025-10-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Varför har inga ungdomar hört av sig till polisen då ditt stolpskott??

Ingen aning. Det har de kanske redan gjort. Du har väl inte heller någon aning, bara en förutfattad mening. (Bygger på osäkra indirekta observationer, t.ex. rykten eller den allmänna uppfattningen i bekantskapskretsen eller samhället, och inte på någon mer ingående bekantskap med företeelsen och som därför kan skilja sig rejält från den faktiska situationen)
Citera
2025-10-03, 09:38
Medlem
Om den officiella historien blir att det går från detta: https://polisen.se/aktuellt/handelse...shandel-malmo/

Till att det helt plötsligt är en olyckshändelse där ingen ens får ett straff, då är det på riktigt dags att flytta från den staden, det betyder att kriminella har tagit över kontrollen.
Citera
2025-10-03, 09:42
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan också vara så att ungdomarna aldrig skadade honom, men att han blev så rädd att han fick en hjärtinfarkt av själva rädslan. Det kan hända en person - särskilt en man - som är runt 60 eller över.

Nej. En 60-åring kommer inte få hjärtinfarkt för att den blir rädd och det skulle inte heller nämnas som en olycka av media eller misstanke av mord av polisen.
Senast redigerad av Fojos 2025-10-03 kl. 09:46.
Citera
2025-10-03, 09:45
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Detta fall känns så jävla konstigt... något som inte stämmer.

Ja, helt klart!

Det är två frågor som måste ställas:
1: Har det ens varit något bråk? (Både polis och brandkår åker nämligen på ett antal falsklarm varje år).
2: Om det varit ett bråk; Har bråket i så fall något med mannens död att göra?
Citera
2025-10-03, 09:52
Medlem
swebarbs avatar
Vad utesluter att han inte blev misshandlad då ? Nåt är ju konstigt hur polisen resonerar vad som hände
Citera
2025-10-03, 10:24
Medlem
Som sagt, släpp videon, oklippt från att mannen kommer till skolområdet tills polisen anländer, till allmänheten så slipper vi onödiga spekulationer. Man göder konspirationsteorier som tror det värsta när man agerar så här.
Citera
2025-10-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Har verkligen ingen sett hur detta gick till? Skrivs väldigt lite om det bedrövligt ,är inte ett människoliv värt någonting? Togs som tur var upp i Efterlyst ikväll måtte det komma fram några vittnen nu som vågar träda fram.

Tror inte ett dugg på att som polisen sa - olycksfall. Hur länge ska detta få fortgå att folk inte ska kunna gå ut utan att riskera att dö.?

Jo. Olycksfall - skitsnack. Klart att en kille född -63 inte bara helt plötsligt snubblar och faller så olyckligt att han slår ihjäl sig på någon sten. Han var inte så gammal att han inte hade några reflexer att ta emot sig med armarna såvida han inte var handikappad.

Att folk ringde in och rapporterade bråk vittnar ju om att det rörde sig om just det och inget annat.

Nu kan det ju vara så att obduktionen visar att dödsorsaken kunde ha varit ett hårt fall, men knappast av sig själv. Klart gärningsmännen kommer att skylla på varandra/inte veta någonting/hävda att det inte var meningen att döda BO etc. Öppnar massor av möjligheter för dem.''

Själv är jag hundmänniska och har alltid haft hund men aldrig tidigare varit rädd att gå ut och rasta hunden även sent på kvällen, trots att jag varken är stor och stark eller man. Men nu vågar jag banne mig inte skaffa mig hund p.g.a. alla dårar där ute.
Citera
2025-10-03, 10:45
Medlem
RaskPatrasks avatar
Nägot är jävligt konstigt här. Vadå "olyckshändelse"? Har mannen hamnat i bråk för att sedan hux flux halka på sina skosnören och ramlat ihop och dött? Knappast troligt. Känns som att man försöker mörka någonting här. Dett luktar unket lång väg.
Citera
2025-10-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det kan också vara så att ungdomarna aldrig skadade honom, men att han blev så rädd att han fick en hjärtinfarkt av själva rädslan. Det kan hända en person - särskilt en man - som är runt 60 eller över.

Den möjligheten finns förstås att själva dödsorsaken var en hjärtinfarkt. När jag bodde i USA läste jag då och då om just detta att ett BO dött av en hjärtattack under en home invasion, rån eller annat skrämmande. Men då avsågs oftast personer i 70-plusåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in